تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

برگزیده سرمقاله‌های روزنامه‌های صبح

سخاوتمندی‌های پیش‌بینی نشده
سرمقاله امروز روزنامه آفتاب یزد با عنوان «تعویق انتخابات به چهار دلیل!»، به کنایه، پیشنهاد کرده است که انتخابات به دلیل توجه دولت به مردم، کمی به تعویق افتد.

در ابتدای این سرمقاله آمده است: «بسیاری از اصلاح‌طلبان در سه سال گذشته، به صورت مکرر رفتار همراه با علاقه مفرط رسانه ملی نسبت به احمدی‌نژاد را مورد اعتراض قرار دادند. در این مدت بارها برخورد صدا و سیما با دو رئیس جمهور - خاتمی و احمدی‌نژاد - مورد مقایسه اصلاح‌طلبان قرار گرفت»

نویسنده سرمقاله افزوده است: «به هر حال اکنون بیش از یک ماه است که «غیراحمدی‌نژادی»‌های دو جناح، اعتراض خود را بیان می‌کنند و صدا و سیمای احمدی‌نژادی هم روش دولت نهم را در پیش گرفته و بی‌اعتنایی در برابر منتقدان را بر پاسخگویی به آنها ترجیح می‌دهد.»

این روزنامه می‌افزاید: «بر همین اساس می‌توان حدس زد تا قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری دهم، برای انجام سخاوتمندی‌ها، انگیزه کافی وجود دارد. به عبارت دیگر،‌نه تنها اجرای بسیاری از وعده‌های ذکر شده در این یادداشت تا قبل از انتخابات، دور از ذهن نیست بلکه احتمال برخی سخاوتمندی‌های پیش بینی نشده - و البته یک باره - دیگر نیز وجود دارد.»

متن کامل سرمقاله

تشکیک در انطباق‌های ادعایی
سرمقاله روزنامه کیهان با عنوان «عکس و برعکس !» به تحلیل ادعای ادامه راه آیت‌الله خمینی از سوی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری پرداخته است.

در ابتدای این سرمقاله آمده است: «این روزها و در آستانه انتخابات ریاست جمهوری دهم، بازار «خط امام» در تبلیغات انتخاباتی داغ‌تر از همیشه است و برخلاف دو سه دوره قبل که برخی از نامزدها تاکید بر «توسعه اقتصادی»، «اصلاحات» و... را پرمشتری تر از خط امام تلقی می‌کردند، امروزه همه نامزدها بدون استثناء بینش و منش خود برای اداره امور کشور را در انطباق کامل! با خط مبارک امام راحل معرفی می‌کنند.»

در بخش دیگری از سرمقاله کیهان می‌خوانیم: «برخی از گروه‌های مدعی خط امام، در حالی که حداقل یک دهه با دشمنان امام و انقلاب در ائتلاف بوده و یا دست‌کم اینکه در برابر همه اهانت‌های آنان به اسلام و امام و انقلاب سکوت کرده بودند، امروزه از وفاداری خود به خط امام سخن می‌گویند.»

این روزنامه افزوده است: «باید مراقب احزاب و گروه‌هایی بود که عکس امام را بر بالای سر خود دارند و نمی‌توان مطمئن بود راهشان برعکس امام نباشد! و در این میانه از تمامی نامزدهای مطرح انتظار آن است که مرز میان خود و جریانات منحرف یادشده را به وضوح مشخص کنند و زمینه‌ای برای سوءاستفاده دشمنان بیرونی و دنباله‌های داخلی آنها باقی نگذارند.»

متن کامل سرمقاله

سایر مطبوعات:
سرمقاله روزنامه رسالت با عنوان «ویران‌سازی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی!»

سرمقاله روزنامه دنیای اقتصاد با عنوان «شعار اقتصادی مناسب در این دوره ریاست‌‌جمهوری»

سرمقاله روزنامه مردمسالاری با عنوان «سخنی با رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه»

سرمقاله روزنامه قدس با عنوان «دستاورد کرزای در واشنگتن»

سرمقاله جمهوری اسلامی با عنوان «شکستی دیگر برای فرزندان صهیون»

Share

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)