تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

سفر بازیگران هالیوود به کوبا

اتحادیه نویسندگان و هنرمندان کوبا، با اهدا جایزه ویژه‌ای، از بازی بنیسیو دل تورو در نقش ارنستو چه گوارا در فیلم استیون سودربرگ تجلیل به عمل آورد.

در این مراسم بازیگران سرشناس آمریکایی مثل جیمز کان، رابرت دووال و بیل موری شرکت داشتند.

بازی دل تورو در نقش ارنستو چه گوارا، انقلابی بزرگ آمریکای لاتین، تحسین بسیاری از منتقدان را برانگیخت. وی همچنین سال گذشته، به خاطر بازی در همین نقش، جایزه ویژه‌ای را که به یاد فیلمساز بزرگ کوبایی توماس گوتیرز آلیا (سازنده فیلم توت فرنگی و شکلات) نام‌گذاری شده، دریافت کرده بود.

این نخستین بار است که بعد از انقلاب کمونیستی سال ۱۹۵۹ در کوبا، بازیگران سرشناس هالیوود به صورت دسته‌جمعی به این کشور سفر می‌کنند.

انتظار می‌رود سفر این بازیگران به کوبا که در راستای سیاست‌های جدید باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در قبال این کشور انجام می‌شود، منجر به ایجاد رابطه گرم و صمیمی بین دو دولت متخاصم آمریکا و کوبا شود.


بنیسیو دل تورو در فیلم «چه»

پیش از این رابرت ردفورد، آرنولد شوارتزنگر و استیون اسپیلبرگ جداگانه به کوبا سفر کرده بودند.

در طی سال های گذشته، ایالات متحده آمریکا به دنبال اعمال تحریم‌های اقتصادی و سیاسی علیه کوبا، شهروندان آمریکایی را از سفر به کوبا و سرمایه‌گذاری در این کشور، ممنوع کرد.

دولت آمریکا در دوره بوش حتی به استیون سودربرگ اجازه نداده بود که بخشی از فیلم «چه» که ماجرایش در کوبا می‌گذشت را در این کشور فیلمبرداری کند.

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا اخیرا محدودیت سفر شهروندان کوبایی‌تبار آمریکا به زادگاه خود را لغو و مذاکره با مقامه‌ای کوبایی درباره مهاجرت که در دوره جرج بوش معلق شده بود را دوباره آغاز کرد.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)