تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

محمد کامرانی بر اثر جراحات جان باخته است

محمد کامرانی، جوان ۱۸ ساله‌ای که در اعتراض‌های ۱۸ تیرماه بازداشت شده بود، ۲۵ ماه جاری، بر اثر جراحات وارده جان باخت.

مشخص نیست جراحاتی که منجر به مرگ این جوان شده، در درگیری‌های خیابانی ایجاد شده است یا در زندان.

یک عضو خانواده محمد کامرانی در گفتگو با بی‌بی‌سی فارسی اعلام کرد که محمد، ۱۸ تیرماه در حوالی میدان ولیعصر تهران بازداشت شده بود.

به گفته این عضو خانواده کامرانی، او در اعتراض‌ها شرکت نداشته و صرفا در حال عبور از آن منطقه بوده که از سوی نیرو‌های امنیتی بازداشت شد.


محمد کامرانی به همراه تعداد دیگری از بازداشت‌شدگان، پس از دستگیری به بازداشتگاهی در کهریزک منتقل شد. چند روز بعد، مسئولان زندان اوین، فهرستی از انتقال‌یافتگان به این بازداشتگاه را منتشر کردند که نام وی نیز در آن مشاهده می‌شد.

براساس این گزارش، مسئولان مرتبط با بازداشت‌های اخیر به خانواده این جوان گفته بودند که فرزندشان ۲۴ تیرماه آزاد خواهد شد، اما زمانی که خانواده برای تحویل گرفتن او به زندان مراجعه کردند به آنها گفته شد که محمد براثر جراحات وارده، در بیمارستان لقمان تهران بستری شده است.

این عضو خانواده کامرانی گفت که وقتی خانواده، در بیمارستان با پیکر نیمه‌جان محمد روبرو شد، به اصرار، درخواست انتقال وی به بیمارستان مهر را کرد که تحت حفاظت ماموران، وی را به بیمارستان مذکور منتقل کردند، اما ساعتی بعد محمد کامرانی از دنیا رفت.

به گفته یک عضو خانواده کامرانی، او در اعتراض‌ها شرکت نداشته و صرفا در حال عبور از حوالی میدان ولیعصر تهران بوده که از سوی نیرو‌های امنیتی بازداشت شد

پیکر این جوان، شنبه در بهشت زهرای تهران دفن شد. او بعد از سهراب اعرابی، دومین جوانی است که هویتش به عنوان یکی از جان‌باختگان ناآرامی‌های اخیر ایران مشخص می‌شود.

ندا آقا سلطان، دانشجوی ۲۷ ساله و یعقوب بروایه، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته نمایش در دانشگاه تهران از دیگر کشته‌شدگان حوادث اخیرهستند که تاکنون شناسایی شده‌اند.

در جریان ناآرامی‌های پس از انتخابات در ایران، صد‌ها تن بازداشت شده‌اند که از سرنوشت آنها هیچ اطلاعی در دست نیست.

سازمان‌های مدافع حقوق بشر می‌گویند که در این حوادث، صد‌ها نفر جان باخته‌اند، اما مقام‌های جمهوری اسلامی با رد این گزارش‌ها تنها کشته شدن ۲۰ نفر را تائید کرده‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

خدايا اين آدمكشان را نابود كن

-- بدون نام ، Jul 21, 2009

من هم :
خدایا شر این آدمکشان را از ملت ما بردار.

-- بی نام ، Jul 21, 2009

من هم:
خدایا اگر وجود داری ملت بخت برگشته ما را نجات بده!

-- N ، Jul 21, 2009

بادعاکاری از پیش نمیره ایرانی با غیرت حرکت کن ٠

-- بدون نام ، Jul 22, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)