تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۸۸ • چاپ کنید    
محسن رضایی خطاب به شاهرودی مطرح کرد:

«پایان ناامنی در گرو دادگاهی شدن متخلفان»

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام از قوه قضائیه خواست که دادگاه «افراد خودسر و ماموران متخلف» را برگزار کند که به گفته وی، در غیر این صورت، «ناامنی‌ها» پایان نمی‌یابد و آرامش به جامعه باز نخواهد گشت.

آقای رضایی یک روز پس از آغاز محاکمه گروهی از زندانیان سیاسی این درخواست را از آیت‌الله محمود هاشمی شاهرودی مطرح کرده است.


به گزارش خبرگزاری ایلنا، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام از آقای شاهرودی پرسیده که «دادگاه دوم چه زمانی تشکیل می‌شود؟ و چرا نباید همزمان با دادگاه اول تشکیل شود؟»

در این نامه آمده است که در حوادث پس از انتخابات، بیشترین آسیب‌ها به «ماموران حکومتی و مردم معترض» وارد شد و «متخلفین و اغتشاشگران» نیز «بیشترین آسیب‌ها» را وارد کرده‌اند.

آقای رضایی متخلفین را کسانی معرفی کرده که به «کوی دانشگاه حمله کردند و یا درخیابان‌ها به مردم معترض، حمله‌ور شده‌اند یا در بازداشتگاه‌ها، مقررات را زیر پا گذاشته و با متهمین و دستگیرشدگان برخوردهای غیر انسانی و غیر اسلامی داشته‌اند.»

در این نامه، «مردم معترض» کسانی معرفی شده‌اند که با «آرامش و سکوت» درصدد بیان اعتراض‌ها و خواسته‌های خود بوده‌اند.

رضایی متخلفین را کسانی معرفی کرده که به «کوی دانشگاه حمله کردند و یا درخیابان‌ها به مردم معترض، حمله‌ور شده‌اند یا در بازداشتگاه‌ها، مقررات را زیر پا گذاشته و با متهمین و دستگیرشدگان برخوردهای غیر انسانی و غیر اسلامی داشته‌اند»

رضایی در نامه خود خواسته که قوه قضائیه «حمله‌کنندگان به مردم معترض، کوی دانشگاه تهران و اصفهان و عاملین ضرب و شتم محسن روح‌الامینی» را شناسایی و محاکمه کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرده که اگر دادگاه دوم تشکیل نشود «نه تنها عدالت به‌طور کامل صورت نگرفته، بلکه خسارت دیگری به نظام جمهوری اسلامی وارد می‌شود و اشتباهات زنجیره‌ای ادامه می‌یابد.»

روح الامینی: عاملین قتل فرزندم قصاص شوند
عبدالحسین روح‌الامینی مشاور محسن رضایی نیز که فرزندش در جریان ناآرامی‌های اخیر دستگیر شد و در زندان جان سپرد، طی سخنانی خواستار «قصاص» کسانی شد که در قتل محسن روح‌الامینی دست داشته‌اند.

محسن روح‌الامینی ۱۸ تیرماه در تهران از سوی نیرو‌های امنیتی بازداشت شد و دو هفته بعد جنازه وی که به گفته پدرش آثار شکنجه بر روی آن دیده می‌شد، تحویل خانواده‌اش شد.

آقای روح‌الامینی گفته که «بایستی عاملین قتل وی پیدا و قصاص شوند تا منجر به تغییر در روند به وجود آمده شود.»

بروجردی: قطعا با افراد خاطی برخورد می‌شود
در پیوند با این گزارش، علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران نیز امروز یکشنبه گفته که «قطعا با افراد خاطی در بازداشتگاه کهریزک برخورد» خواهد شد.

به گفته آقای بروجردی، کهریزک بازداشتگاهی مخصوص اراذل و اوباش بوده که به عنوان بازداشتگاه موقت نیروی انتظامی از آن استفاده می‌شد. از این رو انتقال بازداشت‌شدگان اخیر حتی به «بهانه کمبود» جا به این بازداشتگاه «درست نبوده» است.

