تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

مخالفت مسکو با تشدید تحریم‌ها علیه ایران

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو مخالف اعمال تحریم‌های خارج از قطعنامه‌های شورای امنیت علیه ایران است.

آقای لاوروف که به آمریکا سفر کرده است، روز گذشته پس از دیدار با هیلاری کلینتون همتای آمریکایی خود گفت که «ما دلیلی برای تحریم‌های سخت علیه ایران نمی‌بینیم.»

به گفته وزیر خارجه روسیه، آمریکا و اتحادیه اروپا، تحریم‌های «یکجانبه‌ای» علیه ایران وضع کرده‌اند که کمکی به حل و فصل پرونده هسته‌ای تهران نمی‌کند.

لاوروف همچنین افزود: «ما هرگز نگفته‌ایم مخالف هرگونه فشار بر ایران هستیم، بلکه تحریم‌های شدید را حرکتی عاقلانه نمی‌دانیم.»

هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا نیز پس از این دیدار گفت که واشینگتن هنوز زمینه تحریم‌های بیشتر علیه ایران را فراهم نکرده است.


وزرای خارجه آمریکا و روسیه (عکس از رویترز)

خانم کلینتون پیش‌تر هشدار داده بود که اگر مذاکرات گروه پنج به‌علاوه یک با ایران به شکست منتهی شود، تحریم‌های سخت‌تری علیه تهران اعمال خواهد شد.

مذاکرات ایران با این گروه از سال گذشته تاکنون قطع شده و تهران برخلاف قطعنامه‌های شورای امنیت همچنان به غنی‌سازی ادامه می‌دهد.

شورای امنیت در چهار قطعنامه از جمهوری اسلامی خواسته است که غنی‌سازی‌ در تاسیسات هسته‌ای‌اش را متوقف کند، اما تهران با اعلام اینکه تمام فعالیت‌های غنی‌سازی اورانیوم در ایران صلح‌آمیز است، به این قطعنامه‌ها بی‌اعتنایی می‌کند.

آمریکا و غرب مخالف ادامه فعالیت‌های هسته‌ای ایران هستند. آنها نگرانند که این فعالیت‌ها منجر به دستیابی جمهوری اسلامی به بمب اتمی شود؛ امری که از سوی تهران رد شده است.

Share


در همین رابطه:
کلینتون: تحریم‌ها علیه ایران تشدید می‌شود

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)