تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۸۸ • چاپ کنید    
سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی اعلام کرد:

«دادگاه، نمایشی تاسف‌بار بود»

سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران، جلسه محاکمه روز شنبه جمعی از بازداشت‌شدگان را «نمایشی تاسف‌بار» خواند که به «هر چیزی جز دادگاه» شباهت داشت.

سازمان مجاهدین، این «نمایش» را «مقدمه برخورد بر احزاب مستقل و قانونی کشور به مثابه آخرین نشانه‌های وجود مردمسالاری» ارزیابی کرده است.

در بیانیه این سازمان، متن کیفرخواست، «ادعانامه‌ای حاوی تناقضات عجیب و غریب و با شباهتی تام به مقالات و تحلیل‌های روزنامه کیهان» معرفی شده است.


سازمان مجاهدین افزوده است: «اگر تنظیم‌کنندگان ادعانامه، دلایل و مدارک محکمه‌پسندی اختیار داشتند، این‌گونه خود را ناگزیر از تناقض‌گویی و بافتن آسمان به ریسمان نمی‌دیدند.»

سازمان مجاهدین «اعترافات و اقاریر متهمان را که در شرایط نامعلوم و نگهداری در سلول‌های انفرادی و بی‌خبری مطلق متهمان از دنیای خارج بوده‌اند، مصداق بارز اعتراف تحت فشار و شکنجه دانسته و از اساس بی‌اعتبار» دانسته است.

این سازمان در عین حال هشدار داده است که «این روش و شیوه اداره کشور و چوب حراج زدن به سرمایه‌های عظیم ملی و حذف چهره‌های برجسته، فرجامی جز قرار دادن کشور در سراشیبی سقوط نخواهد داشت.»

«این روش برخورد با معترضان تنها از کسانی ساخته است که تخلفات و تقلبات گسترده‌ای را در انتخابات سامان داده و برای سرکوب اعتراض، معترضان را متهم به براندازی می‌کنند»

«عدم حضور وکلای مدافع در دادگاه، پخش دادگاه از صدا و سیما قبل از صدور حکم و تهمت و توهین علیه احزاب، تشکل‌ها و شخصیت‌های برجسته»، از سوی سازمان مجاهیدن به عنوان «تلاشی ناکام و در عین حال بهت‌آور برای تائید ادعای آقای احمدی‌نژاد و همفکرانش بود.»

بر اساس این بیانیه، «این روش برخورد با معترضان تنها از کسانی ساخته است که تخلفات و تقلبات گسترده‌ای را در انتخابات سامان داده و برای سرکوب اعتراض، معترضان را متهم به براندازی می‌کنند.»

سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی «محاکمه معترضان به تقلب در انتخابات را بهترین دلیل بر «عدم سلامت» انتخابات دانسته است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

حالا قسمت‌هاي اصلي نمايش در راهند.
1. برگزاري دادگاه نمايش مأموران خاطي
2. دادگاه نمايشي احتمالي قاتل ندا آقا سلطان
3. نمايش عفو ملوكانه زندانيان توسط سلطانعليشاه (رهبر) و بخشش بي حد و حصر وي
4. اعطاي اندكي آزادي‌هاي مشروط
5. نمايش‌هاي ساختگي از درگيري‌هاي درون جناحي اصولگرا
6. بار عام دادن مكرر به مردم
و ...

البته همه شما در اين سي سال فيلمنامه نويس و كارگردان و تهيه كننده و هنرپيشه‌هاي آن آشنا هستيد البته اخيرا از بابت سياهي لشگر اندكي در مضيقه‌اند كه آن را هم به مدد همراهان فلسطيني و لبناني و سوداني، عزيزان بوليويايي و ... جبران مي‌كنند. ما كه از بس اين سريال تكراري را ديديم خسته شديم نميدونم خودشون خسته نشدند. همه اين سريال هم در يك سينما به نام رسانه ملي (البته من نمي‌دانم منظور از ملي كدام ملت است ما كه خودمان را در آن نديديم) اكران مي‌شود.

-- بدون نام ، Aug 3, 2009

پس از به قدرت رسیدن ارتجاع به رهبری خمینی در ایران و شروع کشتار و شکنجه دگراندیشان، یادم می آید، متفکران و منتقدان آنروز به این آدم کشان و شکنجه گران و دزدانی که امروز قدرت را قبضه کرده اند، یک یادآوری تاریخی می کرد ولی در میان این مرتجعین مذهبی که مست و نشعه قدرت شده بودند گوش شنوایی وجود نداشت. در زمانیکه هیتلر و حزب نازی قدرت را در آلمان بدست گرفتند و شروع به شکنجه و کشتار دگراندیشان و گروه های مختلف اجتماعی کردند، هر گروهی در مقابل کشتار دیگر گروه ها یا شرکت کرد و یا سکوت اختیار کرد. نظر آنها این بود که بما چه مربوط! و وقتی فاشیست هیتلری تمام احزاب و اتحادیه ها و سندیکا ها و دیگر گروه های اجتماعی را قلع و قمع کرد، نوبت به کشیشان رسید، و آنجا بود که کشیشی گفت، وقتی دیگران را شکنجه می دادند و در کوره های آتش سوزی می انداختند، ما سکوت کردیم و به تماشای این فجایع بسنده کردیم، و وقتی به سراغ خود ما آمدند، دیگر کسی باقی نمانده بود که به نجات ما بیاید. یک درس تاریخی برای کسانیکه قدرت آنها را مست کرده است.
مستان،

-- Mastan ، Aug 3, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)