به گزارش ایلنا، این نماینده مجلس همچنین گفت که جمعی حدود ۳۰ نفر از فعالان سیاسی، در بند ۲۰۹ اوین هستند که نمایندگان مجلس در ادامه ملاقات‌هایشان با آنها دیدار خواهند کرد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

حافظه تاریخی ما - مهندس بازرگان
اگر اعتراف کردم...
«... تا دو روز دیگر عمر نخستین مجلس شورای اسلامی که این‌جانب عضو آن بودم و از مزایای این عضویّت، از جمله مصونیّت پارلمانی برخوردار بودم به پایان می‌رسد. از پس‌فردا من نیز مانند بقیّه موکّلینم قابل تعقیب و بازداشت و تأدیب هستم. به همین دلیل نیز با استفاده از فرصتی که رئیس مجلس در اختیار بنده گذاشته‌اند می‌خواهم به اطّلاع برسانم که اگر در روزهای بعد شاهد گردیدید که بنده را بازداشت کردند و بعد با تبلیغات و سر و صدا اعلام نمودند که بنده جهت بعضی توضیحات و روشن نمودن حقایق در تلویزیون ظاهر خواهم شد و در صورتی که دیدید آن شخص حرف‌هایی غیر از سخنان دیروز و امروز می‌زند و مثل طوطی مطالبی را تکرار می‌کند، بدانید و آگاه باشید که آن فرد مهدی بازرگان نیست.»

مهندس مهدی بازرگان در آخرین جلسه‌ی دوره‌ی اوّل مجلس شورای ملی

روزنامه جمهوری اسلامی ۱۰ اردیبهشت

بر گرفته از: کبک آگاه است

-- بدون نام ، Aug 2, 2009

ابطحی در سلول انفرادی چگونه فهمید که مقام معظم رهبری فرموده اند من یک قدم عقب نمی نشینم؟

سوال ساده ای است که کودتاچیان بی عقل باید پاسخ دهند. کسی که همه این 50 روز در زندان انفرادی بوده است و برای قدم زندن چشم بند به چشمش می زدند از کجا فهمید خامنه ای گفته است من یک قدم عقب نمی نشینم از کجا این همه خبر از وضعیت کشور دارد اصلا از کجا پی برد که با این قاطعیت بگوید تقلب نشده است.

-- بدون نام ، Aug 2, 2009

حکومت جمهوی اسلامی بیش از سی سال است که جنایت میکند میکشد شکنجه
میکند.در معابر عمومی به توسط جلادانی مثل مرتضوی ونقاب به چهرهایش
مردم را بدار می اویزد و بااین کار از جوابگویی به علل اصلی معضلات اجتماعی تفره
رفته وتا زمانی که خواهد بو چنین خواهد کرد .مردم خوب دریافته اند. این بار این
حکومت است که در مجموع قصاص گردد.

-- بدون نام ، Aug 2, 2009

آقای روح الامینی ازشهادت فرزندتان بسیارمتأسف هستم وبرایتان آرزوی صبر دارم که بتونید شهادت پسرتان راتحمّل کنیدولی بهتر نبود که تقاضای قصاص برای تمامی عاملان قتل فرزندان دلیرمان مثل نداها وسهراب ها رامیکردید! چرا که شاید کمی باعث تسلی دل این بازماندگان عزیز میشدید.درود برشیردلان آزاده ایران.

