تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

روایت کروبی از ماجرای ترانه موسوی

مهدی کروبی نامزد معترض به نتیجه انتخابات می‌گوید دو زنی که در تلویزیون ایران به عنوان مادر و خواهر ترانه موسوی معرفی شده‌اند، هیچ ارتباطی با دختری که با همین نام مورد تجاوز قرار گرفته و کشته شده است، ندارند.

ترانه موسوی بنا بر برخی گزارش‌ها در هفتم تیرماه مقابل مسجد قبا در تهران دستگیر شد و چندی بعد اعلام شد که پس از «تجاوز» کشته شده و «جسد سوخته‌اش» در نزدیکی‌های شهر قزوین پیدا شده است.

تلویزیون ایران در واکنش به این گزارش‌ها، با تهیه برنامه‌ای ضمن تکذیب این گزارش‌ها به نقل از خانواده دختری که هم اسم ترانه موسوی است اعلام کرد که وی در حال حاضر در کانادا زندگی می‌کند.


مهدی کروبی امروز یکشنبه با رد گزارش تلویزیون ایران، برای نخستین بار فاش کرد که دو زنی که گفته شده مادر و خواهر ترانه موسوی هستند، هیچ ارتباطی با دختری که با همین نام کشته شده، ندارند.

کروبی افزود که دختری که در گزارش تلویزیونی، گفته شده زنده است و در حال حاضر در کانادا زندگی می‌کند، «عروس خانواده‌‌ای نسبتا» سرشناس است.

به گفته دبیرکل حزب اعتماد ملی، «سناریویی» که در این خصوص در تلویزیون ایران پخش شده است، محصول «طراحان نابغه و مدیرانی دوراندیش» است و «مردم این‌قدر هوشمند هستند که اصل موضوع را بفهمند.»

کروبی که با وب‌سایت سحام نیوز گفتگو می‌کرد، افزود که با انتشار خبر «تجاوز و سوزاندن جسد ترانه موسوی» برخی مسئولان «دوراندیش» تصمیم گرفتند که سناریویی طراحی کنند تا این موضوع را در «داخل و خارج» به انحراف بکشند.

این نامزد معترض به نتیجه انتخابات ادامه داد که مسئولان با شناسایی خانواده‌ای که عروس آنها هم اسم دختر کشته شده است، نزد آنها می‌روند و به آنها می‌گویند که «ترانه موسوی دچار سانحه سوختگی شده و برای آنکه معلوم شود این عروس آنها هست یا خیر، بیایند و جنازه‌اش را تحویل بگیرند.»

«‌می‌دانم که مسئولان از چه طریقی این ترانه موسوی را پیدا کرده‌اند و منبع خبر نیز موثق است و اگر لازم باشد در این باره صریح‌تر صحبت می‌کنم تا مشخص شود که نقش افراد تا چه اندازه بوده است»

به روایت آقای کروبی، پدر خانواده در واکنش به خبر اظهار می‌دارد که عروس آنها در ایران به سر نمی‌برد و از یکی از پسرانش که به گفته کروبی یکی از چهره‌های شناخته شده سیاسی و علمی است، می‌خواهد موضوع را پیگیری کند.

دبیرکل حزب اعتمادملی ادامه داد زمانی که مشخص شد عروس این خانواده زنده است، برخی از افراد نظامی، ‌انتظامی و اطلاعاتی که چهره‌هایی شناخته شده هستند، از این خانواده می‌خواهند که برای «حفظ نظام» از خانواده عروس خود بخواهند که موضوع کشته شدن ترانه موسوی را تکذیب کنند.

به گفته آقای کروبی، این درخواست ابتدا با مخالفت برادر شوهر ترانه موسوی (ساکن کانادا) روبرو می‌شود و او می‌گوید: «اصل این قضیه صحیح نیست و از سوی دیگر ما هم تاحدودی چهره‌هایی شناخته شده هستیم و چنانچه چنین کاری انجام شود با ترانه واقعی چه کار خواهید کرد که آن افراد گفته‌اند که شما به این کارها کاری نداشته باشید و نگران نباشید.»

به گفته دبیرکل حزب اعتماد ملی، این‌گونه شد که «مادر و پدر ترانه موسوی در مقابل دوربین قرار گرفتند و گفتند که دخترشان زنده است و در کانادا زندگی می‌کند.»

