تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

«بازداشت» داریوش مهرجویی در دبی

خبرگزاری دولتی ایرنا از بازداشت داریوش مهرجویی کارگردان مشهور ایران در فرودگاه دبی خبر داد.

این خبرگزاری به نقل از یک «شاهد عینی» گزارش کرده که آقای مهرجویی امروز شنبه از سوی ماموران امنیتی فرودگاه دبی بازداشت شده است.

به گفته این شاهد عینی، «ماموران هنگام بازرسی بدنی داریوش مهرجویی، مقداری مواد مشکوک را کشف و بلافاصله وی را روانه بازداشتگاه کردند.»

به گفته این منبع، این کارگردان هم‌اکنون در یک بازداشتگاه در دبی نگهداری می‌شود و ممکن است برای محاکمه تحویل دادگاه این کشور شود.

تاکنون جزئیات بیشتری در این خصوص منتشر نشده است.


داریوش مهرجویی فیلم‌ساز، کارگردان و مترجم ایرانی است.

مهرجویی با ساخت فیلم «گاو» در سال ۱۳۴۸ نگاه‌ها را متوجه سینمای ایران کرد و به موج نوی سینمای ایران شکل داد.

وی پس از انقلاب مدتی از ایران مهاجرت کرد، اما چند سال بعد بازگشت و به فیلم‌سازی پرداخت.

هرچند از آغاز فعالیت فیلم‌سازی‌اش، تا‌کنون تعدادی از فیلم‌هایش توقیف شده‌اند، اما وی همچنان به ساختن فیلم‌های متفاوت ادامه می‌دهد. آخرین فیلم بلند او «سنتوری» در ایران توقیف شده است.

داریوش مهرجویی جوایز متعدد بین‌المللی دریافت کرده و داور جشنواره‌های سینمایی زیادی هم بوده است.

وی علاوه بر سینما به ترجمه هم می‌پردازد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

این محیط پر فشار وخفقان آور فضای امروز جمهوری اسلامی است که هنرمندان خلاق و اندیشمند رابه استفاده از «مواد مشکوک» ترغیب می کند.

-- علی ، Aug 1, 2009

مواد مشکوک!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

-- بدون نام ، Aug 1, 2009

در مجموعه ی اتهاماتی که به سعیدی سیرجانی وارد کردند یکی هم تهیه و توزیع مواد مخدر و مشروبات الکلی بود. به این آقایان بگویید، تشت رسوایی این قبیل اتهامات دیگر از آسمان افتاده. و گرنه دایوش مهرجویی احمق نیست که مواد مشکوک همراه خود ببرد به یک کشور دیگر.

-- mahdi ، Aug 1, 2009

توطئه ای جدید، مگر کار سختی است که عوامل جمهوری اسلامی با پرداخت وجهی به یک کار گزار عرب خود در فرودگاه دبی و یا در مسیر سفر، داخل وسائل آقای مهرجوئی کارگردان نامی و مردمی ایران به اصطلاح مواد مشکوک بگذارند، این موضوع یک تو طئه بیشتر نیست. عوامل جمهوری اسلامی از این نوطئه ها بار ها استفاده کرده اند، گوش مردم از این حرف ها پر است.یادداشت مشکوک فردی بنام علی نیز در بالا تلویحا می کوشد تا این اتهام را تائید بکند، حالا از قصد یا بدون قصد.ما هنوز آتش زدن سیتمای متعلق به خانم خاتمی را توسط عوامل رژیم فراموش نکرده ایم.

-- عسگر ، Aug 1, 2009

کاملا با مهدی موافقم. مگر مهرجویی از پشت کوه آمده که با خودش مواد مشکوک ببره عجب از امارات که این طور وارد این بازیها و پاپوش درست کردنها شده.

-- بدون نام ، Aug 1, 2009

اين تازه آغاز فعاليت ما سربازان گمنام امام زمان است. در روزهاي آينده در ساك شجريان، كيف شيرين عبادي و حتي در جيب موسوي، زير عمامه خاتمي، اين جور چيزها پيدا مي‌شود. هواپيمايي دولت كودتا آرزوي سفري خوش براي شما دارد.

-- DARAB ، Aug 1, 2009

از این حکومت خونخوار هر چه بگویی ساخته است. چون او را نمی توانستند در ایران دستگیر کنند در دبی کارش را ساخته اند. داریوش مهر جویی نه معتاد است و نه اگر هم لب بدودی بزند احمق این پاسدارانند که او را در تله ای ناجوانمرد انداخته اند

-- بدون نام ، Aug 1, 2009

با عسگر موافقم
کاری ندارد که در فرودگاه مبدا (اگر تهران باشد) در ساک یا چمدان این آقا چیزی جایگذاری کنند طوری که خودش متوجه نشود . در مورد خیلی از بیگناهانی که به دلیل عقیده تحت تعقیب هستند به منظور پرونده سازی حتی اتفاق افتاده که در منزل خودشان مواد جاسازی کرده اند و حتی در حضور قاضی محل آنرا نشان داده اند . پناه میبریم به خدا از شر شیاطین ایران

-- ناقوس مرگ آور ، Aug 1, 2009

بی بی زمانه دسست درد نکنه! هنریدی! حالا تو این هیروویر تو هم وقت گیر میاری ها!

-- بدون نام ، Aug 2, 2009

بابا سیاست اینقدر ها هم که شما فکر کردید مسخره بازی نیست شما هم که منتظرید اشتباهات دیگرون رو حتی اگر هم شخصی باشه رو هم به مسایل سیاسی بچسبونید

-- هیولا ، Aug 2, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)