-- بدون نام ، Aug 2, 2009


امام‌جمعه مشهد گفت: كساني كه امروز با گرفتن ژست سياسي، از رافت اسلامي در قبال اغتشاش‌گران حوادث اخير دم مي‌زنند، همان‌هايي هستند كه در هنگام هدف قرار گرفتن راس‌الخيمه نظام، در ويلاهاي شمال‌شان مشغول تفريح بودند. !! / گردانندگان ستادهايي، بيش از صدبار با سفارت‌خانه كشورهاي بيگانه به خصوص انگليس تماس داشته‌اند، بنابراين
آزادي اين افراد چه معنايي دارد؟

-- بدون نام ، Aug 2, 2009

دادگاه به دليل عدم حضور وکلای متهمان بنا بر اصل ١٣٥ قانون اساسی غير قانونی است


گزارشگران بدون مرز در اين باره اعلام می‌کند " يک بار ديگر در مضحکه‌ای به نام دادگاه حقوق متهمان زيرپا گذاشته شد. آن دسته از متهمانی که وکيل داشتند، وکلايشان از برگزاری دادگاه بی خبر بودند و تعدادی ديگر را به محل برگزاری محاکمه راه ندادند. دادگاه انقلاب هيچکدام از موازين داخلی و بين المللی را رعايت نمی کند. اين يک دادگاه نبود جلسه بازجويی تزئين شده به شکل دادگاه بود. ما خواهان اعزام نمايندگان سازمان ملل متحد و کميسر عالی حقوق بشر به ايران برای بازديد از زندان و ملاقات با زندانيان هستيم. " محمد علی ابطحی وب نگار وبلاگ وب‌نوشت که در تاريخ ٢٦ خرداد ماه بازداشت شده بود و محمد عطريانفر مدير مسئول بسياری از روزنامه های ايران که در تاريخ ١٥ خرداد بازداشت شده بود از جمله " عوامل ميدانی " بودند که به همراه ده ها نفر ديگر با اتهاماتی چون " شرکت" و يا عکس و فيلم برداری از تظاهرات به اين دادگاه آورده شده بودند. در کيفرخواست اين افراد "متهم" به " اقدام عليه امنيت ملی، تخريب اموال شخصی مردم " و انقلاب مخملی" وبرهم زدن نظم عمومی شده‌اند. در بخش هايی از اين کيفرخواست به " اعترافات" روزنامه نگاران و متهمان استناد شده ااست، از جمله به "اعترافات" مازيار بهاری خبرنگار نيوزويک که در تاريخ ٢٦ خرداد بازداشت شده بود. و يا بدون نام بردن صريح به اعترافات "يک جاسوس اسرائيلی" که احتمالا اشاره به حسين درخشان وبلاگ نويس ايرانی است، که از تاريخ ١١ آبان ماه به گفته خانواده اش در زندان بسر می‌برد . صالح نيکبخت وکيل ده تن از زندانيان و از جمله محمد علی ابطحی، محمد عطريانفر، مازيار بهاری و محسن ميردامادی به گزارشگران بدون مرز اعلام کرد : " من تا ساعت يازده صبح امروز از برگزاری دادگاه موکلان خود خبر نداشتم. بعد هم به محل دادگاه رفتم مرا به محل برگزاری محاکمه راه ندادند. پس از اصرار من آقای مرتضوی دادستان تهران گفت از فردا می توانيد در دادگاه شرکت کنيد. اما اين دادگاه به دليل عدم حضور وکلای متهمان بنا بر اصل ١٣٥ قانون اساسی مصوبه شورای تشخيص مصلحت غير قانونی است و اظهارات زندانيان در اين دادگاه هيج ارزش قانونی ندارد. من تا امروز نتوانسته ام با موکلين خود ملاقات و يا پرونده آنها را
ببينم"

-- بدون نام ، Aug 2, 2009

قانون گذاران قانون گریز ! مسئولان غیر مسئول! و نمایش های خیمه شب بازی!
۰
قوانین اساسی جمهوری استبدادی-اسلامی ایران توسط مجلس خبرگان در سال١٣۵٨ به مردم تحمیل شد.رژیم تا به دندان مسلح استبدادی-اسلامی ایران به مرور زمان وبا تصویب تبصره های من در آوردی محدودیت های بیشماری را بر آزادی مردمی تحمیل کرد.