مهدی کروبی همچنین گفت که «بعد از این‌که این خانواده متوجه شده‌اند که اصل ماجرا چه بوده است، بسیار ناراحت شده‌اند و می‌خواستند که ماجرا را بازگو کنند که همین برادر شوهر ترانه به آنها گفته که حرفی نزنید و گرنه سرنوشت شما معلوم نیست که چه شود.»

کروبی پس از شرح این ماجرا از «دروغ گویی‌های مسئولان» ابراز تاسف کرد و افزود: «این افراد اظهار کرده‌اند که برای حفظ اصل نظام، باید این خانواده اقدام به چنین کاری کنند.»

«اکنون شرایطی را ایجاد کرده‌اید تا دیگر کسی جرات حرف زدن نداشته باشد، ولی من باز می‌گویم که این رفتارها و ایجاد رعب و وحشت، مرا به سکوت وادار نمی‌کند»

او در ادامه سخنان خود پرسید: «آیا مسئولان از این طریق می‌خواهند اعتماد مردم را جلب کنند؟»

وی با اشاره به موثق بودن منبعی که جزئیات ماجرای ترانه موسوی را به وی منتقل کرده است، افزود: «‌می‌دانم که آنها(مسئولان) از چه طریقی این ترانه موسوی را پیدا کرده‌اند و منبع خبر نیز موثق است و اگر لازم باشد در این باره صریح‌تر صحبت می‌کنم تا مشخص شود که نقش افراد تا چه اندازه بوده است.»

آقای کروبی در بخش دیگری از سخنان خود گفت که «برخی فکر می‌کنند که با این تهمت‌ها و فحاشی کردن‌ها من از میدان کنار می‌روم.»

او که گفته بود به زودی پاسخ «دین‌فروشان» را خواهد داد، با انتقاد از حملاتی که در خطبه‌های نماز جمعه چند شهر علیه‌اش مطرح شده، گفت: «تریبون مقدس نماز جمعه به تریبونی برای فحاشی» تبدیل شده است.

دبیر کل حزب اعتماد ملی در پایان سخنان خود خطاب به مقام‌های جمهوری اسلامی گفت که «اکنون شرایطی را ایجاد کرده‌اید تا دیگر کسی جرات حرف زدن نداشته باشد، ولی من باز می‌گویم که این رفتارها و ایجاد رعب و وحشت، مرا به سکوت وادار نمی‌کند.»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

Zende bad Karoobiye dalir

-- Hamid reza ، Aug 16, 2009

آفرین آقای کروبی. آفرین به شجاعت شما و شرافت شما. بالا خره یک آخوند آزده و راستگو پیدا شد.

لطفا استقامت کنید و از شرف و ناموس این ملت رنجدیده و فریب خورده دفاع نمأیید

-- kaveh ، Aug 16, 2009

درود بر کروبی شجاع
من به رای بیش از بیش افتخار میکنم

-- حسن ، Aug 16, 2009

کروبی عزیز تو الان پدر ملتی درود بر تو

-- عهدیه ، Aug 16, 2009

درود بر کروبی شجاع. خداوند حفظش کند.

-- م ، Aug 16, 2009

درود بر این مرد شجاع که ایران واقعا باید به مثل تو افتخار کند. ننگ ابدی بر پیشانی حاکمان متقلب و دروغ گوی جمهوری اسلامی که آبروی اسلام و ایران را بردند.

-- بدون نام ، Aug 16, 2009

زنده باشی الهی شیخ عزیز ما.

-- بدون نام ، Aug 16, 2009

من افتخار می کنم که به کروبی رای دادم و تا آخر هم پای رای خودم هستم. کروبی مردانه بایست که نامت همیشه در تاریخ ایران جاودان خواهد شد

-- سهراب ، Aug 16, 2009

درود بر شرفت اي آزاد مرد

-- بدون نام ، Aug 16, 2009

سلام.
برای حمایت از جنبش سبز در ورزشگاهها و مخصوصا آزادی هنگام اعلام اسامی بازیکنان در ورزشگاه بجای کلمه ( شیره ) همه بگن ( یا حسین) .
لطفا اطلاع رسانی کنید

