تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    
آیت‌الله منتظری:

«مسئولان از حکومت شاه عبرت بگیرند»

آیت‌الله حسینعلی منتظری از مراجع تقلید شیعه به مقام‌های جمهوری اسلامی هشدار داد که از سرنوشت حکوت شاه و مستبدان جهان «عبرت» بگیرند و تا «دیر نشده، به خود آیند.»

آقای منتظری گفته که در دنیای کنونی، نمی‌توان با «ایجاد‏ ‏خفقان، رعب و وحشت و جو پلیسى و بگیر و ببند» حکومت کرد و زندان‌ها را از اندیشمندان و آزادی خواهان «پر» کرد.

این مرجع تقلید در پاسخ به نامه مجمع زنان اصلاح‌طلب نوشته است: «عده‌اى با ریاست و حاکمیت امتحان مى‎شوند تا معلوم شود در‏ ‏عمل تا چه حد پایبند ارزش‌ها خواهند ماند.»


مجمع زنان اصلاح‌طلب شهریور ماه در نامه‌ای به آقای منتظری از برخورد‌های صورت گرفته با بازداشت‌شدگان زن و مرد در زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها انتقاد کرده و اعلام کرده‌اند: «ما زنان مسلمان هیچ تضمینى براى تأمین امنیت خود نداریم و نمى‌دانیم که اگر‏ ‏به دست این نامحرمان و نااهلان بیفتیم، چه به روزگارمان خواهد آمد؟»

این مجمع اصلاح‌طلب در نامه خود نوشته که در شرایط کنونی، ‏امنیت دینى و اخلاقى زنان مورد «تهدید» بوده و «درد آورتر اینکه امروز حیثیت و حرمت زنان مسلمان ما مورد هتک‏ ‏قرار گرفته است.»

در این نامه آمده است که «ما نگران آینده فرزندان خود هستیم. دختران و پسران‏ ‏جوان ما از اقداماتى که حقانیت جمهورى اسلامى را زیر سئوال مى‎برند،‏ ‏حیرت زده‌اند و ما پاسخى براى آنان نداریم.»

مجمع زنان اصلاح‌طلب از جمله جریان‌های اصلاح‌طلبی است که به شرایط پس از انتخابات در ایران اعتراض کرده است.

آقای منتظری گفته که در دنیای کنونی، نمی‌توان با «ایجاد‏ ‏خفقان، رعب و وحشت و جو پلیسى و بگیر و ببند» حکومت کرد و زندان‌ها را از اندیشمندان و آزادی خواهان «پر» کرد

پیش‌تر جبهه مشارکت، سازمان مجاهدین، حزب کارگزاران سازندگی، مجمع روحانیون مبارز، مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم و برخی دیگر از احزاب اصلاح‌طلب با انتشار بیانیه‌های متعددی از شرایط پس از انتخابات انتقاد کرده‌اند.

در ایران پس از اعلام نتیجه انتخابات که در آن محمود احمدی‌نژاد «برنده» معرفی شد، اعتراض‌ها به این نتیجه، منجر به مرگ ده‌ها نفر و زخمی شدن صد‌ها تن دیگر شد.

بیش از چهار هزار نفر نیز دستگیر شدند که 300 تن از آنها همچنان در زندان به سر می‌برند.

آیت‌الله منتظری بارها نسبت به برخورد‌های خشونت‌بار با معترضان، به مقام‌های جمهوری اسلامی هشدار داده است.

برخی دیگر از مراجع تقلید نیز در این مدت با انتشار بیانیه‌هایی از حوادث پس از انتخابات و برخورد‌ها با معترضان ابراز نگرانی کرده و خواستار آزادی تمام دستگیرشدگان شده‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

بدون شك آيندگان در باره شخصيتي بي‌نظير چون آيت‌الله‌العظمي منتظري قضاوتي در حد يكي از بزرگترين حاميان انسانيت خواهد داشت. بدون آوردن كلمه‌اي ديگر با تمام وجود سر تعظيم در برابر انساني شزيف فرود مي‌آورم

-- امير روح‌نواز ، Sep 30, 2009

خواهر خواندگی کهریزک با گوانتانامو..کهریزک را همانند زندان ترزین به نمایشگاه وموزه تبدیل کیند .درس عبرتی برای آیندگان وهم برای جلب توریست سود آوری ارزی دارد مردم سراسر جهان تعلق خاطر خاصی به دیدن این مکان…….و مقدس دارند

-- بدون نام ، Oct 1, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)