تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۸۸ • چاپ کنید    
سردار عزیز‌الله رجب‌زاده خبر داد:

«انتقال به کهریزک با حکم قضایی بود»

فرمانده پلیس تهران بزرگ گفت که دستگیرشدگان، با حکم قضایی به بازداشتگاه کهریزک منتقل شده و بیشتر از سه روز در این مکان نگهداری نشده‌اند.

سردار عزیر‌الله رجب‌زاده امروز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت که اقدامات خودسرانه سه نفر در بازداشتگاه کهریزک، ارتباط به «همه نیرو‌های پلیس» ندارد و برخلاف شایعات، کسی در این بازداشتگاه کشته نشده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، آقای رجب‌زاده همچنین گزارش‌ها درباره انتقال برخی زندانیان کهریزک به زندان اصفهان را تکذیب کرد.


بازداشتگاه کهریزک که زیر نظر پلیس اداره می‌شد، در ناآرامی‌های اخیر در تهران، محل نگهداری گروهی از معترضان بازداشتی بود که به دستور آیت‌الله علی خامنه‌ای تعطیل شد.

از این بازداشتگاه، گزارش‌هایی مبنی بر «شکنجه و تجاوز جنسی» به بازداشت‌شدگان منتشر شده است.

محمود احمدی‌نژاد روز گذشته رفتار‌های خشونت‌بار با بازداشتی‌ها در زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها را پروژه «دشمنان» جمهوری اسلامی ایران دانست.

رجب‌زاده گفت که نیرو‌های پلیس در حمله به کوی دانشگاه تهران، نقش «منفی» نداشته‌اند و در این زمینه باید منتظر نتیجه تحقیق شورای امنیت بود

پلیس ایران نیز اعلام کرده که چند افسر «متخلف» این بازداشتگاه که «خودسرانه» بازداشت‌شدگان را شکنجه می‌کرده‌اند را از مقام خود عزل و تحویل مقام‌های قضایی داده است.

در جریان ناآرامی‌های پس از انتخابات در ایران، بیش از چهار هزار نفر بازداشت شدند که مشخص نیست که به غیر از زندان اوین و بازداشتگاه کهریزک در چه مکانی نگهداری می‌شده‌اند.

کمیته حقیقت‌یاب و ویژه مجلس، گزارشی از وضعیت سایر بازداشتگاه‌ها که طی چند هفته اخیر از آنها بازدید کرده، ارائه نکرده است.

هنوز مشخص نیست که این کمیته‌ها از چند بازداشتگاه بازدید کرده‌اند، اما بازداشتگاه کهریزک مهمترین بازداشتگاهی است که اعضای کمیته حقیقت‌یاب اجازه بازدید از آن را نیافته‌اند.

سردار رجب‌زاده اظهار داشت که اقدامات خودسرانه سه نفر در بازداشتگاه کهریزک، ارتباط به «همه نیرو‌های پلیس» ندارد و برخلاف شایعات، کسی در این بازداشتگاه کشته نشده است

سردار رجب‌زاده ادامه داد که جزئیات گزارش شورای امنیت ملی کشور درباره حوادث کهریزک به زودی منتشر خواهد شد.

وی در عین حال افزود که نیرو‌های پلیس در حمله به کوی دانشگاه تهران، نقش «منفی» نداشته‌اند و در این زمینه باید منتظر نتیجه تحقیق شورای امنیت بود.

در ناآرامی‌های انتخاباتی ایران، گروهی از افراد که هویت آنها مشخص نشده، با حمله به کوی دانشگاه تهران، اقدام به ضرب و شتم و دستگیری گروهی از دانشجویان کردند.

آقای خامنه‌ای نیز هفته گذشته در جمع گروهی از دانشجویان اطمینان داد که با «متخلفان» در این زمینه برخورد خواهد شد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

خجالت بكشيد، شرم كنيد، حيا كنيد، اگر مرد نيستيد، حداقل به نامردي وفادار باشيد. برديد، كشتيد، شكنجه كرديد، تجاوز كرديد و سوزانديد. صد رحمت به شرف چنگيز مغول. دست همه شما از رهبرتان تا زيردستانش آلوده است. شرم بر شما كه لكه ننگيني بر تاريخ ايران هستيد و ثبت خواهيد شد با رهبر و كهريزك ننگينتان و سرافرازي براي و كوي مظلوم دانشگاه تهران و جوانان دختر و پسر آزاده و قهرمانش خواهد ماند و ملت ايران.

-- ايرانمرد ، Aug 29, 2009

اصلا تو کهریزک بازداشتیها مامورای شریف پلیس رو شکنجه تجاوز وبه قتل رسوندن اینها فکر میکنن همه مثل خودشون احمقن بازم از رو نمیرن

-- aseid ، Aug 29, 2009

هوشيار باشيم!

ورود ....سهميه‌داران بسيجي و سپاهي به دانشگاه‌ها:

از مهرماه گردان‌هاي عاشورا و الزهرا به پاس شركت در آدمكشي خرداد و تيرماه امسال سهميه‌ ويژه‌اي دريافت نموده‌اند و همه وامانده‌اي سپاه و بسيج با مدارك جعلي وارد دانشگاه مي‌شوند تا دانشجويان آزاده را كنترل كنند. اين گردان‌ها با كسب سهميه‌ةاي مخصوص به ويژه وارد دانشگاههاي مادر مي‌شوند. هر چند اين روال در تمام سال‌هاي گذشته ادامه داشته و اين ...ها مدارك زيادي بدون زحمت دريافت نموده‌اند اما امسال حجم ورود پياده نظام كودتا به دانشگاه بسيار بيشتر است و دهها هزار نفر از آنان وارد مي‌شوند تا دانشجويان را بپايند. در برخي كلاس‌ها سرداران رده بالا با 50 تا 60 سال سن در كنار دختران و پسران 18 و 19 ساله مشغول مي‌شوند. اما اين ترفند آنها را نيز با توان و خلاقيت دانشجويان آزاده مثل همه سال‌هاي گذشته خنثي و دست اين متجاوزان به حوزه علم و صداقت را رو مي‌كنيم.

-- محفوظ ، Aug 29, 2009

حالا هی دنبال توجیه کردار زشت و ضد مردمی تان باشید" شاید تعدادی اندک از عوام را بوسیله رسانه کودتایی تان مجاب کنید ولی غالب مردم بی ریش تان میخندند. حیا کنید ای جیره خواران دروغ گو

-- لقمانی ، Aug 29, 2009

وقتی مردم بی‌گناه را در ملأ عام در خیابان‌ها به گلوله میبندید، انتظار دارید این چرندیات را این ملّت باور كنند؟

-- بدون نام ، Aug 29, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)