تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

واکنش واتیکان به «فرشته‌ها و شیاطین»

بدنبال نخستین نمایش عمومی فیلم جنجالی «فرشته‌ها و شیاطین» ساخته ران هاوارد در رم، واتیکان به آن واکنش نشان داد.

روزنامه اوزرواتور رومانو، متعلق به واتیکان اعلام کرد: «موفقیت تجاری کتاب‌ها و فیلم‌های «رمز داوینچی» و «فرشته‌ها و شیاطین» باید موجب شود که کلیسا درباره دیدگاه‌هایش در مورد آثاری که در مورد کلیسای کاتولیک تولید می‌شود، تجدید نظر کند.»

این روزنامه با جذاب خواندن فیلم و تمجید از فیلمبرداری و کارگردانی استادانه ران هاوارد، آن را در عین حال فیلمی دانست که ماندگار نخواهد بود و به سرعت از یاد خواهد رفت.

این روزنامه همچنین نوشته است: «کلیسا باید از خود سئوال کند که چرا چنین فیلم ساده و متوسطی، تا این حد مخاطب دارد و بخش مهمی از مخاطبان آن هم کاتولیک‌ها هستند.»

به اعتقاد این روزنامه، کلیسا باید در روش خود در برخورد با رسانه‌ها، فیلم و ادبیات تجدید نظر کند.


«فرشته ها و شیاطین»، بازسازی قسمت دوم کتاب دن براون است که در آن تام هنکس نقش یک نشانه‌شناس آمریکایی را بازی می‌کند که به واتیکان کمک می‌کند تا پرده از راز کاردینال‌هایی که به طرز مشکوکی ربوده شده و به قتل رسیده‌اند، بردارد.

پیش‌بینی می‌شد این فیلم نیز همانند قسمت اول آن «رمز داوینچی» مورد اعتراض واتیکان و دستگاه کلیسای کاتولیک قرار گیرد، اما برخلاف انتظار، واتیکان تاکنون در مورد آن سکوت کرده است.

سرمقاله روزنامه متعلق به واتیکان، نخستین واکنش رسمی دستگاه کلیسای کاتولیک به نمایش این فیلم جنجالی است.

روایت تازه و غیرمتعارف فیلم «رمز داوینچی» از زندگی عیسا مسیح، قبلا خشم کلیسا را برانگیخته بود. آن فیلم نشان می‌داد که مسیح با مریم مجدلیه ازدواج کرده و صاحب چند فرزند می‌شد؛ موضوعی که به ادعای فیلم، کلیسای کاتولیک آن را در طول قرن‌ها از مومنان مسیحی پنهان کرده بود.

پیش از این، ران هاوارد کارگردان فیلم «فرشته ها و شیاطین»، مدعی شد که واتیکان از فیلمبرداری برخی صحنه‌های این فیلم که در رم انجام می‌شد، جلوگیری کرده است. واتیکان این ادعا را رد کرده است.

Share

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)