تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۸۸ • چاپ کنید    
بریتانیا، فرانسه و آلمان خواستار شدند:

«ایران به میز مذاکرات بازگردد»

بریتانیا، فرانسه و آلمان از ایران خواستند که با بازگشت به «مذاکرات معنادار»، به تلاش‌ها برای حل و فصل پرونده هسته‌ای‌اش از طریق دیپلماتیک بپیوندد.

این در خواست در حالی مطرح شد که شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز چهارشنبه بررسی پرونده هسته‌ای ایران را آغاز کرده است.

۳۵ عضو این شورا پشت درهای بسته درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران مذاکره خواهند کرد.

محمد البرادعی مدیر کل آژانس روز دوشنبه در آغاز نشست شورای حکام، با اشاره به این‌که پرونده هسته‌ای ایران به «بن‌بست» رسیده، از این مقام‌های این کشور خواست با پاسخ به همه سئوالات آژانس، احتمال وجود فعالیت‌های نظامی هسته‌ای را از پرونده جمهوری اسلامی حذف کنند.

به گزارش آسوشیتدپرس، سه کشور یادشده، ادامه فعالیت‌های ایران و خودداری این کشور از شفاف‌سازی را «غیرقابل توجیه» و آن را موجب افزایش تردیدها در خصوص برنامه هسته‌ای تهران دانستند.


آنها از ایران خواستند که دستی که به سویش دراز شده را بفشارد. این برای چندمین بار است که غرب این درخواست را مطرح می‌کند.

فرانسه و آلمان، پیش‌تر ایران را به افزایش تحریم‌ها در صورت بی‌اعتنایی به درخواست مذاکره تهدید کرده بودند.

در همین حال، مقام‌های ایران اعلام کرده‌اند که امروز بسته پیشنهادی به روز شده جمهوری اسلامی به گروه ۱+۵ تحویل مقام‌های مسئول این کشورها خواهد شد.

منوچهر متکی وزیر خارجه ایران با اعلام این خبر اظهار امیدواری کرده است که تهران در چارچوب این بسته پیشنهادی بتواند دور جدید مذاکرات را سازماندهی کند.

یکی از محورهای آخرین گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره جمهوری اسلامی، بی‌پاسخ گذاشتن سئوالات درباره «ابعاد احتمالی نظامی» برنامه هسته‌ای ایران از سوی مقام‌های این کشور است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

این غربی ها هم عجب دل خوشی دارند! ما نمی دانیم، چند بار به این سیاست مداران غربی بایدگفت که حکومت اسلامی اهل مذاکره نیست!
در داخل کشور، هر کس خواست با این موجودات در باره مشکلات و دیگر مسائل مهم کشور مذاکره کند، به عنوان توهین به مقدسات اسلام (بخوان فریب و نیرنگ و دزدی و چپاول و تجاوز) و رهبری، سرش را با چاقو و قمه بریدند! این دلسوزان و آزادگان، شهروند کشور ایران بودند! وای به حال شما غربی ها!
جبهه پلمپ مذاکرات حکومت اسلامی،

-- Jebhe Polomp Mozakert Eslami ، Sep 9, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)