-- omid ، Aug 16, 2009

از این همه بیباکی و دلیری این مرد در شگفتم و تنها میگم که نام این مرد در کنار مردان بزرگ که در برابر ستم و سیاهی ایستادند جاودانه خاهد ماند

-- مهرداد ، Aug 16, 2009

کروبی واقعا مرده آفرین بر او

-- سبزم ، Aug 16, 2009

کروبی اینک مثل موج شده! آسوده نشستن یک لحظه ای او او را نابود خواهد کرد. کروبی باید همین طور ادامه دهد! اگر همینطور ادامه دهد و جلو رود زنده خواهد ماند! او باید امان را از رقبایش بگیرد، در غیر اینصورت او را دستگیر و چه بسا خلع لباس و قابلیت اعدام را هم برایش فراهم کنند . و الاسلام!
....بر خامنه ای امشب محله ی ما را لرزاند.
شما هم هر جا هستید یک ....بر خامنه ای بگویید.

-- بدون نام ، Aug 16, 2009

زنده باد ازادگی وصداقت.درود بر شرف ومردانگیت

-- رضا ، Aug 16, 2009

Agaye Karoobi name shoma dar kanare mardany bozorg manande Mosadeg, Sattar khan va....sabt shod .Drood bar shoma

-- Babak ، Aug 16, 2009

هزاران مرحبا بر شیخ دلیر اصلاحات مهدی کروبی...کروبی نشان داد رایی که طرفداران اصلاحات ساختاری به او دادند و به دروغ توسط کودتاچی ها بسیار بسیار کمتر از مقدار واقعی اعلام شد کاملاً به حق بوده است. مرحبا به غیرت و جسارتش که در برابر مشتی آدم خوار چنین مردانه می ایستد!

-- میثم از رم ، Aug 16, 2009

کروبی عزیز اگر خاتمی یک صدم شهامت و پایمردی و ایستادگی تو را داشت الان گرفتار این قاتلان نبودیم.

-- بدون نام ، Aug 16, 2009

آقای کروبی شهامت شما را ستایش می کنم این بی پروایی شما درهای بسیاری را برای شفافیت در برابر انواع تجاوزات می گشاید. فرهنگنامه مردم ما را متحول کنید.

-- نسرین ، Aug 16, 2009

کروبی دمت گرم
خوشم میاد از هیچ کس ترسی نداری

-- محمد ، Aug 16, 2009

٣٠ سال است که با این گونه «ترانه» و «شعارهای» قلابی برای حفظ نظام زندگی کردیم تا بالاخره آقای کروبی بیدار شد. یادمان نرفته که امام راحل هم بعد از رحلتش معلوم شد «شاعر» و «ترانه» سرای زبردستی بوده و آنگاه دیوان اشعار او منتشر شد. رهبر معظم هم توسط مکر و حیله «ترانه مانند» رفسنجانی به ولایت منصوب گشته وبلافاصله ترانه های زیبای خود را بشکل عکسهای بزرگش بر سر جاده ها و بر این در و آن پیکر بر ما تحمیل کرد.

-- بدون نام ، Aug 16, 2009

کروبی جان بگو تا بجنگیم .

-- ARDESHIR NOWZARI ، Aug 16, 2009

پیروزی از آن ما است فقط بسی صبر و پشت کار میخواهد

-- jeiran ، Aug 16, 2009

آره بابا ما هم برنامه رو دیدیم. اقلا یک کم هزینه می‌‌کردن چند تا هنرپیشهٔ خوب می‌‌آوردن یا اقلا یک کم با این بیچاره‌ها کار میکردن. این همه بازی گردون تو صدا و سیما هست. اینا اصلا نتونستند درست بازی کنند که هیچی‌ از جریان نمی‌‌دونن، بد شد والا، فکر کنم همه فهمیدن ساختگی بود.

-- ستاره ، Aug 16, 2009

يك قرص قبل از هر بازجويي

در حاليكه مقامات ريز و درشت جمهوري اسلامي به همراه ائمه جماعات شهرهاي مختلف كشور دست به دست هم داده اند تا وجود هر گونه تجاوز و آزار جنسي و شكنجه اي را در زندان هاي ايران تكذيب كنند، برخي اخبار از شكنجه هاي وحشتناكي حكايت دارد كه در بند 2 الف سپاه بر زندانيان مي گذرد. اخباري كه از شكنجه هاي فيزيكي و روحي بر زندانيان پرده بر ميدارد؛ آن هم در حاليكه به بيشتر زندانيان قرص هايي داده شد كه كنترل گفتار و رفتار خود را از دست مي دهند.

