تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    
مخملباف در پارلمان اروپا:

«محمود احمدی‌نژاد را به رسمیت نشناسید»

محسن مخملباف از اتحادیه اروپا خواسته‌است تا به رسمیت شناختن محمود احمدی‌نژاد به عنوان رئیس جمهور ایران را به حالت تعلیق درآورد.

پایگاه رسمی اینترنتی پارلمان اتحادیه اروپا از محسن مخملباف، فیلم‌ساز ایرانی به عنوان «سخنگوی رسمی میرحسین موسوی در خارج از کشور» یاد می‌کند. این سایت دیروز ۹ ژوئیه در گزارشی نوشت:
«نمایندگان پارلمان اروپا روز چهارشنبه در دیدار کمیته امور خارجه با هیئت نمایندگی روابط با ایران، بر تمایل خود برای حمایت از جامعه مدنی ایران تأکید کردند.»

این گزارش ادامه می‌دهد:
«محسن مخملباف، فیلم‌ساز ایرانی و سخنگوی رسمی آقای موسوی در خارج، که برای سخنرانی خطاب به نمایندگان به این دیدار دعوت شده‌بود از اتحادیه اروپا خواست تا به رسمیت شناختن محمود احمدی‌نژاد را به حالت تعلیق درآورد.»

سخنرانی محسن مخملباف در پارلمان اروپا:

ادامه سخنرانی.

محسن مخملباف هم‌چنین در سخنرانی خود گفته‌است:
«از مردم جهان می‌خواهم که محمود احمدی‌نژاد را به عنوان رئیس جمهور ایران به رسمیت نشناسند، همان‌گونه که قدرت‌های غربی کودتای هندوراس را نپذیرفته‌اند.»

یاچک ساریوش-ولسکی، رئیس کمیته امور خارجه اتحادیه اروپا نیز در باره وضعیت روابط آن اتحادیه با ایران گفت:
«نمایندگان دولت ایران برای شرکت در این دیدار دعوت شده‌بودند و من از این که هیچ‌یک از آن‌ها در این دیدار حضور نیافتند متأسفم.»

وی افزود:

«من شخصاً دیروز با سفیر ایران ملاقات کردم.»

رئیس کمیته امور خارجه اتحادیه اروپا ادامه داد:
«پارلمان نمی‌تواند در برابر این وضعیت وخیم و نگران‌کننده که در آن، انتخابات با نقض گسترده حقوق بشر و تعقیب و آزار جامعه مدنی و اپوزیسیون دموکراتیک همراه شده ساکت و بیکار بنشیند.»

رئیس کمیته امور خارجه اروپا: «نمایندگان دولت ایران برای شرکت در این دیدار دعوت شده‌بودند و من از این که هیچ‌یک از آن‌ها در این دیدار حضور نیافتند متأسفم»

سایت اتحادیه اروپا هم‌چنین خبر می‌دهد که روز چهارشنبه هفته آینده، این پارلمان در مقر خود در استراسبورگ احتمالاً مناظره‌ای در خصوص صدور یک قطعنامه علیه ایران برگزار خواهد کرد.

خبرهای تأئید نشده‌ای نیز وجود دارد در مورد این‌که بنیتا فررو-والدنر، کمیسر روابط خارجه اروپا امروز پنج‌شنبه در نیویورک اظهاراتی در رابطه با ایران داشته‌است.

این «خبرها» نوشته‌اند:
«خانم فررو-والدنر اعلام کرده در صورتی که ایران گفت‌وگو بر سر نتایج مناقشه‌آمیز انتخابات ماه گذشته را رد کند، تحریم‌هایی علیه ایران باید در نظر گرفت.»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

doord bar mardom Iran

Forough Arab

-- بدون نام ، Jul 10, 2009

بابید از تلاش های آقای مخملباف که بسیار مثمر ثمر است قدردانی کرد.
باید تلاش کنیم که در تمام جلسات و سازمان ها به جای اینکه از دولت ایران شخصی حضور داشته باشد و یا سخنرانی می کند از اپوزیسیون دعوت گردد و یا حد اقل اگر هم که نمایندگان دولت هستند حتما به اپوزیسیون هم امکان سخنرانی داده شود.

-- داریوش ، Jul 10, 2009

ندا دختر ایران زمین! 1000 بار
مرگ بر فاشیسم! هزاران بار

-- بدون نام ، Jul 10, 2009

آمد آمد ، ترش ترش یعنی بس
می پندارد که من بترسم ز عسس
آن مرغ دلی که نیست در بند قفس
او را تو مترسان که نترسد از کس

رباعی زیبایی از مولوی تقدیم به خودمان که آزاده ترین مردم جهانیم
به امید نابودی اهریمن بد سرشت مردم خوار

-- درویش ، Jul 10, 2009

love the thank you part,Look at Mr makhmalbaf and remember his first movies such as tobeh nasooh ..,how long we should tolerate opportunist people like him and forget all of his fundamental view in last 20 years.. l

-- hamed ، Jul 11, 2009

درود بر هر ایرنی وطن پرست.وظیفه همه ماست که با ظالم کنار نیاییم . به امید ایرانی آزاد و پیشرفته و رها از قید و بند مذهب(مذهب و دین امری شخصی باشد نه تعیین کننده سرنوشت یک کشور و سوق دادن مملکت به سوی تباهی و تجزیه)

-- ابر باران ، Jul 11, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)