تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

حمایت خانواده زندانیان از مواضع هاشمی

خانواده‌های جمعی از زندانیان حوادث اخیر، با انتشار بیانیه‌ای از سخنان اکبر هاشمی رفسنجانی در خطبه‌های ۲۶ تیر نماز جمعه تهران، حمایت کردند و خواستار آزادی تمام بازداشت‌شدگان شدند.

در بیانیه این خانواده‌ها که امروز سه‌شنبه در وب‌سایت نوروز منتشر شده، آمده است که «ما خانواده‌های زندانیان سیاسی، حوادث بعد از انتخابات، تبدیل به یک خانواده واحد شده‌ایم.»

آنها در بیانیه خود، از اظهارات آقای هاشمی که خواستار آزادی زندانیان حوادث اخیر شده‌ است استقبال کرده و اعلام داشته‌اند که این اجرای پیشنهاد‌های رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌تواند «شروع مسیری باشد که باعث بازگشت تدریجی آرامش و امنیت به جامعه ملتهب و بحران زده ایران امروز شود.»

خانواده‌های زندانیان حوادث اخیر ایران تصریح کرده‌اند که در فضای کنونی «افترائات، اظهارنظرهای غیر مستدل و طرح پرسش‌های جهت‌دار، از مصادیق بارز تشویش اذهان عمومی و نشر اکاذیب» است

خانواده بازداشت‌شدگان افزوده‌اند که بر این اعتقادند آزادی زندانیان سیاسی و دلجویی از خانواده‌های آسیب‌دیده، و همچنین روشن شدن وضعیت خانواده‌هایی که فرزندان آنان مفقود هستند، از «بدیهی‌ترین گام‌های اولیه» در جهت بازسازی اعتماد مردم است.

این خانواده‌ها تصریح کرده‌اند که در فضای کنونی «افترائات، اظهارنظرهای غیر مستدل و طرح پرسش‌های جهت‌دار، از مصادیق بارز تشویش اذهان عمومی و نشر اکاذیب» است.

آنها به مقام‌های مسئول در جمهوری اسلامی هشدار داده‌‌اند که پیشگیری نکردن از ادامه چنین رفتار‌هایی از سوی «افراد و گروه‌های معلوم‌الحال»، باعث پیچیده‌تر شدن معادلات و شرایط جاری ایران خواهد شد.

نامه فرزندان بهزاد نبوی
در پیوند با این گزارش، وب‌سایت «امروز» نامه دو فرزند بهزاد نبوی خطاب به میرحسین موسوی، مهدی کروبی و محمد خاتمی را منتشر کرده است که در آن از آقای موسوی خواسته شده که برای «احقاق حقوق ملت و احیای خط راستین امام و انقلاب دست از مبارزه» برندارند.

فرزندان آقای نبوی خطاب به این سه نفر نوشته‌اند که «نکند لحظه‌ای به خاطر نگرانی از وضعیت پدر ما و سایر زندانیان در پیگیری مطالبات مردم، تردید به خود راه دهید.»


آنها در نامه خود آورده‌اند: «ما فرزندان آقای بهزاد نبوی مفتخریم که پدرمان توسط دولت کودتا و به جرم دفاع از رأی مردم، بیش از یک ماه است در زندان انفرادی بسر می‌‌برد.»

در بخش دیگری از نامه دو فرزند آقای نبوی آمده است: «این جماعت نه دین دارند و نه آزاده‌اند. بی‌‌تردید شهادت پدران و برادران ما در راه نیل به استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بسیار گواراست.»

در این نامه همچنین آمده که «آنچه تلخ و غیر قابل تحمل است، نهادینه شدن استبداد در کشور، پایمال شدن خون شهدای انقلاب، دفاع مقدس و جنبش سبز و بلاموضوع شدن رای مردم است.»

«این جماعت نه دین دارند و نه آزاده‌اند. بی‌‌تردید شهادت پدران و برادران ما در راه نیل به استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بسیار گواراست»

بهزاد نبوی از اعضای بلندپایه سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی به شمار می‌رود که بیش از یک ماه است در زندان به سر می‌برد.

