تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

متکی: پیامی از جی ۸ دریافت نکرده‌ایم

منوچهر متکی وزیر خارجه ایران می‌گوید که تهران، پیام جدیدی از سران هشت کشور صنعتی جهان دریافت نکرده، اما در حال تدوین بسته پیشنهادی جدیدی برای غرب است.

به گزارش خبرگزاری‌های ایران، آقای متکی در نشست خبری مشترکی با یوسف بن علوی وزیر خارجه عمان افزود که مواضع جمهوری اسلامی در قالب یک بسته پیشنهادی، می‌تواند مبنای خوبی برای گفتگو با غرب باشد.

متکی در ادامه اظهار داشت: «این بسته یا پکیج را در حوزه‌هاي سياسي، امنيتي، اقتصادي و بين‌الملل، مبناي خوبي براي گفت‌وگو پيرامون مسائل منطقه و جهان كه دست به گريبان آنهاست مي‌دانيم.»

وی تاکید کرد که اگر حرف جدیدی از نشست جی ۸ به ایران منتقل شود، پاسخ آن را در موقع مناسب خواهیم داد.


این در حالی است که نیکولای سارکوزی رئیس جمهوری فرانسه اعلام کرد که هشت کشور صنعتی جهان تا اوایل پاییز(سپتامبر) به ایران برای حل و فصل پرونده هسته‌ای خود مهلت داده‌اند.

باراک اوباما رئیس جمهوری ایالات متحده نیز در پایان نشست جی ۸ اظهار داشت که قرار نیست جامعه بین‌الملل تا ابد منتظر واکنش ایران در خصوص پرونده هسته‌ای‌اش بماند.

آقای اوباما گفت: «امیدوارم پس از این نشست جی ۸، تهران متوجه شود که نظر دنیا کاملاً‌ روشن است.»

هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا هم پیش‌تر گفته بود که واشینگتن از جامعه بین‌الملل خواهد خواست که برای تغییر رفتار رژیم ایران، در تشدید تحریم‌ها علیه تهران، با ایالات متحده همراهی کنند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

متکی، «اگر حرف جدیدی از نشست جی ۸ به ایران منتقل شود، پاسخ آن را در موقع مناسب خواهیم داد.» آ اوباما گفت: «امیدوارم تهران متوجه شود که نظر دنیا کاملاً‌ روشن است.»
آقای اوباما، فریبکاران و متقلبان و دشمنان آزادی هیچ وقت متوجه نخواهند شد، نظر روشن یعنی چه! به این دروغگویان وآدم کشان نباید فرصتی بیش از این داد! به هیچ عنوان نباید به این حکومت و این افراد اعتماد کرد!
فرسوده،

-- Farsudeh ، Jul 11, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)