يك منبع به روز گزارش داد كه قبل از جلسات بازجويي زندانيان سياسي، به هر يك از آنها قرصي خورانده مي شود كه كنترل گفتار و اعمال خود را از دست مي دهند اما در ظاهر به نظر نمي رسد كه كنترلي بر خود ندارند.
پيش از اين محمد علي ابطحي در ديدار با خانواده اش از قرصي سخن گفته بود كه به او مي دهند و او را از حالت عادي خارج مي كند و اكنون خانواده اين چهره اصلاح طلب زنداني به شدت تحت فشارند تا اين موضوع را تكذيب كنند. آنها حتي تهديد شده اند كه در صورت عدم تكذيب خبر قرص ها، ابطحي در زندان تحت فشار مضاعفي قرار خواهد گرفت.
اين منبع به روز مي گويد: كساني كه حاضر به خوردن اين قرص ها نمي شوند، پس از ضرب و شتم آنها با كابل وشلاق، قرص را به زور به خورد آنها مي دهند و تمام اعترافات صورت گرفته پس از مصرف اين قرص ها بوده است.
بر اساس اين گزارش وقتي اثر قرص ها از بين ميرود اين افراد به ياد نمي آورند كه چه چيزي گفته يا چه چيزي نوشته اند. به گفته اين منبع محمد علي ابطحي و محمد عطريان فرمجبور شده بودند، پيش از حضور در دادگاه از اين قرص ها بخورند و قبل از حضور در برنامه 20:30 تلويزيون نيز از اين قرص ها به آنان خورانده شده بود.
احمد زيد آبادي و ديگر فعالان سياسي زنداني نيز قبل از حضور در دادگاه مجبور به خوردن اين قرص ها شده اند.
اين منبع موثق مي افزايد: بر اثر استفاده از اين قرص ها و شكنجه هاي جسمي كه با ضربات كابل و شلاق صورت مي گيرد زندانيان را مجبور كرده اند به روابط نامشروعي اعتراف كنند كه واقعيت نداشته است.
اعدام تصنعي از ديگر شكنجه هايي است كه درباره زندانيان سياسي و مطبوعاتي اعمال مي شود. در همين زمنيه سايت موج آزادي خبر داده كه حكم اعدام دروغين به هنگامه شهيدي كه در بند 209 اوين، زنداني است ابلاغ شده و اين روزنامه نگار را تا پاي چوبه دار برده و طناب دار را گردن او انداخته اند.
اين سايت همچنين به نقل از يك نماينده مجلس گزارش داده يكي از زندانيان زن در اوين كه پيش از اين در كهريزك زنداني بوده است به كميته ويژه مجلس گفته است: در كهريزك، در حالي كه مرا كاملا عريان كرده بودند، از من خواستند وارد يك بشكه آب شوم، سپس بارها در آن بشكه به من شوك الكتريكي وارد كردند، به طوري كه تمام چهار ستون تنم مي‌لرزيد.

-- يك قرص قبل از هر بازجويي ، Aug 16, 2009

Aman az dast in Shayatin Eslami Din Foroosh. Hame cheese ra Ba Doroogh Javab midehand.

-- Mehran Hashemi ، Aug 16, 2009

بابک داد از تهران اعلام کرد که نایب خودخوانده ی امام زمان برای انتقام از مردم ایران لبنانی ها حزب الله را به ایران آورده و در سرکوب مردم از آنها استفاده کند. بابک داد به تلویزیون VOA می گوید که حکومت اسلامی ناب محمد از این برادران برای تجاوز جنسی به جوانان دختر و پسر معترض به نتایخ انتخابات استفاده می کند. او به پسر هفده هجده ساله ای اشاره می کند که خود روزهای متمادی قربانی تجاوز روزانه و شبانه ی این برادران اسلامی بوده اند. در ضمن اینکه آدرس یوتیوب سخنان باباک را برایتان در زیر می گذارم. عرضتان کنم که گول نخورید گروهی بر آنند تا بگویند اسلام این نیست و اسلام من از اسلام همه بهتر است. اما فراموش نکنید که اسلام هزار و چهارصد سال است که همین است. از ازدواج پیامبر و علی گرفته و تا کنیز بازی و اطز این حرفها:
http://www.youtube.com/watch?v=iwCNSzWHyS4&eurl=http://news.gooya.com/didaniha/archives/2009/08/092224.php&feature=player_embedded

