تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

دیدار کارگردانان سینما با خانواده شادی صدر

سه کارگردان سینمای ایران، در دیدار با خانواده شادی صدر، حقوقدان و فعال حقوق زنان از ادامه بازداشت وی در زندان ابراز نگرانی کردند.

به گزارش زمانه، رخشان بنی‌اعتماد، جعفر پناهی و کامبوزیا پرتوی که روز گذشته به منزل خانم صدر رفته بودند، با حسین و دریا نیلچیان؛ همسر و دختر شادی صدر و پدر و مادر او دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار که بیش از یک ساعت به طول انجامید، این سه کارگردان اظهار امیدواری کردند که خانم صدر هرچه سریع‌تر از زندان آزاد شود.

شادی صدر، جمعه ۲۶ تیر ماه در حالی که به همراه گروهی از دوستان خود به نماز جمعه تهران می‌رفت، در یکی از خیابان‌های حوالی دانشگاه تهران از سوی نیرو‌های لباس شخصی بازداشت و به زندان منتقل شد.


از راست به چپ: پدر و مادر شادی صدر، جعفر پناهی، کامبوزیا پرتوی، رخشان بنی‌اعتماد و حسین نیلچیان (همسر شادی)

شاهدان عینی می‌گویند که لباس شخصی‌ها با خشونت و ضرب و شتم، خانم صدر را به سمت خودوریی بردند، به طوری که مانتو و روسری وی از تنش کنده شد.

حسین نیلچیان، همسر شادی صدر با تائید بازداشت همسرش گفته بود که از میان همراهان خانم صدر، تنها وی بازداشت شده است.

شادی صدر قرار بود به زودی یک عمل جراحی داشته باشد.

در این مدت، یک بار به خانواده‌ خانم صدر اعلام شده که می‌‌توانند با ارائه وثیقه نسبت به آزادی او اقدام کنند که پس از مراجعه وکیل و خانواده‌اش، این اتفاق رخ نداد.


آقای نیلچیان می‌گوید که همسرش ۱۰ صبح روز گذشته، در تماسی تلفنی از انتقال خود به بند عمومی زندان اوین خبر داده است.

سازمان عفو بین‌الملل و سازمان گزارشگران بدون مرز با انتشار بیانیه‌هایی، بازداشت این فعال حقوق زن را محکوم و خواستار آزادی وی شده‌اند.

پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری در ایران که با انتقادها و اعتراض‌های بسیاری همراه بود، تعداد زیادی از روشنفکران، دانشجویان، روزنامه‌نگاران و فعالان مدنی و سیاسی دستگیر شده‌اند.

خانم صدر، وکیل شیوا نظرآهاری است که از ۱۴ ژوئن (۲۴ خرداد) تاکنون در بازداشت به سر می‌برد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

آقای منتظری مرجع همهٔ مردم ایران چرا کاری نمیکنید؟ منتظر چه مانده اید؟ تا دیر نشده باید اقدام کنید.شما باید به ما فرمان بدهید. ما گوش به فرمان شما مانده ایم.هر روز که می‌گذرد بیشتر دیر میشود.نباید به ظلم فرصت داد.آقای منتظری بیشتر منتظر نشوید.جهاد کنید.ما پشت شما را خالی‌ نمی‌کنیم.

-- بدون نام ، Aug 4, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)