جالب اینجاست که رئیس جمهور کشور نه تنها پایبند به قوانین مصوبه کشور استبدادی – اسلامی نیست بلکه بی صلاحیتی و بی استعدادی خویش را با زیر پا گذاشتن ابتدایی ترین قوانین اساسی کشور به اثبات رسانیده است. تار و پود آزادی به دست نظام استبدادی-اسلامی جمهوری اسلامی از هم گسسته شده و همه چیز هست به جز آزادی!

با توجه به اخبار مهم امروز توجه خوانندگان گرامی رو به دو نکته مهم جلب میکنم…

اصل ١٢١ قانون اساسی:

رئیس جمهور استبدادی-اسلامی ایران طبق اصل ١٢١ قانون اساسی تصویب شده توسط مجلس خبرگان (مسئولان غیر مسئول)؛ سوگند نامه ای را امضا کرده است به شرح زیر:

“من به عنوان رییس جمهور در پیشگاه قرآن کریم و در برابر ملت ایران به خداوند قادر متعال سوگند یاد می کنم که پاسدار … قانون اساسی کشور باشم و همه استعداد و صلاحیت خویش را در راه ایفای مسئولیتهایی که بر عهده گرفته ام بکار گیرم و خود را وقف خدمت به مردم و اعتلای کشور، پشتیبانی از حق و گسترش عدالت سازم و از هر گونه خودکامگی بپرهیزم و از آزادی و حرمت اشخاص و حقوقی که قانون اساسی برای ملت شناخته است حمایت کنم . .و با استعانت از خداوند و پیروی از پیامبر اسلام و ائمه اطهار علیهم السلام قدرتی را که ملت به عنوان امانتی مقدس به من سپرده است همچون امینی پارسا و فداکار نگاهدار باشم و آن را به منتخب ملت پس از خود بسپارم “!!
سوگند نامه آقای احمدی نژاد در شرائط فعلی به مزاحنامه ای تعبیر میشود:

خدمت به مردم!
پشتیبانی از حق و گسترش عدالت!
پرهیز از خودکامگی!
امینی پارسا و فداکار!
آزادی و حرمت اشخاص!!!
در نقد امروز از چهار بند اول مزاح نامه احمدی نژاد فاکتور میگیرم و به بند آخر یعنی حرمت آزادی و حرمت اشخاص می پردازم.

طبق اصل ٣٨ قانون اساسی ( قانون گذاران قانون گریز ): هرگونه شکنجه برای گرفتن اقرار و یا کسب اطلاع ممنوع است. اجبار شخص به شهادت، اقرار یا سوگند، مجاز نیست و چنین شهادت و اقرار و سوگندی فاقد ارزش و اعتبار است.

بنا بر این قانون متخلف از این اصل طبق قانون مجازات میشود!!

به راستی چه کسی طبق این قوانین اساسی مجازات میشود؟

نظام جمهوری اسلامی با وضع قوانین اینچنین و در ادامه با زیر پا گذاشتن این قوانین کذایی توسط خود قانون گذاران با تاکید بر تبصره های من در آوردی؛ جز ملعبه کردن خود در دید بشروانزجارملی نتیجه ای به ارمغان نمی آورد.

امروزه ما شاهد قتل های بی رحمانه دانشجویان؛ و آزادیخواهان وحتی اقشار بی طرف جامعه هستیم.اعتراضات مردمی در چارچوب اصل ٢٧ قانون اساسی جمهوری استبدادی- اسلامی ایران به شیوه ای مسالمت آمیز بود و در محضر نیروهایی که باید حافظ امنیت شهروندان باشند ولی بر اساس شواهد قاتلین و ضاربین مردم فرصت کافی پیدا میکنند تا چندین گلوله و ضربه دشنه بر پیکر شهروندان غیر مسلح وارد کنند.دولت، دادستان و بعضی از ماموران امنیتی تماشاگر این صحنه های فجیع بوده اند و اقدام بازدارنده کافی انجام نداده اند! این فرضیه به طور جدی مطرح است که تصمیم به جنایت با هماهنگی قبلی بخشی از تمامت خواهان و نیروهای خودسر و لباس شخصی ها بوده است، به خصوص اینکه وقتی که احساسات مردم حاضر در صحنه جریحه دار شده و به دفاع از هموطنان کشته و مجروح خود برمی خیزند ضابط قضایی به جای دفاع از مظلومان و آسیب دیدگان، آنها را هدف قرار داده و مجروح می کنند.خبر جنایت روزها سانسور می شود، دولت و دستگاه قضایی و صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران سکوت می کنند.