-- بدون نام ، Aug 16, 2009

حضرت آیت اله کروبی
ای مرد خدا وای نماد شرافتمندی وآزادگی
وای شیرمرد سرفراز

همه ما ملت قدر دان شما هستیم .درود خدا وبندگان صالح او بر تو باد

-- مظلومین ، Aug 16, 2009

در صحن دادگاه‌های مسکو هر از گاهی متهمی فریاد بر می‌داشت: «من گناهکارم، مرا بکشید!» یا دیگری داد می‌زد: «من خائن هستم، خائن باید کشته شود!» در پشت صحنه بر متهمان چه گذشته بود؟ پس از حدود هفتاد سال هنوز به این پرسش پاسخ قطعی داده نشده است.
http://www.bbc.co.uk/persian/world/2009/08/090815_ag_aa_stalin_trials.shtml
دهها نفر از سران حزب کمونیست و فرماندهان ارتش سرخ به دستور یوزف استالین رهبر حزب و رئیس دولت اتحاد شوروی در برابر دادگاه قرار گرفتند. استالین شخصا در اتاقکی مخفی بر جریان دادگاه‌ها نظارت داشت و از طریق زیردستان خود جریان دادگاه را هدایت می‌کرد.

در مواردی دروغ کاملا آشکار بود، مثلا ایوان سمیرنوف اعتراف کرده بود که در سوءقصد به جان کیروف در دسامبر ۱۹۳۴ شرکت داشته است، در حالیکه او از یک سال قبل از آن دستگیر شده و در زندان بود.

اما "حقیقت" چیزی بود که برای این دادگاه‌ها کمترین اهمیتی نداشت. طرفداران استالین باید احساس حقانیت می‌کردند و دشمنان او باید مرعوب می‌شدند.

طبق آمار رسمی که در زمان گورباچف منتشر شد: در ۱۹۳۷ و ۱۹۳۸ بین ۴ و نیم تا ۵ و نیم میلیون نفر دستگیر شدند. بین ۸۰۰ تا ۹۰۰ هزار نفر به اعدام محکوم شدند. در اواخر دهه ۱۹۴۰ میان ۵ و نیم تا ۶ و نیم میلیون نفر در مجمع الجزایر گولاگ زندانی بودند. تنها یک دهم افرادی که به اردوگاه‌ها فرستاده شدند، از سرما و گرسنگی جان سالم به در بردند.

در دوران جنگ سرد (به ویژه دهه ۱۹۵۰) برخی از کشورهای اروپای شرقی (مجارستان و چکسلواکی و بلغارستان) الگوی دادگاه‌های نمایشی استالین را تکرار کردند.

-- simin ، Aug 17, 2009

shame on regime.

-- ali ، Aug 17, 2009

......؟عقده ای ها
زن ندیدد مگه ...؟چهارتا چهارتا زن میگیرد
اون وقت تجاوز؟
زورگیری؟
چطوره ما همو دوست داشته باشیم سکس کنیم گناهه
صیغه شما حلاله.
تجاوز شما مباح.
حیف این دسته گل نبود؟
وای خدا
ننگ بر تو باد که که میگی ولی امر مسلمینی.
علی گفت علی بمیرد بهتر است تا خلخال از پای دختر یهودی در زمان خلافت علی به زور در بیاورند.
علی کجایی؟
ولی امر مسلمین بود همون که ولایتش به امضا امام زمان رسیده!!!
او بود و به ترانه زیبای ما تجاوز شد

-- ساغر ، Aug 17, 2009

درود خدا وخلق خدا بر شیخ با دل وجرئت اصلاحات

-- کورش ، Aug 17, 2009

اقای کروبی درود بر غیرت و شرفت ،افرین بر ایرانی و لر بودنت ،ایرانی و لرستانی را سربلند کردی انشااله که سربلند باشید.

