تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۸۸ • چاپ کنید    
فرمانده سپاه پاسداران:

«کشته‌های بسیج بیشتر از مخالفین است»

محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران می‌گوید که در مقابل مرگ ۱۳ عضو بسیج در حوادث اخیر، تنها ۹ نفر از «مخالفین و معارضین» کشته شده‌اند.

به گفته آقای جعفری، هفت تن از نیرو‌های مردمی که «بعضا سابقه بسیج» دارند نیز در این حوادث جان باخته‌اند.

پیش‌تر مقام‌های رسمی از کشته شدن تنها ۹ عضو بسیج در جریان ناآرامی‌های ایران خبر داده بودند که هویت هیچ‌یک از آنها تاکنون اعلام نشده است.

فرمانده پلیس ایران نیز تعداد کشته‌های حوادث اخیر که بر اثر تیراندازی جان باخته‌اند را ۲۰ نفر اعلام کرده است.


محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران

این در حالی است که فرمانده سپاه، کشته شدن این ۱۳ بسیجی را نشانه «مظلومیت» سپاه پاسداران دانسته که در حوادث اخیر «بیش از آنکه به خود توجه داشته باشند، متوجه مردم بودند.»

کمیته حقیقت‌یاب مجلس نیز تعداد این کشته‌ها را ۳۰ نفر اعلام کرده و در مقابل، علیرضا بهشتی نماینده میرحسین موسوی در هیات ویژه آسیب‌دیدگان حوادث اخیر، از در اختیار داشتن نام ۶۹ نفر از کشته‌های اخیر خبر داده که به گفته او این نام‌ها به مجلس ارائه شده است.

مجلس ایران به دستور علی لاریجانی، کمیته‌ای حقیقت‌یاب برای بررسی وضعیت بازداشتگاه‌ها و بازداشتی‌ها حوادث اخیر تشکیل داده است.

در جریان حوادث پس از انتخابات در ایران، آن طور که قوه قضائیه اعلام کرده است بیش از چهار هزار نفر دستگیر شدند.

جعفری افزود که ممکن است «تعداد کمی از بسیجیان که سازماندهی نشده بودند، در قضیه حمله به کوی دانشگاه وارد شده باشند»

گروهی از بازداشت‌شدگان به بازداشتگاه کهریزک منتقل شدند که در آنجا تعدادی از آنها بر اثر ضرب و شتم جان باختند.

مقام‌های دولتی ایران می‌گویند که هیچ متهمی در این بازداشتگاه بر اثر ضرب و شتم کشته نشده است.

برخی جریان‌های محافظه‌کار و فرماندهان سپاه، میرحسین موسوی را عامل «قتل» این افراد می‌دانند.

آنها می‌گویند که اگر موسوی هواداران خود را به حضور در خیابان‌ها تشویق نمی‌کرد، کسی کشته نمی‌شد.

این استدلال همراه با اتهامی مبنی بر رابطه خارجی‌ها با ستاد‌های انتخاباتی موسوی، با واکنش رئیس ستاد انتخاباتی وی مواجه شده است.

فرمانده سپاه، کشته شدن ۱۳ بسیجی را نشانه «مظلومیت» سپاه پاسداران دانسته که در حوادث اخیر «بیش از آنکه به خود توجه داشته باشند، متوجه مردم بودند»

به گزارش خبرگزاری فارس، آقای جعفری همچنین گفت که در جریان حمله به کوی دانشگاه تهران، نیرو‌های بسیج دخالت نداشته‌اند و لباس‌ شخصی‌هایی که ربطی به این نیرو نداشتند، «خودسرانه» دست به این اقدام زده‌اند.

وی در عین حال افزود که ممکن است «تعداد کمی از بسیجیان که سازماندهی نشده بودند، در این قضیه وارد شده باشند.»

این فرمانده سپاه خبر داد که گروه ویژه‌ای برای بررسی این موضوع تشکیل شده و احتمال می‌دهد تا پایان شهریور ماه دادگاهی مخصوص این عوامل تشکیل شود.

آقای جعفری اشاره‌ای به نحوه برگزاری و تعداد این متهمان نکرد.