در این میان به جای مجازات عوامل اصلی این جنایات؛ هر روزه شاهد تلاش مضبوحانه رژیم برای توجیه عملکرد خود هستیم.

جمهوری اسلام در صدد گرفتن اعترافات دروغین از بازداشت شدگان زیر هولناکترین شکنجه های دوران جاهلیت اعراب هستیم. سارا لی ویتسون، مدیر بخش خاورمیانه و شمال آفریقای دیده بان حقوق بشر، می گوید: حکومت ایران سرسختانه به دنبال توجیه حملات خشونت بار خود به معترضان صلح جوست.» وی می افزاید: «چه عذری بهتر از اعتراف به توطئه های خارجی که به زور از محبوسین بدست آمده است؟»

مردم ایران خواستار برکناری رژیم تا به دندان مسلح استبدادی-اسلامی هستند و جمهوری اسلامی با نمایش های خیمه شب بازی های اخیر جز انزجار مردمی نتیجه دیگری نخواهد داشت.

زندانی سیاسی آزاد باید گردد

-- بدون نام ، Aug 2, 2009

نگرانی از وضعیت نامعلوم كاوه مظفری:
اکنون بسیاری از بازداشت شدگان هفته های اول پس از انتخابات که هنوز آزاد نشده اند، قرار دادگاهشان برای هفته آینده صادر شده است. هیچ کدام از آنها وکیل ندارند. طبق اظهارات کاوه مظفری در میان زندانیان شایعه ای وجود دارد مبنی بر اینکه باقی بازداشت شدگانی که هنوز آزاد نشده اند امکان دارد، به چنین سرنوشتی دچار شده و حکمی دریافت کنند بدون آنکه فرصت دفاع از خود را داشته باشند.
تا کنون شماری از بازداشت شدگان 18 تیرماه آزاد شده اند، اما از وضعیت باقی بازداشت شدگان اطلاعی در دسترس نیست.

در چند روز گذشته کاوه مظفری از بند 240 (بخش 9) اوین به قرنطینه بخش 7 منتقل شده و طی این مدت با خانواده خود تماس های کوتاهی برقرار کرده است، اما همچنان ممنوع الملاقات است و خانواده وی که امروز جهت ملاقات با او به زندان اوین مراجعت کردند اجازه ملاقات با وی را نیافتند.

کاوه مظفری که برای همراهی مادر همسر خود به بیمارستان در روز 18 تیرماه، ناچار از منزل خارج شده بود توسط یکی از نیروهای امنیتی شناسایی و دستگیر شد. به گفته کاوه این مامور پیش از آن، او را زمانی که برای بازپسگیری وسایل شخصی خود و همسرش به پلیس امنیت مراجعه کرده، دیده است. بنا به اظهارات مینا جعفری وکیل کاوه مظفری در رابطه با نحوه دستگیری کاوه مظفری، صرف شناختن از سوی نیروهای امنیتی در خیابان حتا هنگام درگیری، دلیل قانع کننده ای برای دستگیری نیست. به گفته وی «دستگیری باید با حکم قضایی و از سوی ضابطین قضایی صورت گیرد، در حالی که دستگیری های اخیر بدون حکم قضایی و از سوی ماموران امنیتی صورت گرفته، حال آنکه این ماموران جزء ضابطین قضایی نیستند. همچنین در موقع دستگیری، متهم باید آگاه و تفهیم شود که به چه دلیل و بنا به چه اقدامی که از وی سرزده و بنا به کدام شواهد و مدارکی، بازداشت است.»

