تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

مجلس گزارش دفن اجساد را بررسی می‌کند

یک عضو کمیته حقیقت‌یاب مجلس گفت که این کمیته گزارش‌ها درباره «دفن دسته‌جمعی» اجساد ده‌ها تن از جان‌باختگان حوادث اخیر در گورستان «بهشت زهرا» را بررسی می‌کند.

وب‌سایت نوروز نزدیک به جبهه مشارکت، ۳۱ مرداد ماه به نقل از یکی از پرسنل «بهشت زهرا» گزارش کرد که در روزهای ۲۱ و ۲۴ تیرماه، جواز دفن ۴۴ نفر بدون ذکر نام، برای خاکسپاری در قطعه ۳۰۲ صادر شده است.

این وب‌سایت نوشته که اجساد جان‌باختگان در این روز‌ها تحت تدابیر شدید امنیتی به این گورستان منتقل شده و با «صدور اجباری جواز دفن» به خاک سپرده شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، حمیدرضا کاتوزیان عضو کمیته حقیقت‌یاب مجلس گفت که نمایندگان از طریق افرادی که این موضوع را مشاهده کرده‌اند و سایت‌های اینترنتی در جریان این موضوع قرار گرفته‌اند.


گورهای خالی گورستان «بهشت زهرا»

آقای کاتوزیان افزود که کمیته حقیقت‌یاب با مسئولان «ذی‌ربط» تماس گرفته و قرار است آنان گزارش دقیقی در این خصوص ارائه کنند.

او اظهار داشت در صورت لزوم، نمایندگان از محلی که گفته می‌شود اجساد دفن شده‌اند، بازدید خواهند کرد.

وب‌سایت پارلمان‌نیوز نیز به نقل از یک نماینده مجلس گزارش کرده است که بعد‌ازظهر امروز سه‌شنبه، گروهی از نمایندگان به منظور بازدید از محل یادشده به «بهشت زهرا» خواهند رفت.

این نماینده که نامش فاش نشده، گفته است: «دغدغه ما از انتشار این اخبار این است که در صورت صحت دفن دسته‌جمعی و بدون نام و نشان، با انتشار این خبر، مستندات پاک‌سازی شود.»

وی در عین حال گفت که نمایندگان نگران «آسفالت» کردن قبرها و یا «تخلیه» آنها هستند و هرچند که به «اصل خبر» شک دارند، اما نمی‌خواهند «اگر حتی یک درصد این خبر درست باشد، مستندات از بین برود.»

یک نماینده مجلس: «دغدغه ما از انتشار این اخبار این است که در صورت صحت دفن دسته‌جمعی و بدون نام و نشان، با انتشار این خبر، مستندات پاک‌سازی شود»

پیش‌تر فرهاد تجری، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گزارش وب‌سایت نوروز در این‌باره را تکذیب کرده و گفته بود که «اصل خبر دروغ است، چه برسد به اینکه تعیین کنند کدام افراد دفن و خاکسپاری شده‌اند.»

این در حالی است که وب‌سایت نوروز شماره جواز‌های صادر شده برای دفن اجساد قربانیانی که در قطعه ۳۰۲ دفن شده‌اند را منتشر کرده است.

این وب‌سایت همچنین در تازه‌ترین گزارش خود، فیلمی از قطعه ۳۰۲ «بهشت زهرا» تهیه کرده که در آن قبرهایی دیده می‌شود که فاقد هویت هستند.

سایت نوروز پیش از این نیز در تاریخ ۲۴ تیرماه به نقل از مادر یکی از مفقود شدگان از وجود سردخانه‌ای صنعتی در جنوب تهران خبر داده بود که اجساد کشته‌شدگان حوادث اخیر در آنجا نگهداری می‌شد.

آن‌طور که این وب‌سایت گزارش کرده است، اجسادی که در این سردخانه نگهداری می‌شده‌اند، از شکل و فرم خارج شده بودند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

این از اون شایعاتیه که مرغ پخته رو هم می خندونه .
خوب اگر اینها اینطور جنایتی مرتکب شده بودن لابد اون قدر عقل هم داشتن که تو بیابونی جایی دفنشون کنن نه تو گورستان اصلی شهر !!!

-- احسان ، Aug 25, 2009

... خودتون وکمیته حقیقت یابتون!
لازم نکرده شما حقیقت یابی کنین ,که شیرازه تون را با دروغ ... بستند.

-- simone ، Aug 25, 2009

"مجلس گزارش دفن اجساد را بررسی می‌کند"

بله، چون اگر ما جلادان و از آن مهمتر بازجویان و شکنجه گران در کار خود کوتاهی کرده باشند و به تعداد کافی از مخالفین را سر به نیست نکرده باشند، آنوقت باید ته و توی کار مشخص شود و در صورت لزوم، بازجویان، شکنجه گران و جلادان فعلی از کار برکنار شده و افرادی جدید و قابل و کارآ به جای آنها استخدام شوند!

-- جلاد ، Aug 25, 2009

پرسش این است که چرا با آوردن یک آیه رو در بایستی را کنار نمیگذارند تا نیاز به اینهمه چرند گوئی وتکذبب نداشته باشند.....????

-- behnam ، Aug 26, 2009

احسان عزیز، موضوع همین است: وقتی قرار باشد مردم و دولت را وادار به واکنش در برابر یکدیگر کنی و به جان همدیگر بیندازی، باید جنایت را بطور علنی انجام دهی. چه دستهایی پشت این کارها هست؟

-- کاشف السلطنه اهل قبور ، Aug 27, 2009

کاشف السلطنه اهل قبور فرموده اند:

"احسان عزیز، موضوع همین است: وقتی قرار باشد مردم و دولت را وادار به واکنش در برابر یکدیگر کنی و به جان همدیگر بیندازی، باید جنایت را بطور علنی انجام دهی. چه دستهایی پشت این کارها هست؟"

دستهای پشت پرده اینها هستند: اسرائیل، آمریکا، کانادا، استرالیا، نیوزیلند، کل اروپای غربی و شمالی، بخشهایی از اروپای شرقی و جنوبی، روسیه، چین، ژاپن، عربستان، لبنان، ترکیه، هندوستان، یکی دو کشور نیمه-معتبر آفریقایی، و هر کس که با صندوق بین المللی پول و بانک جهانی و تجارت جهانی سر و کار داشته باشد...

این "دستها"یی که گفته شد، چه عروسکهایی را می چرخانند؟

عروسکها در داخل ایران هستند: سارقین، مارقین، ناکسین، خائنین، بعضی از کم سوادان و بی سوادان و حتی باسوادان، متعصبین، ...

-- اسکندر ، Aug 27, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)