تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

استقبال کروبی از تجمع امروز منتقدان

بدنبال پخش اعلامیه‌هایی در نماز جمعه این هفته تهران مبنی بر تجمع منتقدان مقابل ساختمان روزنامه اعتماد ملی، مهدی کروبی با استقبال از این برنامه، از هواداران خود خواست که روز دوشنبه تجمعی در همین محل برگزار کنند.

روز گذشته در نماز جمعه تهران اعلامیه‌هایی پخش شده که در آن از طرفداران دولت خواسته شد عصر امروز شنبه در اعتراض به نامه مهدی کروبی درباره احتمال تجاوز به بازداشتی‌ها مقابل روزنامه اعتماد ملی تجمع کنند.

آقای کروبی هفته گذشته در نامه‌ای خطاب به اکبر هاشمی رفسنجانی از تجاوز به برخی دختران و پسران بازداشتی حوادث اخیر خبر داد و خواستار پیگیری این موضوع شد.

دبیرکل حزب اعتماد ملی به وب‌سایت سحام‌نیوز گفته است: «ما از حضور منتقدین استقبال می‌کنیم و با سعه صدر، تمام انتقادها و پیشنهادهای آنان را می‌شنویم و به طور قطع در روزنامه نیز منعکس خواهیم کرد.»


او از هواداران خود خواسته است که برای «حفظ آرامش و امنیت» روز شنبه از حضور در مقابل ساختمان روزنامه اعتماد ملی خودداری کنند تا «خبرنگاران ما نظرات منتقدین را بشنوند و بتوانند با آنها گفتگو نمایند.»

آقای کروبی در عین حال از هواداران خود خواسته که روز دوشنبه برای «حمایت و تشکر از دست اندرکاران روزنامه اعتماد ملی و بیان نظرات و پیشنهادها» مقابل دفتر این روزنامه تجمع کنند.

مدیرمسئول روزنامه اعتمادملی نیز شب گذشته در نامه‌ای به سعید مرتضوی، دادستان تهران از وی خواستار اعمال «تمهیداتی» برای تامین امنیت دفتر این روزنامه شد.

کروبی: عقب‌نشینی نمی‌کنم
مهدی کروبی، نامزد معترض به نتیجه انتخابات همچنین در واکنش به انتقاد‌ها از وی به خاطر انتشار نامه‌ای که در آن به تجاوز‌ در زندان‌های جمهوری اسلامی اشاره شده است، گفت: «بنده یک قدم هم عقب نخواهم نشست.»

کروبی به «جوسازان و خشونت‌طلبان» هشدار داد که «راه تعامل مثبت را در پیش گیرند و فکر نکنند که با فشار، تهدید و تخریب می‌توانند ما را از مسیر دفاع از حقوق مردم خارج کنند»

آقای کروبی به «جوسازان و خشونت‌طلبان» هشدار داد که «راه تعامل مثبت را در پیش گیرند و فکر نکنند که با فشار، تهدید و تخریب می‌توانند ما را از مسیر دفاع از حقوق مردم خارج کنند.»

روز گذشته، اوج حملات محافظه‌کاران به مهدی کروبی طی یک هفته گذشته بود که برخی ائمه جمعه شهرهای ایران خواستار برخورد قوه قضائیه با وی شدند.

آنها در خطبه‌های نماز جمعه، مهدی کروبی را به «اتهام افکنی و دروغ‌گویی» علیه جمهوری اسلامی متهم کرده و خواستار مجازات وی شدند.

کروبی در واکنش به انتقاد‌ها و حملاتی که طی چند روز اخیر علیه او صورت گرفته است، افزود: «مستندات من کسانی بوده‌اند که نزد من آمده‌اند که یا خود مورد آزار قرار گرفته بودند و یا اینکه شاهد بوده و یا کسانی نزد آنها اقرار کرده بودند. پس من آدمی نیستم که بدون آنکه مستنداتی داشته باشم و بنابر یک تلفن و یا اینکه کسی حرفی را بدون پشتوانه به من زده باشد، چنین نامه‌ای را بنویسم.»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

JENABE AGHAYA KAROBI KESANI KE EMROZ BE ISHAN TOHIN VA TOHMAT MIZANAND AZ HAM NAKESANIAND KE KHONANE GHATELINE AMIRKABIRANAND DAR BADANESHANAST MAGAR NA INKE DOLATE FAKHYMEYA ROS AZ DIR BAZ DASTASH BE KHONE IN MELAT ALODA AST VALI SERFAN BA TABRIK GOY BE REIS JOMHORIYE GHYRA GHANONI BAZHAM MIKHAHAD BE KHONRIZIYA MELAT IRAN BAR KHYZAD CHERA DAR NAMAZ JOE SHOARI BAR ALIHE ROS NIST INRA BEGYRID BERAVID JOLO TA PACHE KHARHAYE DORO VARIHAYA KHAMENEYA TALEBAN RA GEREFTEAND AGHAYA KAROBI MARD AST

-- fareba ، Aug 15, 2009

تجمع 2 شنبه لغو شد

-- مریم ، Aug 16, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)