کاوه را پس از دستگیری به همراه بسیاری از بازداشت شدگان به کلانتری واقع در شهدای ژاندارمری برده و در همانجا تفهیم اتهام صورت گرفته است. مظفری در این زمینه توضیح می دهد: «تفهیم اتهام در حیاط کلانتری توسط حیدری فرد (دادیار ویژه امنیت) انجام شد.
اتهامات شامل "اقدام علیه امنیت ملی" از طریق تبانی و تجمع"، "بر هم زدن نظم عمومی"، "تمرد از دستور پلیس"، و " تخریب اموال عمومی" بود که این اتهامات به صورت یکپارچه به همه سیصد نفری که در کلانتری بودیم وارد شد صرف نظر از آنکه هر کدام از ما در چه وضعیتی دستگیر شده بودیم.» بنا به گفته مینا جعفری «این گونه تفهیم اتهام به صورت فله ای به همه بازداشت شدگان بدون ارائه مدارک و دلایل و بدون در نظر گرفتن تفاوت نحوه دستگیری بازداشت شدگان برخلاف قانون است. به ویژه که بازجویی های به عمل آمده از کاوه تا کنون طبق گفته خود وی خارج از این اتهامات بوده و از فعالیت های پیشین وی بوده و از تجمع روز 18 تیرماه از او سوالی نشده است که این امر بر خلاف قانون است چرا که بازجویی باید در حیطه اتهامات باشد. این نحوه بازجویی نشان می دهد که مدرکی و شاهدی بر مدعای اتهامات وارد ششده به وی وجود ندارد.»

به گفته کاوه پس از تفهیم اتهام او به همراه بسیاری از بازداشت شدگان به اوین منتقل شده است: «پس از آن دو دسته مان کردند. عده ای را به کهریزک و من به همراه عده ای دیگر را به اوین منتقل کردند. 4 روز اول، در بند 240 به صورت انفرادی نگهداری شدم و بعد به سول های چند نفره در همان بند منتقل شدم. از چند روز پیش به همراه 200 تن به قرنطینه بخش 7 منتقل شده ام. از آن تاریخ اجازه تماس تلفنی پیدا کردم که البته به دلیل آنکه تعداد مان 3 برابر ظرفیت معمول اینجاست و تنها یک تلفن در دسترسمان است روزی سه دقیقه می توانیم تماس داشته باشیم.» قرنطینه 7 ( که شامل یک سالن با 4 سلول است)، مکانی است که ورودی های زندان اوین را به آنجا منتقل می کنند و چند روزی در آنجا به صورت قرنطینه نگه می دارند. بعد از مدت مقرر آنها را بنا به اتهام و یا جرمشان در بین بندهای دیگر پخش می کنند. اما پس از انتخابات و درگیری های به وجود آمده ی پس از آن، قرنطینه مختص بازداشت شدگان اخیر است که به دلیل اعتراض به نحوه انتخابات گذشته دستگیر شده اند. اکنون حدود 250 تن در قرنطینه 7 نگهداری می شوند که با توجه به ظرفیت آنجا این وضعیت به شدت نگران کننده است و سلامت بازداشت شدگان را مخدوش ساخته است.

اکنون بسیاری از بازداشت شدگان هفته های اول پس از انتخابات که هنوز آزاد نشده اند، قرار دادگاهشان برای هفته آینده صادر شده است. هیچ کدام از آنها وکیل ندارند. طبق اظهارات کاوه مظفری در میان زندانیان شایعه ای وجود دارد مبنی بر اینکه باقی بازداشت شدگانی که هنوز آزاد نشده اند امکان دارد به چنین سرنوشتی دچار شده و حکمی دریافت کنند بدون آنکه فرصت دفاع از خود را داشته باشند. همچنین روز 3 مرداد ماه خانه برخی از آنها مورد تفتیش قرار گرفته و بازجویی برخی نیز بار دیگر آغاز شده است.. برخی از خانواده های بازداشت شدگان به دلیل چنین روند نامتعارف دادرسی بازداشت شدگان و اخبار ناگواری که از بازداشتگاه اوین می رسد نسبت به ادامه بازداشت و سلامت روانی و جسمی فرزندانشان نگران هستند.