مصطفی تاج‌زاده، سعید حجاریان، محسن میردامادی، عبدالله رمضان‌زاده، محسن امین‌زاده، محسن صفایی فراهانی، علی‌اصغر خدایار، علی تاجرنیا، داوود سلیمانی، محمد عطریانفر، هدایت‌الله آقایی و جهان‌بخش خانجانی از جمله شخصیت‌های سیاسی هستند که با آغاز اعتراض‌ها به نتیجه انتخابات دستگیر و در زندان به سر می‌برند.

اکبر هاشمی رفسنجانی، میرحسین موسوی، مهدی کروبی و محمد خاتمی طی هفته‌های گذشته با اعضای خانواده این بازداشت‌شدگان دیدار و از مسئولان مرتبط با این دستگیری‌ها خواسته‌اند که هر چه زودتر آنها را آزاد کنند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

رخداد پس از برملا ساختن این موضوع که وزیر علوم جز هیچ یک از برترین رباضی دانان جهان نیست، اطلاع یافت که زاهدی، خود را عضو اکادمی بین المللی و معتبر علوم نیویورک و انجمن ریاضی ژاپن معرفی کرده است.


رخداد پس از برملا ساختن این موضوع که وزیر علوم جز هیچ یک از برترین رباضی دانان جهان نیست، اطلاع یافت که زاهدی، خود را عضو اکادمی بین المللی و معتبر علوم نیویورک و انجمن ریاضی ژاپن معرفی کرده است.


رخداد(Rokhdad.org) طی مکاتبه ای با این دو انجمن و اکادمی بین المللی با خبر شد که وزیر علوم کابینه احمدی نژاد باز هم دروغ گفته است.


نمایندگان این دو انجمن و اکادمی بین المللی در پاسخ به این سئوال که ایا اقای زاهدی جز اعضای این دو انجمن می باشد اعلام کردند: وزیر علوم ایران هیچگاه در بین اعضای ما نبوده است.


نماینده اکادمی بین المللی علوم نیویورک در پایان تاکید کرد: پس از اینکه ما از سو استفاده های اقای زاهدی با عضو نامیدن خود در اکادمی علوم نیویورک با خبر شدیم، این هشدار را به وزیر علوم ایران می دهیم که اگر عدم عضویت خود را تکذیب نکنند از ایشان شکایت می کنیم. ،


سوابق و تجربيات اعلام شده ی وزیر علوم در زمينه هاي علمي - تحقيقاتي و آموزشي به شرح زیر است:

1- عضو انجمن رياضي ايران از سال 1362 تاكنون

2- استاد دانشگاه شهيد باهنر کرمان

3- عضو انجمن بين‌‏المللي سيستم‌‏هاي فازي از سال 1370 تاكنون

4- عضو انجمن رياضي كشور ژاپن از سال 1374 تاكنون

5- عضو آكادمي علوم نيويورك از سال 1376 تاكنون

6- عضو و رييس انجمن سيستم‌‏هاي فازي ايران

7- ارائه بيش از صد مقاله در كنفرانس‌‏هاي علمي داخلي و خارجي

8- چاپ بيش از 85 مقاله در مجلات علمي بين المللي

9- سخنراني علمي در كشورهاي آلمان - اتريش - ارمنستان - اسلواك - اكراين - ايتاليا - چك - چين - ژاپن - سوريه - كانادا - كره جنوبي - مجارستان - يونان - تركيه - پاكستان - روسيه - هند و

9- داوري مقالات علمي در مجلات معتبر بين المللي و مجلات معتبر داخل كشور

10- انجام بيش از 26 طرح تحقيقاتي از جمله دو طرح ملي كه دريكي از اين طرح‌‏ها نظريه جديدي ارائه شده كه هم اكنون دانشمنداني در كشورهاي ژاپن، كره و چين روي آن نظريه كار مي‌‏كنند.

11- پژوهشگر نمونه دانشگاه سال‌‏هاي 1374 تا 1377

12- پژوهشگر نمونه استان سال‌‏هاي 1375 تا 1378

13- استاد نمونه دانشگاه‌‏هاي كشور سال 1375

14- انتخاب رساله دوره دكترا به عنوان رساله برگزيده دكتراي رياضي كشور در اولين جشنواره رياضي دانشگاه تهران

15- انتخاب به عنوان مرد علمي سال 1997 تا 1998 توسط مركز بين المللي كمبريج

16- انتخاب و معرفي در ليست برترين رياضي دانان جهان توسط انجمن رياضي آمريكا در سال‌‏هاي 1998 تا 2002

