تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

احتمال منع سفر مقامات ایران به اروپا

اتحادیه اروپا در نظر دارد تا سفر به اروپا را برای شماری از مقامات ایرانی ممنوع کند.

این مطلب را روزنامه فایننشال تایمز آلمان امروز جمعه گزارش کرده‌است.

به گفته این روزنامه و به نقل از دیپلمات‌های اروپایی که در حال ملاقات در استکهلم، پایتخت سوئد هستند، تصمیم در این رابطه ممکن است تا هفته آینده اتخاذ شود.

به گفه این دیپلمات‌ها، اتحادیه اروپا قصد دارد شماری از مقامات جمهوری اسلامی را ممنوع‌الورود کند ولی اتخاذ این تصمیم به شرایط موجود طی روزهای آینده بستگی خواهد داشت.

هیئت رئیسه سوئدی اتحادیه اروپا روز گذشته هشدار داد که چنانچه جمهوری اسلامی، تمامی کارکنان سفارت بریتانیا در تهران را آزاد نکند، اتحادیه اروپا «آماده اقدام» خواهد بود.

به گفته یک منبع اروپایی، مورد دیگری که در نشست استکهلم بر روی آن بحث می‌شود مسئله فراخواندن تمامی سفرای اتحادیه اروپا از تهران به مدت چند روز است.
بریتانیا که از محبوس بودن یک تا دو نفر از کارکنان ایرانی سفارت خود در تهران خبر می‌دهد این درخواست را از اتحادیه اروپا کرده‌است.

تصمیم در این رابطه ممکن است تا هفته آینده اتخاذ شود

از روز گذشته، در پایتخت سوئد نشست دوروزه‌ای با حضور مقامات ارشد امور خارجه اروپا برای بررسی پاسخ اروپا به رویدادهای ایران تشکیل شده‌است.

بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا در این مرحله نسبت به فراخواندن سفیران خود از ایران رغبت نشان نداده‌اند و امیدوارند که فشارهای دیپلماتیک بتواند زمینه‌های آزادی بقیه کارکنان سفارت‌خانه بریتانیا را فراهم کند.

جمهوری اسلامی، با وارد شدن به سفارت بریتانیا در تهران، ۹ نفر از کارکنان ایرانی این سفارت را بازداشت کرده‌بود.

روز دهم تیر، سرلشکر حسن فیروز‌آبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران اعلام کرد که اتحادیه اروپا «صلاحیت هرگونه» مذاکره با ایران را از دست داده است.

مقام‌های ایران، کشور‌های غربی به ویژه بریتانیا و آمریکا را به دست داشتن در ناآرامی‌های اخیر ایران متهم کرده‌اند. اتهامی که از سوی مقام‌های این دو کشور رد شده است.

ناآرامی های اخیر در ایران در پی اعتراض بسیاری از رأی‌دهندگان به نتایج اعلام‌شده دهمین انتخابات ریاست‌جمهوری رخ داد.

Share/Save/Bookmark

در همین رابطه:
هشدار اروپا به ایران: آماده اقدام هستیم

نظرهای خوانندگان

in ham yeki az behtarin raveshehaye komak be mardome irane keh keshvarhaye oroopaee mitoonan ba feshar vared kardan be dolate gheire ghanooni va koodetagare iran be mardom iran elam konan keh ba mardom iran hastan va har komaki az dasteshoon bar biad mikonan ta in dolat sarnegoon beshe.

-- nasrin ، Jul 3, 2009

I doubt Europe does that! They have benefits in Iran and when benefit comes morality goes away

-- ali ، Jul 3, 2009

اين ايده بسيار خوبي است . بهتر است اروپا و آمريكا بجاي تحريم كالا و خدمات غير نظامي و استراتژيك ايران كه به ضرر مردم است فقط عناصر رژيم را تحريم كنند .

-- عباس ، Jul 3, 2009

اگر میخواهند اقدامشان منجر به آزادی کلیه دستگیر شدگان شود باید کلیه کشورها از اعطای ویزا به پاسپورت سیاسی و خدمت تا مدتی خوداری کنند.

-- بدون نام ، Jul 3, 2009

eghdame kheyly khoby ast,hokomate iran bayadyad begyrad ke siasat chale meydan bazy va porogy bar nemidarad .

-- mitra az frankfurt ، Jul 3, 2009

It's useless to ban few notorious Iranian politicians from entering EU because they always have fresh faces whom are bought by the government and will do all their masters order them in the Europe. Look back, when Ahmadinejad was gathering requirements to assassinate opposition leaders, no one knew him. EU should only be letting in true mainstream Iranians, anybody else is potentially a government's mercenary or terrorist.

-- reza ، Jul 3, 2009

اتحادیه اروپا بایستی از دادنVISA به کلیه مقامات جمهوری اسلامی ایران اکیدا خوداری نماید.

-- بدون نام ، Jul 4, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)