کانون زنان ایرانی: 16روز از بازداشت کاوه مظفری که در 18 تیرماه در حوالی میدان انقلاب دستگیر شد، می گذرد. وضعیت وی و باقی بازداشت شدگان اخیر، با وجود اظهارات کمیته رسیدگی به وضعیت بازداشت شدگان مجلس اسلامی مبنی بر آزادی بازداشت شدگان تا آخر تیرماه، همچنان نامشخص است.

-- بدون نام ، Aug 2, 2009

دختر حجاریان؛ نگذارید پدرم را بکشند:
سعید حجاریان، تحت فشار شدید روحی و جسمی برای اعترافات دروغین است و در وضعیت به شدت خطرناکی قرار دارد. خانواده ی وی به شدت از وضعیت سلامتی او ابراز نگرانی کرده و اعلام نمودند که با برخوردهایی که صورت می گیرد مشخص است که قصد جان حجاریان را کرده اند.
زینب حجاریان، دختر سعید حجاریان با بیان اینکه پدر مرا برای پذیرفتن اعتراف تحت فشار شدید قرار داده اند، گفت: آقایان از هیچ کاری فروگذار نیستند و کارهایی که انجام می دهند ممکن است به قیمت از دست رفتن ایشان منجر شود.
زینب حجاریان افزود: پدرم گفته که هر روز او را زیر آفتاب شدید 40 - 42 درجه می برند و و ساعت ها در زیر آفتاب نگه میدارند و سپس داخل برده و روی او یخ می ریزند و ما در این زمینه با پزشک صحبت کردیم و پزشک ایشان گفتند که این قضیه منجر به خونریزی مغزی خواهد شد و با توجه به اینکه یکی از رگ های مغزی پدرم در ترور ایشان به شدت آسیب دیده اینها می خواهند پدرم را دچار خونریزی مغزی کرده و اینگونه بکشند.
وی افزود: داروهای پدرم را از خانواده ام نمی گیرند و به ایشان نمی رسانند و ما نگران داروهایی هستیم که به او می دهند و می ترسیم این داروها نامناسب باشد یا دز مناسبی نداشته باشد.
وی با ابراز نگرانی شدید از این قضیه تصریح کرد: در آخرین ملاقاتی که خانواده ام با ایشان داشتند سه بازجو حضور داشتند و یکی از بازجوها با تحکم به مادرم گفته چرا اعلام نمی کنید که جای حجاریان خوب است و مادرم نیز گفته که ما هم اعلام کنیم مردم احمق نیستند که بپذیرند.
دختر حجاریان افزود: این مساله در حضور پدرم بوده و پدرم به شدت ناراحت شده و گفته من که به خواسته شما گفتم جای من خوب است با خانواده ام چیکار دارید و مادرم هم گفته که شما ناراحت نباش من خودم از پس اینها بر می آیم اما بازجو باز با تحکم داد زده که چرا باید ناراحت بشود و مادرم تاکید کرده که این رفتارها نباید در حضور آقای حجاریان صورت بگیرد.
وی تصریح کرد: اینها یک هدف دارند یا اینکه از پدرم اعتراف دروغ بگیرند یا اینکه او را نابود کنند و از بین ببرند که نخواهند توانست اعترافی بگیرند. پدر مرا یک بار کشته اند او چیزی برای از دست دادن ندارد و هرگز اعتراف نخواهد کرد.
وی با اشاره به بازجویی از همسرو پسر حجاریان گفت: نمیدانم این بازجویی در حضور پدرم بوده یا اینکه خبرش را به او منتقل کرده اند اما به شدت ناراحت بوده و از این موضوع به شدت به هم ریخته است.
زینب حجاریان توضیح داد: در بازجویی از مادرم که 4 ساعت طول کشیده فرم هایی جلوی مادرم گذاشته اند و از او خواسته اند تمام زندگی اش را بنویسد و او را تحت فشار قرار داده اند بنویسد که با منافقان در ارتباط است و تمام زندگی و سفرهای خارجی مادرم و ارتباطات او را پرسیده اند.
وی با بیان اینکه همسر و پسر حجاریان به شدت تحت فشار هستند گفت: برادرم را تا کنون چندین جلسه بازجویی کرده اند و ما نمی دانیم برنامه آینده آقایان چیست و چه کاری میخواهند بکنند و به شدت نگران پدرم و از طرفی نگران مادر و برادرم هستیم و هر اتفاقی برای آنها بیفتد مسولیت آن با دولت ایران است.
زینب حجاریان گفت: من شنیده ام حکم ویژه ای در باره پدرم صادر شده اما نمیدانم این حکم ویژه چیست و چه بلایی می خواهند سر او بیاورند.
دختر حجاریان با اشاره به عدم پذیرش آزادی مشروع از سوی پدرش گفت: ما شنیده ایم که میخواستند به صورت مشروط پدرم را آزاد کنند و حقه مرتضوی این بوده که پدرم را در خانه امنی که گفته بود تهیه کنیم از بین ببرد.
وی خواهان آزادی پدرش در اسرع وقت شد و گفت: از هر کسی که می تواند هر کمکی بکند خواهش می کنم کمکمان کند. پدر من از جان خود گذشته و حاضر به اعتراف دروغ نیست و نگذارید او را از بین ببرند.

