تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

سعید حجاریان آزاد شد

سعید حجاریان عضو «مستعفی» جبهه مشارکت که در حوادث پس از انتخابات دستگیر و زندانی شده بود، آزاد شد.

برخی وب‌سایت‌ها خبر داده‌اند که آقای حجاریان پیش از ظهر امروز از زندان اوین آزاد شده است.

سهراب سلیمانی رئیس اداره کل سازمان زندان‌های استان تهران در گفتگو با خبرنگار مهر، خبر آزادی سعید حجاریان را تائید کرده است.

جزئیات بیشتری از نحوه و چگونگی آزادی این فعال سیاسی منتشر نشده است.

سعید حجاریان که از او به عنوان نظریه‌پرداز اصلاح‌طلبی در ایران یاد می‌شود، ۲۶ خرداد ماه در جریان اعتراض‌ها به نتیجه انتخابات بازداشت شد.

وی در سال ۱۳۷۹ زمانی که عضو شورای شهر تهران بود، در خیابان بهشت از سوی سعید عسگر مورد سوءقصد قرار گرفت و سلامت جسمی خود را از دست داد.


سعید حجاریان

خانواده و پزشک معالج آقای حجاریان، بارها نسبت به وخامت سلامت جسمی‌اش ابزار نگرانی کرده و خواستار تحت مراقبت بودن او از سوی یک تیم پزشکی شده‌ بودند.

در چهارمین دادگاه بازداشت‌شدگان اخیر، متنی منتسب به سعید حجاریان خوانده شد که وی در آن، از عضویت در حزب اصلاح‌طلب جبهه مشارکت «استعفا» و از مردم «عذرخواهی» کرده‌ بود.

آقای حجاریان در کیفرخواست دادستانی تهران، به «اقدام علیه امنیت ملی، جعل و تقلب در انتخابات، ارتباط با عوامل بیگانه، تخریب دولت قانونی، همکاری با شبکه‌های انگلیسی و فارسی ضدانقلاب، توهین به رهبر معظم انقلاب و مسئولان نظام» متهم شده ‌است.

بسیاری از اعضای حزب مشارکت که پس از انتخابات ریاست جمهوری بازداشت شده‌اند، همچنان در زندان به سر می‌برند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

رهایی ایشان راازاسارت مستبدان دیکتاتور به خانواده محترمش وملت بزرگ ایران تبریک گفته وآرزوی رهایی دیگرعزیزان دربند راازخداوند بزرگ طلب می نمایم

-- ابراهیم ملکی ، Sep 30, 2009

سعید حجاریان مردی بزرگ است. او اینبار حتما دریافته است که نمی توان از اسلامش دمکراسی بیرون آورد! البته اگر این را در نیافته باشد در خواهد یافت، زیرا خامنه ای و سچپاه و بسیج خوشبختانه کمر به قتل اسلام بسته اند و پیروز هم شده اند و بیشتر از این خواهند شد! همه ی نگرانی روحانیت که واقعا نانش را خودش بدست نمی آورد و از دیت رنج مردم می خورد از همین مردن اسلام است در سینه های مردم. و این موهبتی ست زمینی!

-- بدون نام ، Sep 30, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)