آیت‌الله علی خامنه‌ای نیز هفته گذشته در جمع گروهی از دانشجویان اطمینان داد که با عواملی که به کوی دانشگاه تهران حمله کرده‌اند با جدیت برخورد خواهد شد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

.... دروغ گو " شما اگه این تعداد کشته میدادید صدا و سیمای بر امده از کودتا روزی هزار بار از اونها استفاده ابزاری میکرد. چطور شد یک تشییع جنازه و حرفی از انها تا به حال نبوده؟ گمان کنم در فاصله این دو ماه جنبش مردم همانجور که تعدادی از خانواده شهدا که باهاشون مصاحبه شده گفته اند انها را تهدید کرده اید که اعلام کنند شهدای سبز از اعضای بسیج بوده اند.سردار کمی دیر کرده اید دیگه مردم دستتون رو خوندن. شما حتی نمیتونید جناح راست معتدل رو هم که از شما دفاع میکردند را هم قانع کنید. اخه به شما هم میشه گفت سردار سپاه ؟ سپاهی که در جبهه های جنگ مدافع منافع اسلام و پناه مردم مسلمان ما بود؟سردار تبدیل شدی به عامل کودتا خبر نداری که اخرتت رو هم فروختی و کم کم قباحت دروغ رو هم از بین بردید. وای بر شما " اه شکنجه شده ها و ستم دیده ها بزودی دامن الوده تان را میگیرد

-- بهتاش ، Aug 29, 2009

چیو تو چی ضرب کرده 9 و 13 رو بدست اورده این عزیر .....

-- بدون نام ، Aug 29, 2009

تمام ین جنایات از آنجا شروع شد كه آقای خامنه‌ای در نماز جمعه گفت كه اگر خونی ریخته شود به گردن او نیست. دقیقاً فردای آن روز (۳۰ تیر) بود كه ملّت بیگناه را به گلوله بستید و نداها و سهراب‌ها در خون غلتیدند. «قسم به اسم آزادی. به لحظه ای که جان دادی به لاله ی در خون خفته. شهید دست از جان شسته به قلب از هم پاشیده. شهیدِ در خون قلتیده قسم به فریاد آخر. به اشک لرزان مادر که راه ما. باشد آن. راه تو . ای شهید همه به پیش. همه به پیش. به یک صدا. “جاویدان ایرانه عزیز ما»

-- بدون نام ، Aug 29, 2009

بنگر که خاک لاله رویت را چکمینه پوشان زیروروکردند بنگرکه چشم آهوانت را دربرکه های خون فرو کردند ... ای سرزمین پیر ابرآلود! امسال خاک کشتزارانت باران نمی خواهد ! ایران درآتش!"حبیب نی چی"

-- بدون نام ، Aug 29, 2009

«باش تا نفرین شب از تو چه سازد،

که مادران سیاهپوش

ـ داغداران زیباترین فرزندان آفتاب و باد ـ

هنوز از سجاده ها

سر بر نگرفته اند!»

شرمت باد فرمانده مزدور.

-- کاوه ، Aug 29, 2009

These guys will die if don't lie.
Look at; the supreme leader who says some UNKNOWN ppl attacked the university's dormitory, Ahmadinejad who is a lie by himself (it's a waste of time if I want to list his lies), Haddad ADEL(!) with his promise of converting Iran to an Islamic Japan and whole government structure/the hierarchy, top to bottom is almost same (for sure some honest and descent ppl still exist but they are not let to grow and the government offices are filtered to support the employees with same corrupted mindset), the list is endless (the justice department and corruption!). So, this POPULAR guy is just exercising how to be like his boss and at same time pleases him. Well, I'm sure at same time that he was trying to justify the unjustifiable and the poor labors of companies like Vagon Pars or Azar Ab were asking for their delayed salaries, his colleagues are planning how to totally take over Iran's economy (this is another endless list).

I am glad that many ppl around the world, especially Muslims, have seen the true face of this government. We, Iranians, are very patient and will achieve the ultimate goal of freedom soon, sooner than what this government expects.

