تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

احمدی‌نژاد: حقوقی که برده‌اند باید پس گرفت

محمود احمدی‌نژاد امروز پنج‌شنبه در مشهد گفت: «هیچکس حق ندارد برای خود یا نزدیکانش حق یا امتیازی ویژه قائل شود.» و افزود: «من از زبان شما اعلام می‌کنم این ملت از دولت مصرانه می‌خواهد که همه حقوق مردم را که عده‌ای به طور ویژه برده‌اند از آن‌ها پس بگیرد و به بیت‌المال مسلمین برگرداند.»

آقای احمدی‌نژاد در مناظره‌های پیش از انتخابات خود علی‌اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس تشخیص مصلحت نظام را به «فساد ملی» متهم کرد و از «در دست داشتن اطلاعاتی در مورد دیگر فاسدان مالی در حکومت» خبر داد.

سخنان امروز آقای احمدی‌نژاد در حالی بیان می‌شود که آقای هاشمی رفسنجانی قرار است خطبه نماز جمعه این هفته در تهران را ایراد کند.

محمود احمدی‌نژاد: «احدی حق ندارد خود را بالاتر از قانون و مردم و مالک کشور بشناسد»

به گزارش واحد مرکزی خبر ایران، محمود احمدی‌نژاد این سخنان را در نخستین سفر استانی خود پس از انتخابات ۲۲ مرداد، در کنار بارگاه امام رضا، امام هشتم شیعیان در مشهد بیان کرده‌است.

حضور هاشمی رفسنجانی، و دو نامزد معترض انتخابات ریاست جمهوری یعنی میرحسین موسوی و مهدی کروبی و هواداران آن‌ها در نماز جمعه این هفته از تحولات قابل توجه دوره پس از انتخابات ۲۲ مرداد است.

محمود احمدی‌نژاد امروز در مورد این انتخابات گفت: «در انتخابات اخیر مردم ایران بالاترین حد آزادی، مشارکت و انتخاب آگاهانه را به نمایش گذاشتند و مردم‌سالاری حقیقی و دموکراسی ناب به صحنه آمد.»

این در حالی است که شیوه برگزاری و اعلام نتایج این انتخابات در ایران و جهان مورد مناقشه گسترده قرار گرفته‌است.

آقای احمدی‌نژاد، در سخنرانی خود افزود که «احترام به آحاد ملت وظیفه همه است و همه در برابر قانون مساوی‌اند» و ادامه داد: «احدی حق ندارد خود را بالاتر از قانون و مردم و مالک کشور بشناسد.»

«قدرت ده برابر دولت جدید»
محمود احمدی‌نژاد هم‌چنین در سخنرانی خود در مشهد گفت: «به محض اینکه دولت جدید مستقر شود با قدرت و اقتدار ده برابر قبل، وارد عرصه‌های جهانی خواهد شد و استکبار جهانی را به زیر خواهد کشید.»

وی با انتقاد تند از نظام‌های دموکراتیک جهان گفت که «در این کشورها مردم کاره‌ای نیستند.»

محمود احمدی‌نژاد مأموریت ملت ایران را «اصلاح جهان و مناسبات جهانی و برپایی عدالت در تعاملات جهانی» خواند.

محمود احمدی‌نژاد: «مأموریت ملت ایران اصلاح جهان است»

احمدی‌نژاد اضافه کرد: «در سخنان بیست رئیس جمهور و دولت که برای تبریک با من تماس گرفتند دو مطلب مشترک بود نخست این‌که عجب عظمتی ملت ایران دارد و عجب کار بزرگی در این انتخابات انجام داد و ملت ایران الگوی جدیدی در برابر جهانیان قرار داد. مطلب دیگر آنان این بود که می‌گفتند این انتخابات ملت ایران نقطه آغاز تحول در جهان است و فقط یک نفر از آن‌ها گفت؛ نقطه تحول در منطقه است.»

وی ادامه داد: «چند ماه قبل سران غربی‌ها می‌گفتند هر کسی انتخاب شود جز، احمدی نژاد اما مردم جواب دادند احمدی نژاد.»

«سیلی خورده‌اند و تحقیر شده‌اند»
آقای احمدی‌نژاد درباره رسانه‌های فارسی‌زبان خارج از کشور گفت: «آن‌ها دو شبکه ماهواره‌ای تلویزیونی فقط برای اثرگذاری انتخابات ایران راه‌اندازی کردند که حیف است در این صحن مقدس اسم منحوس آن‌ها را برد.»

وی در سخنان خود گفت که باور او، کسانی که وی از آن‌ها به عنوان «استکبار جهانی» نام می‌برد از انتخابات اخیر ایران «بسیار ناراحت شدند و سیلی خوردند و عصبانی هستند.»

محمود احمدی‌نژاد در مورد عملکرد دولت قبلی خود گفت که «این دولت به اتکای ملت یقه و نفس آن‌ها را در دنیا گرفت و تحقیرشان کرد.» و افزود: «اجازه نخواهیم داد مستکبران حتی یک شب چشم راحت روی هم بگذارند.»

