تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

اوباما: تا ابد منتظر ایران نمی‌مانیم

باراک اوباما، امروز جمعه، گفت «رهبران جی ۸ جداً نگران رویدادهای انزجارآور مربوط به انتخابات ایران هستند.»

وی در مورد برنامه هسته‌ای ایران افزود: «رهبران جی ۸ تا ابد منتظر نمی‌مانند در حالی که ایران سلاح هسته‌ای درست می‌کند. ما عمیقاً از خطری که برنامه هسته‌ای ایران در جهت گسترش سلاح‌های هسته‌ای برای جهان دارد نگران هستیم.»

وی اضافه کرد: «امیدوارم پس از این نشست جی ۸، تهران متوجه شود که نظر دنیا کاملاً‌ روشن است.»

به گزارش خبرگزاری فرانسه، رئیس‌جمهوری آمریکا این مطلب را در پایان نشست گروه هشت کشور صنعتی در لاکوئیلای ایتالیا بیان کرد.

اوباما: در دیدار ماه سپتامبر جی ۸ دوباره وضعیت تعهدات ایران را بررسی می‌کنیم

آقای اوباما در ادامه اظهار داشت:
«ما به ایران راهی برای به‌دست آوردن جایگاه به‌حق خود در جهان نشان داده‌ایم. اما با این حق مسئولیت‌هایی نیز همراه است. و امیدواریم ایران راه عمل کردن به این مسئولیت‌ها را برگزیند، و ما وقتی که در دیدار ماه سپتامبر جی ۸ هم‌دیگر را می‌بینیم دوباره وضعیت تعهدات ایران را بررسی خواهیم کرد.»

وی در ادامه خبر داد که گروه هشت، بیانیه محکمی خطاب به ایران صادر کرده‌است و ابراز امیدواری کرد که رهبری ایران «به این بیانیه که از جی ۸ صادر شده نگاه کند و متوجه شود که مواضع دنیا روشن است.»

رئیس جمهور آمریکا در ادامه گفت:
«و این همیشه روش ما بوده که دری را باز می‌گذاریم ولی در عین حال می‌گوییم که ما تا ابد منتظر نمی‌نشینیم و اجازه نمی‌دهیم که سلاح هسته‌ای درست شود، پیمان‌های بین‌المللی نقض شود تا روزی از خواب بیدار شویم و ببینیم که اوضاع بسیار بدتر شده و دیگر کاری از دست ما برنمی‌آید.»

نشست سه‌روزه کشورهای عضو گروه هشت یا «جی ۸»، از چهارشنبه در شهر لاکوئیلا در مرکز ایتالیا برگزار شد.
آمریکا، انگلیس، فرانسه، ایتالیا، کانادا، ژاپن، آلمان و روسیه اعضای این گروه هستند.

هشت کشور صنعتی جهان، روز چهارشنبه در جریان این نشست اعلام کردند که تا ماه سپتامبر به ایران برای مذاکرات هسته‌ای مهلت می‌دهند.

نیکولا سارکوزی، رئیس جمهوری فرانسه در این باره اظهار داشت:
«ما شرایط را در دیدار گروه ۸ در تاریخ ۲۴ و ۲۵ سپتامبر در پیتسبورگ دوباره بررسی می‌کنیم.»

Share/Save/Bookmark

در همین رابطه:
ایران تا سپتامبر مهلت مذاکره دارد

نظرهای خوانندگان

نه اقای اوباما رئیس جمهور آمریکا این کافی نیست منتظر بمانید! این یک لاس زدن سیاسی با ساتور بدست هاست! اگر فقط حرف زدن هست! حرف زدن اولین فراگیری این اقایان ریز و درشت امامه بسر در حوزه هاست! مردم ایران بخصوص از شما انتظار دارند ازحقوشان اکنون پشتیبانی کنید ! نه اینکه منتظر بنشینید! انوقت اب از اسیاب میگذردو ده ها سال دیگر این خلیفه وساتور بدستانش برمسند خلافت میمانند! اقای اوباما باور کنید تا این خلافت بر جاست ! مسایل خاورمیانه حل شدنی نیست! دوم دسترسی اینها به بمب اتمیست بعد از ان بقول معروف فیل هم جلو دارشان نخواهد بود!
موسی

-- بدون نام ، Jul 10, 2009

مطمئن باشید این ها هم واسه ساختن بمبی در کلاس پسر کوچولو که هیروشیما و یا ناکازاکی رو ویرون کرد منتظر ابد نمیشن اونا همین الان ساختن و گندش کی دربیاد زمان معلوم میکنه

-- مبینا ، Jul 10, 2009

اینها که از خدا می خواستند فرصت بهشان داده شود، گروه 8 بهشان داد! سالهاست که امروز فردا می کنند. مواضع جهان اصلاً روشن نیست!! از اینها بعید نیست بمب اتمی درست کنند و بین تظاهرات کنندگان بیندازند!

-- دوست ، Jul 10, 2009

بقولی
اوباما و سایرین موضع گیری بکن نکن کودتاچیها جریان مردمی را میچسبونند به خارجی !
پس بهتر دولتهای دنیا محکم تر موضعگیری و قاتع تر برخورد کنن

-- ناهید تولی ، Jul 10, 2009

به این بیانیه که از جی ۸ صادر شده نگاه کند و متوجه شود که مواضع دنیا روشن است.»
آقاي اوباما ظاهرا شما متوجه نيستيد كه هشت كشور هرچند قدرت اقتصادي داشته باشند ولي آنها تمام دنيا نيستند . شما ظاهرا نماينده دنيا هستيد آن هم تمام دنيا نه بخشي از دنيا يا بخش كوچكي از دنيا چه كسي چنين صلاحيتي به شما داده است شما آمريكايي ها چقدر مغرور هستيد چه كشورهاي پيمان هاي بين المللي را نقض كرده اند ؟؟؟؟!!!!!
بهتر نيست نگاهي به تاريخ صد سال گذشته تا امروز را يك بار مرور كنيد ؟ چون در جنگ جهاني دوم پيروز شده ايد با دنيا را به بردگي بكشيد تاريخ را مطالعه كنيد و از آن درس بگيريد

-- بدون نام ، Jul 11, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)