-- بدون نام ، Aug 2, 2009

اگر انگیس دشمن جمهوری اسلامی است .
پس چرا در سفارت ان را نمی بندید ؟

-- ahmad ، Aug 2, 2009

قبلا مي‌گفتند «غم برادر را برادر مرده مي‌داند» يا اين كه براي اين كه چيزي را درك و فهم كني بايد آن را تجربه كني. اما آيا نمي‌شود بدون از دست دادن برادر غم برادر يا مادر داغدار و پدر فرزند از دست داده‌اي را فهم كرد. آيا نمي‌شود در تجربه ديگران شريك شد؟ به نظر من مي‌شود. فقط بايد كمي انسان باشيم. اين را نوشتم كه به همه ايرانيان آزاده بگويم لحظه‌اي خودتان را جاي كساني بگذاريد كه چنين تجربه سختي را داشته‌اند. عزيز از دست داده‌اند و نمي‌دانند قاتلش كيست و فريادرسي هم ندارند. حالا در سال‌ها و دهه‌هاي گذشته نظر افكنيد همين تجربه وجود دارد و همواره تكرار شده‌است. ما را چه مي‌شود. به سراغ شما هم خواهند آمد اگر ساكت بنشيني. اگر توان فريادرسي نداري بر پيكر آرميده در خاك جوانان وطن زار بگرييد. آه سوزناك از اين بيدادي كه بر ما رفته است برآريد. خدايا از دست ظلم به تو پناه مي‌بريم. در دست جلاد سفاكي گرفتاريم. هر روز پيكر جواني را تحويل مي‌دهند عكس‌هاي اين جوانان برومند را ببينيد. اينان فرزندان شما ملت ايران هستند. از چه فغانشان را نمي‌شنويد. اي ايرانيان آزاده سراسر جهان به هر وسيله‌اي كه مي‌توانيد به فريادمان برسيد. اي همه انسانهاي آزاده جهان از اين بيداد نجاتمان دهيد. ما ايرانيان هم حق حيات، تصميم‌گيري، زندگي، آرامش و ... داريم. تا كي در سيطره خفقان مشتي خرافاتي و متحجرين مذهبي اسير باشيم. به دادمان برسيد، به دادمان برسيد، فرياد، فرياد، امان ، امان از اين ستم، امان از ظلم و ...

-- ghalambor ، Aug 2, 2009

چرا این سعید مرتضوی را ترور نمیکنند. بلای جان و زندگی ایرانیها شده ، این قاتل.

-- سارو ، Aug 2, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)