این سخنان آقای احمدی‌نژاد در حالی بیان می‌شود که برنار کوشنر، وزیر خارجه فرانسه امروز اعلام کرد که دولتش محمود احمدی‌نژاد را به عنوان رئیس جمهور دوره جدید به رسمیت خواهد شناخت.

آقای احمدی‌نژاد: «حیف است این‌جا اسم منحوس دو شبکه ماهواره‌ای تلویزیونی را ببرم»

آقای احمدی‌نژاد در خصوص درخواست رئیس جمهوری ایالات متحده برای گفت‌وگو با ایران گفت: «برای این گفت‌وگو نیز بارها اعلام آمادگی کرده‌ایم اما به ملت ما توهین کرده‌اند و باید ابراز پشیمانی کنند.»

باراک اوباما پیش از این در خصوص درخواست عذرخواهی که از سوی محمود احمدی‌نژاد مطرح شده، به خبرنگاران گفته‌است: «من بیانات آقای احمدی‌نژاد در مورد پوزش‌خواهی را جدی نمی‌گیرم، به ویژه حال که ایالات متحده قدم بیشتری هم برداشته و گفته‌است که در روند انتخابات ایران دخالتی نمی‌کند.»

ایالات متحده، هفتم تیرماه امسال با تأکید بر قصد خود برای ادامه سیاست تعامل با تهران بر سر مسئله هسته‌ای، نقش محمود احمدی‌نژاد در این تعامل را «کم‌اهمیت» دانست.

دیوید اکسِلراد، رایزن ارشد کاخ سفید هقتم تیرماه در یک برنامه تلویزیونی شبکه ای‌بی‌سی گفت: «هر آن‌چه که آقای احمدی‌نژاد بگوید، همه می‌دانند که در ایران او نیست که در مورد سیاست خارجی و سیاست دفاعی تصمیم می‌گیرد.»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

اندر باب سیاست خارجی پرزیدنت اسلامی، تفال زدم به کلیات حضرت مولانا عبید زاکانی. چنین آمد:
یکی به جنگ شیر میرفت. نعره میزد و تیز میداد. پرسیدند چرا نعره میزنی؟ گفت تا شیر بترسد. گفتند چرا تیزمیدهی؟ جواب داد خودم میترسم.

-- اورینب ، Jul 16, 2009

ماموریت ملت ایران اصلاح جهان است؟؟‌ها ها ها!!! کی این ماموریت به ما که خودمان سالهاست مثل خر در گل گیر کرده ایم داده شد؟؟؟؟؟؟!!!‌

-- N ، Jul 16, 2009

احمدی نژاد از بیماری روانی رنج میبره و معلومه دکتر خوب تو دم و دستگاه آدم کشیش نداره.
پیروزی از آن ماست
این بابا خودش رو خ.. کرده.

-- جیران ، Jul 16, 2009

حاج احمدی بسیجی، « آنها بسیار ناراحت شدند و سیلی خوردند و عصبانی هستند.» این هم می خواهد ادای ادبیات مسخره راحل را در آورد.
«به محض اینکه دولت جدید مستقر شود با قدرت و اقتدار ده برابر قبل، وارد عرصه‌های جهانی خواهد شد و استکبار جهانی را به زیر خواهد کشید.» زرشگ. مواظب باش شست پات تو چشمت نره و با سر که توخالی هم است به زمین نخوری.
وی با انتقاد تند از نظام‌های دموکراتیک جهان گفت که «در این کشورها مردم کاره‌ای نیستند.» اگر مردم تو هستی، مسلماً در این کشورها تو کاره ای نیستی.
وی گفت، «حیف است در این صحن مقدس اسم منحوس آن‌ها را برد.» اگر اسم منحوسی در این جهان وجود داشته باشد، اسم تو، محمود احمدی نژاد است.
بسیجی عصبانی،


-- Basiji ، Jul 16, 2009

او دچار توهم وحشتناکی است. با این حرفهاش به شعور آدم توهین میشه فکر میکنه همه مثل اطرافیانش فکر می کنند. دیگه چیزی نمونده مموشی

-- از تورنتو afsaneh ، Jul 16, 2009

راستی‌ احمدی‌نژاد بود یا سبورجیان؟

-- gholam ، Jul 17, 2009

شیشکی(از نوع کش دارش ،البته با احترام).

-- فرزاد ، Jul 17, 2009

من به احمدی نژد دکترای وقاحت، پررویی، بی‌ شرمی و ...... می‌‌دهم. یقین دارم ادامه قدرت او خطر جنگ جهانی‌ سوم را از هر زمان بیشتر می‌کند. امیدوارم قدرت‌های جهان سر عقل بیایند و از به رسمییت شناختن وی خودداری کنند.

-- مهدی ، Jul 17, 2009

وای.دوباره اصلاح جهان!
یکی نیست به این بابا بگه: تو اگه بیل زن بودی باغچه خودتو بیل میزدی
بعدش شروع کن به این گنده .....

-- بدون نام ، Jul 17, 2009

فامیلی قدیمی احمدی نژاد را در این وبلاگ ببینید
http://soleiman.wordpress.com

-- سلیمان ، Aug 13, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)