17- پژوهشگر نمونه دانشكده رياضي سال‌‏هاي 1380 تا 1382

-- بدون نام ، Jul 21, 2009

امروز 30 تیرماه فاش شد : برادر زهرا رهنورد از یک ماه پیش بازداشت بوده ولی وی راغب به ابراز مشکل شخصی خویش در برابر مردم شهید داده نبوده است


بیش از یک ماه قبل، برادر زهرا رهنورد دستگیر شد. اما میرحسین و همسرش در اقدامی یکسره اخلاقی، این موضوع را به هیچ کس خبر ندادند تا آنکه در نهایت امروز روزنامه جوان از این واقعیت پرده برداشت و ناخواسته سندی دیگر را دال بر صداقت و سلامت موسوی فاش کرد.

به گزارش «موج سبز آزادی» شاپور کاظمی، برادر زهرا رهنورد (زهره کاظمی) چند روز پس از کودتای انتخاباتی، بازداشت شد. اما خانواده میرحسین موسوی این خبر را منتشر نکردند تا مبادا تلقی شخصی از موضع‌گیری‌های موسوی به نفع بازداشت شدگان پیش بیاید یا کسی از خانواده دیگر بازداشت شدگان فکر کند که موسوی بیش از دیگران به فکر نزدیکان خود است و یا ….

دیروز که خانواده بازداشت شدگان در دارالزهرا جمع شده بودند تا با موسوی و رهنورد درد دل کنند، وقتی بی‌تابی‌های برخی مادران و همسران افراد بازداشت شده از حد گذشت، رهنورد برای تسکین آنها از این راز یک ماهه پرده برداشت و از بازداشت برادرش خبر داد و گفت که او به خوبی رنج خانواده‌های بازداشت شدگان را می‌فهمد.

با این حال رهنورد باز هم به این خانواده‌ها تاکید داشت که این موضوع پیش خود نگه دارند و جایی مطرح نکنند؛ تا آنکه امروز روزنامه جوان در ادامه‌ی لجن‌پراکنی‌های این مدت پس از کودتا، این بار پست رهبری اغتشاشات! را به برادر همسر موسوی تحویل داد.

این روزنامه وابسته به سپاه پاسداران با اشاره به یادداشت یک نماینده مدعی اصولگرایی، نوشت:

الياس نادران، نماينده مردم تهران با نوشتن يادداشتى، برخى از ناگفته هاى آشوب هاى اخير تهران را افشا كرد.

وى در بخشى از اين يادداشت كه خطاب به هاشمى رفسنجانى نگاشته شده است فردى را معرفى كرده و گفته كه «اين فرد برادر همسر يكى از سردمداران آشوب بوده و مديريت بخشى از اغتشاشات را به عهده داشته است.

وى كه از ۱۰ سال پيش با خانمى داراى سابقه همكارى با گروهك منافقين ارتباط داشته، در خانه تيمى دستگير شده و اعتراف كرده است كه سفرهاى متعدد به آمريكا داشته و بخشى از آشوب ها را مديريت كرده است.» پيگيرى هاى خبرنگار «جوان» بيانگر آن است كه فردى كه در يادداشت الياس نادران به وى اشاره شده، شخصى به نام شاپور كاظمى، برادر همسر ميرحسين موسوى است. وى از بدهكاران سيستم بانكى كشور مى باشد.

حال باید همگان قضاوت کنند که ادب و اخلاق موسوی کجا و رفتار و گفتار مدعیان اصولگرایی و حامیان کودتای انتخاباتی کجا!

-- بدون نام ، Jul 21, 2009

نامه دکتر فاضل را بازتاب دهید بخصوص که خامنه ای به نخبگان خطاب کرد که سکوت شما خیانت است . امید آنکه تمامی نخبگان دیوار سکوت را بشگنند .

-- بدون نام ، Jul 21, 2009

اسلامی ها دارند از اسلامی ها می‌خورند. ذات اسلام سرکوب و کشتار است. دامن خودی و غیر خودی را هم می گیرد. بالاخره شاید در قرن های بعد مسلمانان بفهمند که اشکال کار در همین ذات خرافاتی است که باور کرده اند. این عذاب هایی هم که دارید از دست همدیگر می کشید به خاطر همین دینتان است.

-- بدون نام ، Jul 22, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)