تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

گزارش دفن جنازه‌های فاقد هویت تائید شد

حمیدرضا کاتوزیان عضو کمیته حقیقت‌یاب مجلس، گزارش‌ها درباره دفن برخی جنازه‌های ناشناس در قطعه ۳۰۲ بهشت زهرا را تائید کرد.

وب‌سایت نوروز هفته گذشته گزارش کرد که در تیرماه سال‌جاری، ۴۴ تن از کشته‌شدگان حوادث اخیر به طور مخفیانه در قطعه ۳۰۲ بهشت زهرا دفن شده‌اند، بدون آنکه هویت آنها مشخص باشد.

گزارش این وب‌سایت از سوی مسئولان تکذیب شد و در نهایت با انتشار فیلمی از این قبرها، مدیرعامل سازمان بهشت زهرا بازنشسته شد، هرچند که برخی وب‌سایت‌ها اعلام کرده‌اند محمود رضائیان از مقام خود برکنار شده است.

خبرگزاری ایسنا امروز شنبه به نقل از آقای کاتوزیان گزارش کرد که گروهی از نمایندگان در بازدید از قطعه ۳۰۲ بهشت زهرا، قبرهایی مشاهده کرده‌اند که روی آن‌ها به جای نام، شماره دفن، حک شده است.


عکس از وب‌سایت نوروز

وی به تعداد قبرهای فاقد هویت در این قطعه بهشت زهرا اشاره‌ای نکرده است.

این نماینده افزود که برای مشخص شدن هویت صاحبان این قبرها، مجلس مکاتباتی با پزشکی قانونی داشته است تا تکلیف این موضوع را روشن کند.

کاتوزیان همچنین گفت که در قطعه ۳۰۲ جنازه برخی افراد که بر اثر تصادف یا اتفاقات دیگر جان خود را از دست داده و بستگان آنها پیدا نشده‌اند نیز دفن شده است.

به گفته این نماینده مجلس، از آنجا که هویت این افراد نامشخص است، روی قبر آن‌ها تنها شماره جواز دفن نوشته می‌شود.

کاتوزیان می‌گوید که برای مشخص شدن هویت صاحبان این قبرها، مجلس مکاتباتی با پزشکی قانونی داشته است تا تکلیف این موضوع را روشن کند

عضو کمیته حقیقت‌یاب مجلس همچنین اعلام کرد برای اینکه مشخص شود در این قطعه، جنازه کشته‌شدگان حوادث اخیر دفن شده است یا خیر، پزشکی قانونی باید اعلام نظر کند.

در جریان ناآرامی‌های انتخاباتی در ایران، ده‌ها نفر جان خود را از دست داده و صد‌ها تن دیگر زخمی شدند.

وب‌سایت نوروز چندی پیش به نقل از مادری که فرزندش را در این حوادث از دست داده، گزارش کرده بود که او را برای یافتن فرزندش، به سردخانه‌ای در جنوب تهران برده‌ بودند که در آنجا ده‌ها جسدی که شکل آنها از حالت طبیعی خارج شده بود، نگهداری می‌شده است.

مقام‌های پلیس می‌گویند که در این حوادث، تنها ۲۰ نفر کشته شده‌اند و مجلس شورای اسلامی تعداد کشته‌ها را ۳۰ نفر می‌داند. این در حالی است که علیرضا بهشتی نماینده میرحسین موسوی در هیات ویژه آسیب‌دیدگان حوادث اخیر، از در اختیار داشتن نام ۶۹ نفر از کشته‌ها خبر داده است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

این براثر تصادف ها ، اصابت سر به باطوم یا فرو رفتن بدن در شیشه نوشابه ، یا خدایی نکرده کوباندن سر به پای طائب و رادان منظوره؟

-- زهرا ، Aug 29, 2009

امروزه با توجه به اشکار شدن دروغ گویی حکومت، نمی نوان آمار های ارایه شده آنها را پذیرفت. قطعا امار های حکومتی دروغ محض است.

-- بدون نام ، Aug 29, 2009

در جامعه اي كه فقط حكومت حق حرف زدن دارد هيچ حرفي را باور نكنيد.

-- بدون نام ، Aug 29, 2009

in hokoomat e nangin az haman aval in jenayat ra dar meghiyas e vsie tar anjam dade ta mardom bejan amedand va digar namitarsand .albate report ba internet ham be efshy e janayatkaran komak kard va natavanestand sada ha va neda hara khafe konand.

-- بدون نام ، Aug 30, 2009

doroste dige

tasadofe batoom ba sar

-- shahab ، Aug 30, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)