تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

تغییر ترکیب هیات نظارت بر حوادث اخیر

غلامحسین محسنی اژه‌ای دادستان کل کشور و علی خلفی، رئیس حوزه ریاست قوه قضائیه به عضویت هیات نظارت بر حوادث اخیر ایران درآمدند.

این هیات به دستور محمود هاشمی شاهرودی رئیس سابق قوه قضائیه، به منظور بررسی وضعیت بازداشت‌شدگان و حوادثی که منجر به کشته و زخمی شدن ده‌ها نفر شد، تشکیل شده است.

ابراهیم رئیسی معاون رئیس سابق قوه قضائیه که پیش‌تر به عضویت این هیات درآمده بود، با حکم امروز شنبه صادق لاریجانی رئیس جدید قوه قضائیه، عضویتش در این هیات تمدید شد.

پیش‌تر قربانعلی دری‌نجف‌ آبادی دادستان سابق، مصطفی پورمحمدی رئیس سازمان بازرسی کل کشور و ابراهیم رئیسی معاون اول قوه قضائیه به دستور آقای شاهرودی به عضویت این هیات درآمده بودند.

صادق لاریجانی در حکم خود از اعضای جدید هیات نظارت بر حوادث اخیر ایران خواسته که به پرونده‌های بازداشت‌شدگان، «عادلانه، قاطع و سریع» رسیدگی کنند

با تغییر دادستانی کل کشور، آقای اژه‌ای جانشین دری نجف آبادی در این هیات شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، صادق لاریجانی در حکم خود از اعضای جدید این هیات خواسته که به پرونده‌های حوادث اخیر «عادلانه، قاطع و سریع» رسیدگی کنند.

در این حکم، هیات نظارت موظف شده که بر کلیه مراحل رسیدگی، اعم از تحقیقات دادسرایی و محاکمات دادگاهی نظارت کرده و نتیجه را به رئیس قوه قضائیه گزارش دهند.

لاریجانی همچنین تاکید کرده که مسببان حوادث اخیر، حمله به کوی دانشگاه و حوادث بازداشتگاه کهریزک شناسایی شده و با «متخلفین در هر رتبه و هر جایگاهی که باشند» برخورد شود.

پیش‌تر، هاشمی شاهرودی به سعید مرتضوی دادستان سابق تهران دستور داده بود که ظرف یک هفته، تکلیف بازداشت‌شدگان حوادث اخیر را روشن کرده و افرادی که جرم آنها در حدی نیست که در زندان نگهداری شوند را آزاد کند.

شاهرودی در جلسه مسئولان عالی قضایی به مصطفی پورمحمدی رئیس سازمان بازرسی کل کشور نیز ماموریت داده بود تا شرایط رعایت حقوق شهروندی زندانیان و نحوه نگهداری آنان را بررسی و گزارشی از وضعیت بازداشتگاه‌ها و بازداشتیان حوادث اخیر تهیه کند.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)