تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

تسلیم شکایت نمایندگان از موسوی به دادگاه

یک نماینده مجلس از تسلیم شکایت گروهی از نمایندگان علیه میرحسین موسوی به قوه قضائیه خبر داد.

دراین شکایت خواسته شده آقای موسوی به خاطر «اقدامات افراطی و ساختار شکنانه» تحت پیگرد قضایی قرار بگیرد.

محمدتقی رهبر به خبرگزاری فارس گفت که این شکایت‌نامه در چند هفته گذشته تهیه و به قوه قضائیه تسلیم شده است.

با آغاز محاکمه برخی فعالان بازداشت شده سیاسی در ایران، برخی رسانه‌ها و جریان‌های محافظه‌کار خواسته‌های خود مبنی بر تحت پیگرد قرار گرفتن میرحسین موسوی، محمد خاتمی و اکبر هاشمی رفسنجانی را افزایش داده‌اند.

آقای رهبر یکی از نمایندگان محافظه‌کاری است که از قوه قضائیه خواسته که محاکمه میرحسین موسوی هرچه «سریع‌تر» در دستور کار این قوه قرار گیرد.

این نماینده مجلس، موسوی و خاتمی را «متهمان اصلی هدایت اغتشاشات اخیر» معرفی کرده و خواستار محاکمه آنها شده است.

رهبر: «آنهایی که بیانیه دادند و اغتشاشات اخیر را هدایت کردند، حتما باید پاسخگوی خون‌های ریخته شده باشند و باید به پای میز محاکمه کشیده شوند»

او گفته است: «کسانی که مردم را به خیابان‌ها دعوت کردند، همواره بر طبل انتخابات کوبیدند و ادعای خود را در میان مردم گسترش دادند، ریشه فتنه‌ها و آشوب‌های اخیر هستند.»

رهبر اضافه کرده که «این افراد که بیانیه می‌دهند و اخیرا برخی از طرفداران خود را به اطراف مصلی و بهشت زهرا کشاندند، باید پاسخگوی اقدامات خود باشند.»

پنجشنبه هفته گذشته، میرحسین موسوی و مهدی کروبی دو نامزد معترض به نتیجه انتخابات در مراسم چهلمین روز کشته‌شدگان حوادث اخیر شرکت کرده بودند که با دخالت پلیس به تشنج کشیده شد.

این نماینده مجلس همچنین اظهار داشته است: «آنهایی که بیانیه دادند و اغتشاشات اخیر را هدایت کردند، حتما باید پاسخگوی خون‌های ریخته شده باشند و باید به پای میز محاکمه کشیده شوند.»

۱۱ تیرماه نیز حمید رسایی دیگر نماینده محافظه‌کاران در مجلس، از تسلیم شکایت ۱۰۰ نماینده به قوه قضائیه علیه میرحسین موسوی خبر داده بود.

این نماینده محافظه‌کار مجلس، موسوی و خاتمی را «متهمان اصلی هدایت اغتشاشات اخیر» معرفی کرده و خواستار محاکمه آنها شده است

آقای رسایی گفته بود که نمایندگان مجلس از قوه قضائیه خواسته‌اند از «اعمال غیرقانونی» موسوی و کروبی جلوگیری کند.

بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران نیز دهم تیرماه با انتساب ۹ اتهام به میرحسین موسوی، خواستار محاکمه وی از سوی قوه قضائیه شد.

این تشکل دانشجویی در نامه‌ای خطاب به دادستان کل کشور از مقام‌های قضایی خواست که آقای موسوی را به «جرم معاونت» در تمامی ناآرامی‌ها دستگیر و محاکمه کنند.

دفتر سیاسی سپاه پاسداران نیز پیش از برگزاری انتخابات ۲۲ خرداد، آقای موسوی و برخی از اعضای ستاد وی را به مقدمه‌چینی برای «راه‌اندازی انقلاب رنگی» در ایران متهم کرده بود.

میرحسین موسوی اعلام کرده که دولت برآمده از اتخابات ۲۲ خرداد را مشروع نمی‌داند و خواستار ابطال انتخابات است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

ایشان از آخر و عاقبت خو انگار نمی ترسد که اینقدر یاوه می گوید. چه کسی گفته او نماینده وردم است. اینان منتصب هستند نه نماینده.

-- بدون نام ، Aug 3, 2009

مخ رهبر آفتاب زياد خورده هزيان ميگه

-- بدون نام ، Aug 3, 2009

چرا خامنه اي جلاد را به دادگاه نمي كشانند كه دستور اين همه كشتار را داده است

-- بدون نام ، Aug 3, 2009

پشنهاد میکنم که مرکز اسناد برای بررسی جنایت و خیانت تمامی نمایندگان همه ادوار و از جمله آقای رهبر از نمایندگان محافظه کار ‌ و همدست احمدی نژاد در سرکوب و کشتار اخیر تشکیل گردد. تمامی لیست و مشخصات فردی و خانوادگی و میزان خیانت آنان بایستی در میان مردم و خصوصأ بازماندگان قربانیان این سی سال قرار بگیرد. بررسی جنایت این عده حتی بعد از مرگ آنها پیگری خواهد شد. در صدر آنها بررسی دوران سیاه و شوم خلافت خمینی جای خود دارد.

-- ایران دستغیب ، Aug 3, 2009

آقای محمدتقی رهبر .دیری نخواهد گذشت که شماوتمامی جیره خواران ودشمنان ملت ایران به جرم خیانت وسرکوب. وچپاول بیت المال دردادگاهی که منتخب ملت است محاکمه ومجازات خواهیدشد .وباید بدانید که باگرفتن جناب آقای موسوی ودیگران مشکل شما حل نمی شود شماودوستانتان درگردابی افتاده اید که هرچه دست وپا بیشتر بزنید بیشتر درآن فرو خواهید شد.ومن یقین دارم که این گرداب جهل وخرافاتی که شما درآن افتاده ایدشمارابه کام مرگ ونابودی خواه کشاند

-- ابراهیم ملکی ، Aug 3, 2009

نه این برف را دیگر سر بازایستادن نیست

-- خزر ، Aug 3, 2009

پاچه خواری تا این حد .
این نماینده حتما میخواهد چند سال بعد رئیس جمهور شود .عین احمدی نژاد که که تو جریان شکایت از سلام بود

-- حسن ، Aug 3, 2009

آن تعداد نماینده ای که به قوه قضائیه نامه داده اند ایا جرات اعلام نام خود و نشان دادن امضاء خود در پای ان نامه را دارند یا همانند ان نامه منسوب به خبرگان بی نام و نشان خواهد بود؟ ایکاش نامشان معلوم شود تا مردم تکلیف خود با انان را بدانند. اما گمان میکنم جراتش را ندارند!!!

-- رستم ، Aug 3, 2009

"من توی دهن این دولت میزنم! من خودم دولت تعیین میکنم!" امام خمینی، سال 57، بهشت زهرا، مزار شهدای انقلاب

"ما توی دهن این دولت میزنیم! ما خودمان دولت تعیین میکنیم!" ملت، سال 88، بهشت زهرا، مزار شهیدان جنبش حق طلبی

-- رهبرنیا ، Aug 4, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)