تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

تاکید جنتی بر «سلامت انتخابات»

آیت‌الله احمد جنتی می‌گوید در انتخابات دوره‌های گذشته کسانی رای آورده‌اند که جناح حاکم مایل به پیروزی آنها نبوده است.

دبیر شورای نگهبان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران گفت که پیروزی این افراد، نشان دهنده «سلامت» انتخابات در جمهوری اسلامی است.

اظهارات آقای جنتی در واکنش به ابراز نگرانی‌ها از نحوه و نتایج برگزاری انتخابات آینده ریاست جمهوری در ایران ایراد می‌شود.

مهدی کروبی و میرحسین موسوی دو نامزد نزدیک به اصلاح‌طلبان طی چند هفته اخیر بارها اعلام کرده‌اند که نگران برگزاری انتخابات ریاست جمهوری هستند.

این دو نامزد هفته گذشته نامه‌ای به آقای جنتی نوشتند و از وی خواستند که مجریان و ناظران «بی‌طرفی» برای این دوره از انتخابات، گزینش کند.

آقای کروبی و موسوی همچنین ستاد مشترکی با عنوان «کمیته صیانت از آراء» تشکیل داده‌اند که این امر با مخالفت شورای نگهبان مواجه شده است.


به گزارش واحد مرکزی خبر، دبیر شورای نگهبان امروز جمعه گفت که این دشمنان هستند که «از مخدوش بودن سلامت انتخابات دم می‌زنند» و باید از کسانی که در داخل در این زمینه صحبت می‌کنند، پرسید «آیا در هیچ جای دنیا انتخاباتی به این سلامت، آزادی و پرشوری سراغ دارید؟»

آقای جنتی همچنین افزود که شورای نگهبان با کمال «صداقت از سلامت انتخابات محافظت» می‌کند و در برابر افراد یا جریان‌هایی که بخواهند این سلامت را مخدوش کنند، می‌ایستد.

به گفته وی، شورای نگهبان اگر احساس کند آرایی با «تهدید یا تطمیع» درون صندوق ریخته شده است، آن را باطل می‌کند.

انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری ایران ۲۲ خرداد ماه سال‌جاری برگزار می‌شود.
ثبت‌نام از نامزد‌های این دوره از انتخابات، چهار روز پیش آغاز شده و تا فردا (شنبه) ادامه خواهد داشت.

Share


در همین رابطه:
نامه کروبی و موسوی به شورای نگهبان

نظرهای خوانندگان

همانطوری که در هیچ جای دنیا انتخاباتی با این درجه از سلامت و شور و شوق سراغ نداریم هیچ نماز و عبادتی هم در هیچ جای دنیا سراغ نداریم که پیشوای نماز بجای ذکر و ستایش خالق و تدبیری از قران تمام وقت خطبه را به تبلیغ نظام و انتخابات و اخبار و غیره گذرانده و اخر سرهم خود و جماعت در زیر شمایل و تصاویر دو بشر فانی سجده کنند.!!! استغفرالله. ایا در جمعه ها دیگر خداوند شاهد اعمال و گفتار ما نیست؟؟؟

-- بدون نام ، May 8, 2009

بابا، دست بردار و تقاضای بازنشسته گی را بده، تو از مسائل دنیای امروز بی خبر و عقب افتاده ای! و زمان هم به تو اجازه نخواهد داد تا این عقب ماندگی را جبران کنی. برو تا وقت باقی است با خدای خود خلوت کن.
بی خاصیتی از حوزه و حجره،

-- Bikhasiat ، May 8, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)