تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

برگزیده سرمقاله‌های روزنامه‌های صبح

«گمانه‌هایی درباره یک غیبت»
سرمقاله امروز روزنامه آفتاب یزد با عنوان «پیام یک غیبت!» درباره غیبت برخی افراد بلندپایه نظام در مراسم تنفیذ حکم احمدی‌نژاد نوشته شده است.

در بخشی از سرمقاله امروز این روزنامه نوشته شده است: «غـیـبـت تـعـدادی از چهره‌های سـرشـناس به ویژه هاشمی رفـسـنـجـانی در جلسه تنفیذ ریاست جـمـهـوری احـمـدی نـژاد، مــوضــوعــی نیسـت کـه بتـوان آن را کم اهمیت دانست. حتی تعدادی از نمایندگان مجلس که تلاش کرده‌اند خود را نسبت به این غیبت بی‌تفاوت نشان دهند، در اظهارنظر‌های خود از کلماتی استفاده کرده‌اند که عصبانیت آنها را به نمایش می‌گذارد.»

به نوشته روزنامه آفتاب یزد، «قاعدتاً رفسنجانی و یار نزدیک او به خوبی می‌دانستند که علی‌رغم دیدگاه صریح ابراز شده توسط رهبری، احمدی‌نژاد حاضر نخواهد شد از موضع خود عقب‌نشینی کند ولذا به نظر می‌رسد خبررسانی از حضور مشروط رفسنجانی و مـراسم تـنـفیذ، تنها با این هدف صورت گرفته است که مشخص شود مطابق استانداردهای جدید اصولگرایی، توصیه به همراهی و همکاری، تنها بایستی توسط رقبا و منتقدان احمدی‌نژاد مورد توجه قرار گیرد و رئیس دولت در این زمینه، وظیفه‌ای برای خود قائل نیست!»‌ ‌

سرمقاله نویس این روزنامه افزوده است: «بی‌اعتنایی یاران ویژه احمدی‌نژاد به غیبت‌ هاشمی رفسنجانی، سید حسن خمینی، محمد خاتمی، مهدی کروبی، میرحسین موسوی، حسن روحانی، ناطق نوری و... در مراسم تنفیذ ، چیزی از اهمیت این غیبت نمی‌کاهد اما این مسئله می‌تواند بعد از مدتی فراموش شود.»

متن کامل سرمقاله

«گوهر بی‌بدیل سیاسی»
سرمقاله امروز روزنامه کیهان با عنوان «افق خاورمیانه پس از انتخابات ایران» تاثیر انتخابات اخیر ایران بر خاورمیانه را تحلیل کرده است.

سرمقاله نویس کیهان نوشته است: «به گروه‌های داخلی- نظیر سازمان مجاهدین انقلاب، مشارکت، عناصری از مجمع روحانیون و پاره ای از مسئولان میانی نیز قبولانده شد که همه بطور کاملاً عملیاتی آمده‌اند تا جمهوری اسلامی را کاملاً دگرگون نمایند. از این رو پاره‌ای از شخصیت‌های سیاسی که نیمچه آبرویی در میان مردم داشتند، فریب خورده و پرده‌ها را کنار زدند و آشکارا از آشوب‌های خیابانی، آشوبگران و حتی قتل مردم عادی حمایت کردند.»

به نوشته این روزنامه، «هر فرد محاسبه‌گر می‌داند که این چهره‌ها بسیار زیرک‌تر و عاقبت اندیش‌تر از آن هستند که به دنبال ادعای یک کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری، بی‌گدار به آب بزنند و رو در روی ملت قرار گیرند. این رویارویی به وضوح از خاطر جمعی آنان از حاصل کار خبر می‌دهد. این خاطر جمعی را چه کسان یا دستگاه‌هایی پدید آورده‌اند؟»

کیهان در ادامه افزوده است: «انقلاب اسلامی به پیروزی درخشان دیگری نایل گردیده و دشمنان آن هر چند بازو به بازوی یکدیگر داده‌اند، جز شکست فاحش نصیبی نداشته‌اند. این حقیقت روشن حتماً سایه خود را بر تحولات بین‌المللی پهن می‌کند و هر دیپلمات، تحلیل‌گر و تصمیم‌گیر بین‌المللی وقتی به ایران نگاه می‌کند این گوهر بی‌بدیل سیاسی را می‌بیند. ایران امروز بر قله خاورمیانه ایستاده است.»

متن کامل سرمقاله

سایر مطبوعات:
سرمقاله روزنامه رسالت با عنوان «جمهوری دهم»

سرمقاله روزنامه وطن امروز با عنوان «نقشه‌ راه دولت دهم»

سرمقاله روزنامه سرمایه با عنوان «شاخص‌ها آینه تمام‌نمای بورس»

سرمقاله روزنامه مردمسالاری با عنوان «بنزین از سهمیه‌بندی تا تحریم»

سرمقاله روزنامه جمهوری اسلامی با عنوان «گزارشی برای توجیه جنایات صهیونیست‌ها»

سرمقاله روزنامه دنیای اقتصاد با عنوان «معضلات ایجاد محدودیت در بورس»

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)