تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

دفاع لاریجانی از گزارش کمیته حقیقت‌یاب

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که گزارش کمیته حقیقت‌یاب مجلس در خصوص این‌که به بازداشتی‌های حوادث اخیر «تجاوز» نشده است، «شتابزده» نیست.

آقای لاریجانی در نامه‌ای که در پاسخ به اظهارات مهدی کروبی دبیرکل حزب اعتماد ملی منتشر کرده است، افزوده که تکذیب گزارش‌ها در خصوص تجاوز به دختران و پسران بازداشتی از سوی وی و کمیته حقیقت‌یاب «شتابزده» نبوده است.

به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، رئیس مجلس شورای اسلامی در نامه خود آورده که از «برآشفته‌» شدن مهدی کروبی درباره تکذیب شدن آنچه که وی در نامه‌اش خطاب به اکبر هاشمی رفسنجانی نوشته، «تعجب» کرده است.


از مهدی کروبی هفته گذشته نامه‌ای منتشر شد که در آن از تجاوز به برخی دختران و پسران بازداشتی‌ حوادث اخیر در بازداشتگاه‌ها خبر داده شده است.

دبیرکل حزب اعتماد ملی در نامه خود از آقای هاشمی رفسنجانی خواسته که این موضوع را پیگیری کند.

دو روز پس از انتشار این نامه، علی لاریجانی با تکذیب محتوای آن، از مهدی کروبی خواست که مستندات خود در این زمینه را به کمیته حقیقت‌یاب مجلس ارائه کند.

آقای کروبی در واکنش به این «تکذیبیه» بود که اعلام کرد ارزیابی‌های کمیته تحقیق و اظهارات آقای لاریجانی در این زمینه «شتابزده» است.

«اتهام زدن به اینجانب یا کمیته یا رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس که اینها تحت فشار یا ترس از موقعیت، این اقدام را کردند، روش پسندیده‌ای نیست و نوعی فرار به جلو محسوب می‌شود. چون دقیقاً همین حرف‌ها را می‌توان نسبت به جنابعالی زد که تحت القائات دیگران این مطالب را می‌گوئید»

دبیرکل حزب اعتماد ملی گفته که «چطور می‌شود که بدون آن که تحقیقی صورت گیرد و جلسه‌ای تشکیل شود، می‌گویید این ماجرا کذب محض بوده است.»

لاریجانی در واکنش به این اظهارات بود که با انتشار نامه‌ای، از کروبی به خاطر آنچه او آن را «اتهام‌افکنی» علیه خود و همکارانش در مجلس خواند، انتقاد کرد.

او در نامه خود خطاب به مهدی کروبی نوشته است: «اتهام زدن به اینجانب یا کمیته یا رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس، آقای بروجردی که اینها تحت فشار یا ترس از موقعیت، این اقدام را کردند، روش پسندیده‌ای نیست و نوعی فرار به جلو محسوب می‌شود. چون دقیقاً همین حرف‌ها را می‌توان نسبت به جنابعالی زد که تحت القائات دیگران این مطالب را می‌گوئید.»

رئیس مجلس در بخش دیگری از نامه خود خطاب به مهدی کروبی نوشته است که «برخلاف تصور جنابعالی، حتماً مطلعید که ما هم کسانی نیستیم که با چند موضع نیشدار و تند شما مسیر خود را عوض کنیم.»

محتوای نامه دبیرکل حزب اعتماد ملی با واکنش تند بسیاری از محافظه‌کاران مواجه شده است. روز گذشته برخی از خطیبان جمعه شهرهای ایران، با انتقاد از کروبی خواستار برخورد قوه قضائیه با وی شدند.

«اقدام اشتباه کروبی»
امروز شنبه نیز محسن کوهکن عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: «اقدام نسنجده و اشتباه مهدی کروبی در منتشر کردن نامه‌ای که هیچ‌گونه سندی ندارد را به پای سن و سال او می‌گذاریم.»

به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، آقای کوهکن افزود: «شاید افرادی مانند کروبی آن‌قدر ارتباط و یا توان ندارند، مطلبی را که به آنها منتقل شده، از چند کانال بررسی کرده و بعد در مورد آن اظهار نظر کنند.»

به گفته این نماینده، کمیته حقیقت‌یاب مجلس با «تمام بازداشت‌شدگان» مصاحبه کرده‌اند، «هر چند که برخی افراد از نحوه بازداشت خود گلایه داشتند، ولی از نحوه برخورد در کهریزک و اوین گلایه‌ای نداشتند.»

در جریان ناآرامی‌های پس از انتخابات در ایران، بیش از چهار هزار نفر بازداشت شدند که مشخص نیست که به غیر از زندان اوین و بازداشتگاه کهریزک در چه مکانی نگهداری می‌شده‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

حاج علی و همه کسانی که در راًس این نظام فاسد و منفور بر صندلی های قدرت خانم تکیه زده اند و رنج و نکبت و بدبختی و مشکلات مردم را که توسط تو و امثال تو به وجود آمده است، تکذیب و انکار می کنند و مانند کران و کوران مستانه در دریاچه قدرت بازی می کنند، بزودی به ته آب خواهند رفت.... بامید روزی که این کره خاکی از وجود شما .... و ویروس های کشنده رهایی یابد.
جمعیت انکارکنندگان خط امام و رهبری ....نظام اسلامی،

-- Fasedan Eslam ، Aug 15, 2009

کمیته حقیقت یاب شماها مانند تمام دیگر کمیته ها و نهاد های این نظام سراپا فاسد فاقد اعتبار و بدرد عمه تان می خورد. کمیته حقیقت یاب باید از افرادی بی طرف که هیچگونه وابستگی به این نظام فاسد ندارند تشکیل شود. افرادی که در مجلس حکومت اسلامی نشسته اند و نام نمایندگان مردم را یدک می کشند، انتخاب مردم ایران نمی باشند، بنابراین فاقد صلاحیت برای انتخاب کمیته حقیقت یاب می باشند.
کمیته دروغ گویان نظام فاسد اسلامی،

-- Dorugh Goyan Eslami ، Aug 15, 2009

پس شکنجه جنسی در بازداشتگاه کهریزک را چه می گویند که قبل از بازدید نمایندگان مجلس از آنجا درش را بستند؟

-- یادبود ، Aug 15, 2009

حالاشاید هم اندکی قلیل از مرمان ایران این سخنان را پزیرفتند فرض محال که محال نیست. آقای لاریجانی شاید هنوز سواد ریاضی خوبی داشته باشند مدت زیادی نمیگذره از روزی که ایشان برای اعلام حمایت از عمر البشیر متهم و رسوای دادگاه های بین الملل به خاطر قتل عام دارفور سراسیمه به سودان شتافتند آقای لاریجانی به آن برادر مسلمان عمر البشیر بفرمایید مردانگی را به جا بیاورد به تهران بیاد و در مجاورت هم کنفرانس خبری تشکیل دهید و وقوع جنایت و تجاوز جنسی به زندانیان را انکار کنید حتما اثر دارد انشاالله

-- محسن ، Aug 16, 2009

از اینها که در روز عاشورا کارناوال راه انداختند و سردار زارعی و حاج اقا گلستانی را دارند همه چیز برمی اید زیرا یزیدیند

-- اکبر ، Aug 16, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)