تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

حزب دست راستی هلند دوم شد

نتایج اولیه انتخابات پارلمانی اتحادیه اروپا حاکی از تقویت گسترده «حزب آزادی»، در هلند است.
این حزب از احزاب اصلی مخالف با نفوذ اسلام در اروپا است.

به گزارش رسانه‌های هلند، حزب دست راستی پ.ف.ف (حزب آزادی) با دریافت ۱۷ درصد از رأی‌ها به چهار کرسی از ۲۵ کرسی هلندی در پارلمان جدید اروپا دست یافته ‌است.
این نخستین حضور این حزب در انتخابات پارلمانی اروپا بود.

خیرت ویلدرس، رئیس حزب پ.ف.ف. به خاطر ساخت فیلمی ضد اسلامی به نام «فتنه» که در ماه مارس ۲۰۰۸ بر روی اینترنت قرار گرفت، معروف است.
فیلم «فتنه» با مخالفت و انتقاد شدید مسلمانان سراسر جهان مواجه شد.

خیرت ویلدرس مأموریت خود را «مبارزه با اسلامی‌سازی هلند» معرفی کرده و شکاف بزرگی در سنت نسبتاً یک‌دست سیاسی هلند به‌وجود آورده‌است.

شمار رأی‌دهندگان در انتخابات اروپایی هم‌چنان رو به کاهش است

حزب او که از احزاب مخالف با افزایش نفوذ اتحادیه اروپا است در انتخابات روز گذشته از نظر تعداد آراء پس از حزب دموکرات‌مسیحی س.د.آ قرار گرفت. حزب سِ.دِ.آ با وجود کاهش زیاد آراء هنوز حزب اول در این رقابت‌ها است.

د۶۶، حزب چپ لیبرال هلند از احزاب هلندی طرفدار اروپا، نیز در انتخابات روز گذشته از برندگان بزرگ بود.

اعلام نتایج انتخابات اروپایی در هلند با قوانین اروپا که اعلام نتایج پیش از بسته شدن تمامی صندوق‌ها در اروپا را منع کرده مغایرت دارد. به این خاطر احتمال جریمه شدن هلند از سوی اتحادیه اروپا وجود دارد.

از سال ۱۹۷۹ که نخستین انتخابات اتحادیه اروپا برگزار شد شمار رأی‌دهندگان هم‌چنان رو به کاهش داشته‌ است. این در حالی است که نقش پارلمان اروپا در وضع و لغو قوانین کشورهای عضو رو به رشد بوده ‌است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

این درست است که فیلم فتنه به قصد بدنام کردن اسلام ساخته شده ولی نمیشود آنرا ضد اسلام نامید ،زیراهمه اشارات ضد اسلامی آن بر مبنای رو کردن و با بیان احکام اسلامی به نمایش گذاشته میشود. به فرموده شاعر:
تو چون خود کنی گوهر خویش را بد
مدار از فلک چشم ، نیک اختری را

-- بدون نام ، Jun 5, 2009

این موضوع به احتمال زیاد در وضعیت پناهنده ها تاثیر منفی میگذارد.مخصوصا که این هلندی ها دارن جای خالی نژادپرستهای آلمان را میگیرند!! نظر شما چیست؟

-- بدون نام ، Jun 5, 2009

پیروزی این احزاب فقط وفقط مسلمانان هستند.مردم اروپااز دست مسلمانان واپسگرا خسته شدن از بس این ترکها ومراکشی ها برای جامعه مشکل درست میکنند که مردم اروپابه این نتیجه رسیدنکه دیگر مهاجر مسلمان نپذیرند چیزیکه که اکنون کاملا مشهوده از نحوه پاسخ به پناهنده هامیتوان فهمید که اروپا در حال خانه تکانی است.

-- shahram ، Sep 9, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)