-- Khas o Khashak ، Aug 29, 2009

نکته اصلی که نباید فراموش شود اینست که ....، خامنه ای- مجوز تقلب و تعوض برنده را شخصا به جنتی داده است. شخصا حکم تجاوز و کشتار را به قرارگاه ثار الله (که به همین منظور تهیه و تدارک شده) زیر نظر دشمن ملت ، جعفری ....و سردار فضلی اغفال شده داده و خود مجوز تیر به لباس شخصی های جبهه نرفته داده و نمیتواند با اشک تمساح دیگری (مانند روش بکار رفته در خواباندن قضیه حمله به کوی دانشگاه تهران در سال 78) مردم را خام کند. این ....با خون این صد و اندی شهید سیراب نشده و از اینکه روحانیت آگاه حماقتش را به رخش کشیده اند سخت عصبی و تنهاست. سپاهیان او را در دامی انداخته اند که باید به خواسته آنان برقصد. قراردادهای نفتی و ساختمانی و .... را باید خرج جاه طلبی های آنها کند و با شورای نگهبان راه آنان را برای قبضه کردن صد درصدی حکومت باز کند. طوری تو گل رفته که نه راه پیش دارد نه راه پس. آدم از این سپاهیانی که روی صهیونیستها را سفید کرده اند و پیشتازان جهاد و شهادت را بایگانی کرده اند نباید بیشتر از این انتظار داشته باشد و باید مردم را روشن کرد که راه شهید همت ها و باقری ها 180 درجه با این دنیاپرستان متجاوز متفاوت است.

-- حسام ، Aug 29, 2009

اگر تنها یک بسیجی در این وقایع کشته می شد، حکومت طوری آن را در بوق و کرنا می کرد و برایش مراسم مختلف راه می انداخت که گوش فلک کر می شد.

-- بدون نام ، Aug 29, 2009

برو پی کارت حاج ممدللی، فکر می کردید، در زمان بربریت قبایل عرب زندگی می کنید و هر غلطی که خواستید می توانید انجام دهید! ای نا آگاهان ...، ما در عصر الکرونیک و سرعت انتقال اطلاعات در سیستم های دیجیتالی بسر می بریم و اطلاعات و اخبار در مدت کمتر از یک دقیقه به سراسر جهان انتقال می یابد! شماها حتی مانند آدم کشان و قاتلان و مستبدان و دیکتاتورها و خودکامگان گذشته، راه فراری هم به مکان دیگری ندارید! تمام حرکات و سخن ها و نقل ومکان های شما ها از طریق دستگاه های الکترونیکی و دیجیتالی ثبت خواهد شد. عصر شتر و الاغ و ماشین های سواری، مدت ها است که به پایان رسیده است. ولی امثال تو و آخوند های عقب افتاده نظام اسلامی را چه به این تغییرات و اکتشافات عظیم بشری!
......

-- Maflokane Nezame Eslami ، Aug 29, 2009

بمیرم الهی، سپاه مظلوم!

-- مسلم ، Aug 29, 2009

ممدل بی مخ جعفری درکودتای 22خرداد88 به عنوان سر دسته چماقداران اراذل و اوباش همان وظیفه ای را به عهده داشت که شعبان بیمخ جعفری در کودتای 28 مردادبا این تفاوت که شعبان پهلوان زور خانه بود وشرافت ومردانگی لاتی داشت اما ممدل بی مخ که فرزندnew cityتهران است از اندک شرافت هم محرومبوده وروز روشن پیش چشم 6 میلیارد ادم دروغ میگوید

-- ارمان ، Aug 30, 2009

مهم این است بالاخره پذیرفته شد که درگیری هایی بوده و افرادی از هر دو طرف کشته شده اند!

این مقامات در ابتدا اصلاً منکر وجود معترضین و تظاهرات از هر نوع آن بودند و به همین خاطر هم خبرنگارهای خارجی را از کشور بیرون کردند تا مبادا از زور بیکاری بروند از در و دیوار و درخت و ساختمان عکس و فیلم بیخودی بگیرند و نیروهایشان بیخودی تلف شود. آنوقت خودشان از خیابانهای قشنگ بالای شهر تهران در ساعات خلوت فیلم میگرفتند و به همه دنیا نشان می دادند که بگویند اوضاع امن و امان است!

-- ملانقطی ، Aug 30, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)