-- ندا+سهراب ، Aug 17, 2009

خدا تو را سلامت نگه دارد ...
ما تو را همراهی خواهیم کرد ای شیخ

-- سیاوش ، Aug 17, 2009

i hate to see how this government create such hate for islam with lies and killing people. i hope to god when they are praying some one blow them. .

-- haleh ، Aug 17, 2009

قصاص!

بنا بر دستورات اصیل اسلامی که خود آقایان نیز آن را قبول دارند تنها راه حل این تجاوزات و شکنجه ها و کشتار و مجروح کردن این زندانیان فقط یک چیز است:

قصاص!

عاملان اصلی و فرعی این جنایات باید شناسایی و محاکمه شوند و در صورت اثبات جرایم آنان، همگی به همان روشی که به دیگران تعدی کرده اند، به وسیله همان زندانیان یا بازماندگان آنها قصاص شوند!

فقط قصاص می تواند تکلیف این نامسلمانان مسلمان نما را روشن کند!

-- مسلم ، Aug 17, 2009

jaleb bood

-- sandbad861 ، Aug 17, 2009

دمت گرم شيخ

-- بدون نام ، Aug 17, 2009

اميدوارم آقاي كروبي در راهي كه انتخاب كرده اند ثابت قدم بوده و همچنان به افشا گريهاي خود ادامه دهند و ساير هم حزبي هايشان ايشان را تنها نگذاشته و همواره حمايت علني خود را از ايشان اعلام نمايند و مطمئن باشند مردم از ايشان حمايت مي كنند

-- ساناز ، Aug 17, 2009

ایرانیان با شرف به بچه ها ی ما در زندانهای نظام مقدس جمهوری اسلامی تجاوز جنسی می کنند. خامنه ای و سپاه پاسداران و روحانیت شیعه برای اینکه روی ما را کم کند از لبنان حزب الله آورده تا به بچه های ما در زندان تجاوز کنند، ما خود و مادر من خودش لبنانی ها و حماسی ها را دیده که برای شکستن آتومبیلها و پرتاب کولر ها و ماهوارههای مردم در میدان خراسان به پشت بامها رفته اند. و اینک شاهدان عینی از حضور لبنانی ها در آتاقهای امن تجاوز سپاه و بسیج و نیروهای انتظامی خبر می دهند. بابک داد در مصاحبه با صدای آمریکا که شما می توانید آنرا از یو تیوب گوش کنید می گوید که بچه های مردم را حضوری مورد تجاوز قرار داده اند. من از شما مردم می پرسم که منتظر چه هستید؟؟ آیا باید با همه ی ما پیر جوان چنین کنند تا بخود آییم!! چرا در یک بسیج عمومی بهر قیمت این حکومت را سرنگون نکنیم! چرا! اینک در تهران ماجرایی در حال تکوین است تا آخوندی دیگر را بجای خامنه ای بنشانند. مردذم آگاه باشید همه ی این روحانیت از یک جنس است! از جنس تجاوز! حکومت اسلامی تنها سی سال است که تجاوز می کند، اما اسلام هزار چهار و اندی سال است که تجاوز می کند. متوجه باشید که دوباره سرتان را کلاه نگذارند.

-- بدون نام ، Aug 17, 2009

اینجا را هم در همین ارتباط ببینید

http://iranfreedomcall.blogspot.com/2009/08/blog-post.html

-- شبیر ، Aug 17, 2009

dastetan dard nakonad karroobi jan
pirooz va salamat va paydar bashi
jesarat va sedaghate shoma ra misetayam

-- farshid ، Aug 17, 2009

نام کروبی مانند مصدق و امیرکبیر و بازرگان در یاد ایران زمین جاودانه خواهد شد درود بر شرف کروبی سلام بر مردانگی کروبی.

-- sasan ، Aug 17, 2009

درود بر ازادی درود بر موسوی کروبی خاتمی و همه کسانی که برای ازادی و ازادگی و اسلام واقعی مبارزه میکنند

-- بدون نام ، Aug 17, 2009

iranian kharg az iran montaz in hastand ke mardome iran baraje azadi anha niz mobareze konand .baba je kari bookonid fardi ,tanhai jami .kharegie .....hemaja ,hemaja

-- azad ، Aug 20, 2009

حد اقل براي اين كه واقعي جلوه كند دو سه تا نظر مخالف هم درست كنيد.

-- بدون نام ، Aug 22, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)