تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۸۸ • چاپ کنید    
رئیس قوه قضائیه:

«تخلفات به حیثیت نظام لطمه وارد کرد»

صادق لاریجانی رئیس قوه قضائیه گفت که تخلفاتی که در حوادث پس از انتخابات در بازداشتگاه‌ها رخ داد، به «حیثیت» نظام جمهوری اسلامی «لطمه» وارد کرده است.

آقای لاریجانی که در نخستین جلسه مسئولان عالی قضائی سخن می‌گفت، افزود که قوه قضائیه به این تخلفات با «دقت و جدیت» رسیدگی می‌کند.

در جریان ناآرامی‌های انتخاباتی در ایران که به گفته مسئولان قضائی چهار هزار نفر دستگیر شدند، برخی از بازداشتی‌ها بر اثر ضرب و شتم در بازداشتگاه‌ها جان خود را از دست دادند.

گزارش‌هایی از تجاوز به برخی از دختران و پسران در بازداشتگاه‌ها منتشر شده است که کمیته‌های تحقیق مجلس و شورای عالی امنیت ملی مشغول بررسی صحت و سقم آنها هستند.


بازداشتگاه کهریزک که تحت‌نظر پلیس اداره می‌شد، مهمترین مکانی بود که گروهی از بازداشتی‌ها برای مدتی در آنجا نگهداری می‌شدند و بنا بر برخی گزارش‌ها محمد کامرانی، محسن روح‌الامینی و امیر جوادی‌فر، سه جوانی هستند که در این بازداشتگاه جان باخته‌اند.

این بازداشتگاه چندی پیش به دستور آیت‌الله علی خامنه‌ای تعطیل شد و برخی از ماموران متخلف آن به گفته مقام‌های پلیس، عزل و به قوه قضائیه معرفی شدند.

فرهاد تجری عضو کمیته حقیقت‌یاب مجلس نیز امروز چهارشنبه از محاکمه قریب‌الوقوع برخی از ماموران متخلف در بازداشتگاه کهریزک خبر داده است.

آقای تجری گفته است که دادگاه این افراد به صورت غیرعلنی برگزار خواهد شد.

آقای لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود به حوادث پس از انتخابات ایران اشاره کرده و گفت: «متاسفانه در جریان حوادث بعد از انتخابات با ادعای واهی تقلب در انتخابات، عده‌ای تلاش کردند از مدار قانون بگریزند.»

«متخلفان نباید خود را از چشم ناظران دور ببینند و دستگاه قضائی می‌بایستی پیراسته از هر نوع قانون‌گریزی، با متخلفان برخود قانونی کند»

رئیس قوه قضائیه افزود که «متاسفانه قانون‌گریزی و قانون‌شکنی قبح خود را از دست داده است و دیدیم که در حوادث بعد از انتخابات، قانون‌گریزی چگونه منشأ این حوادث و موجب بروز تخلفات و هزینه‌های بسیار برای نظام اسلامی شد.»

به گفته لاریجانی، «متخلفان نباید خود را از چشم ناظران دور ببینند و دستگاه قضائی می‌بایستی پیراسته از هر نوع قانون‌گریزی، با متخلفان برخود قانونی کند.»

مهدی کروبی و میرحسین موسوی دو نامزد معترض به نتیجه انتخابات هستند که هواداران آنها با حضور در خیابان‌ها نتیجه انتخابات را نپذیرفته و خواستار ابطال ان شدند.

محافظه‌کاران نزدیک به دولت محمود احمدی‌نژاد، کروبی و موسوی را مسئول حوادث پس از انتخابات در ایران می‌دانند و خواستار بازداشت آنها هستند.

موج جدید برخورد‌ها با رهبران اصلاح‌طلب و معترضان به نتیجه انتخابات از روز گذشته آغاز شده است.

عصر روز گذشته سه‌شنبه در ادامه برخورد با هواداران و اعضای ستاد این نامزد‌ها، مرتض الویری رئیس کمیته صیانت از آرای کروبی و علیرضا بهشتی مشاور ارشد موسوی از سوی ماموران دادستانی بازداشت شدند.

دفتر مهدی کروبی، حزب اعتمادملی و انجمن دفاع از حقوق زندانیان نیز روز گذشته به حکم دادستانی تهران پلمب شد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

خط قرمز پیکار ازادی به شمار میرود.عبور از این خط قرمز که حصار حیاتی و مرز بندی ملی ایرانیان در برابر حاکمیت اخوندی است هر فرد یا جریان سیاسی را هر چند سابقه یا داعیه مخالفت با رژیم داشته باشد از جرگه مخالفان رژیم خارج و به ورطه خیانت می کشاند.برای همین نباید به گفته های این اخوند معلوم والحال توجه کرد اینها با این دو پهلو صحبت کردن هایشان می خوا هند بین مخا لفین حکومت دیکتاتوری اخوندی شکاف ایجاد کرده ودر نهایت به خواسته های شوم شان برسند.
با اتحاد باید در مقابل توطعه های اخوندها تا پیروزی مقاومت کنیم. .

-- Hamid ، Sep 9, 2009

کدام حیثیت؟؟‌از شما بی آبرو تر در دنیا وجود دارد؟

-- N ، Sep 9, 2009

امروز همه ی ایرانیان چه مذهبی ها و چه ملی گراها باید وحدت داشته باشند تا در مقابل این حکومت ستمگر یک دست بایستند. در آینده حکومت ممکن است این حماقت را بکند و موسوی و کروبی را هم بازداشت کند ولی مردم باید آمادگی داشته باشند تا بلافاصله علیه ستم قیام کنند. تا دیکتاتورها را از قدرت به زیر بکشند.

-- بدون نام ، Sep 9, 2009

خداييش اين تيتره كه زديد؟ قسمت اصلي مطلب اينه:
«متاسفانه در جریان حوادث بعد از انتخابات با ادعای واهی تقلب در انتخابات، عده‌ای تلاش کردند از مدار قانون بگریزند.»

اينكه ايشون گفته «ادعای واهی تقلب». باز هم توضيح بدم؟

-- نويد ، Sep 9, 2009

حاج صادق، به «حیثیت» نظام جمهوری اسلامی «لطمه» وارد کرده است. حاجی، تا حالا کجا تشریف داشتید؟ مسلماً مانند دیگر سران حکومت در این نظام فاسد اسلامی خواب و در خرابی مستی قدرت بسر می بردید! حکومت و نظام اسلامی کاملاً در جهان، بی آبرو و بی حیثیت شده است! شما ها آبرو و حیثیت اسلام و مسلمانی را از ریشه و بنیان زدید!
جبهه بی حیثیت حکومت اسلامی،

-- Jebhe Bi Heisiat Eslami ، Sep 9, 2009

ازاولش هم هیچ حیثیتی نداشتید. شما هم زودتر برگردید به نجف چون مثل برادرتان عنصری بیمصرفید. فراموش نکنیدکه درهنگام سرنگونی نظام این نوع حرفها نجاتتان نخواهد داد.

-- آتشکده سرخ ، Sep 10, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)