تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

اعلام طرح‌های امنیتی و انتظامی برای نوروز

آیت‌الله احمد جنتی در نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به فرارسیدن عید نوروز گفت: «اسلام مخالفتی با شادی مشروع ندارد بلکه آن را ترغیب هم می‌کند.»

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، وی در این باره افزود: «به هر حال سال نو مراسم، رفت‌وآمدها و شادمانی‌هایی دارد که منعی هم برای آن‌ها متصور نیست.»

وی ادامه داد: «مراقب باشید گناه نکنید، موسیقی حرام گوش نکنید، چشم‌چرانی نکنید، زن‌ها با زیورآلات زننده مقابل چشم نامحرم حاضر نشوند و در کل امنیت اخلاقی را حفظ کنیم.»

هفته گذشته عباس محتاج، معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور ایران نیز خواستار ارائه طرحی به نام «مهندسی شادی» شد.

وی این طرح را «کاملاً متفاوت با شادی مصنوعی کشورهای غربی» عنوان کرد.

او که در گردهمایی سالانه شورای تأمین استان مازندران سخن می‌گفت از اجرای دستورالعمل‌های امنیتی جشن چهارشنبه‌سوری در استان‌های مختلف خبر داد.

در روزهای نوروزی ۴۰۰ ایستگاه انتظامی و پیشگیری در مناطق مختلف از جمله پارک‌ها و اماکن تفریحی مستقر می‌شوند

«کنترل امنیت نوروزی»

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، یک هزار و ۳۰۰ گشت پلیس در روزهای نوروزی در تهران حضور فعال خواهند داشت.

در این روزها، هشت ایستگاه ایست‌بازرسی پلیس نیز در نقاط ورودی تهران به بازرسی وسایل نقلیه خواهند پرداخت.

سرهنگ محسن بیگی، رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از شهروندان خواست تا در ایام نوروز هر گونه جابجایی وسایل منزل و محل کار را با کلانتری‌های محل هماهنگ کنند.

وی همچنین خبر داد که در روزهای نوروزی ۴۰۰ ایستگاه شامل کانکس و چادر عوامل پلیس انتظامی و پیشگیری در مناطق مختلف از جمله پارک‌ها و اماکن تفریحی مستقر می‌شوند.

سرهنگ محسن خانچرلی معاون عملیات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ نیز امروز جمعه از نظارت دوربینی محل‌های حادثه‌خیز تهران خبر داد.

وی در مورد جشن نوروز گفت: «به دلیل حساسیت این ایام، برنامه‌های پلیس در سه مقطع شامل اقدامات اولیه شب چهارشنبه‌سوری و پایان مراسم، مرحله دوم آغاز تعطیلات نوروزی و مرحله سوم اجرای طرح‌های امنیتی و انتظامی در طول این مدت در همه مناطق شهر و اماکن تفریحی، پارک‌ها و هشت نقطه ورودی و خروجی پایتخت به مرحله اجرا در می‌آید.»

ترافیک سنگین و شادی عید

امسال با توجه به آغاز زودرس تعطیلات نوروزی از یک هفته مانده به تحویل سال نو با توجه به روز ولادت پیامبر اسلام در روز یکشنبه، ترافیک خرید نوروزی در ایران نیز شدیدتر از سال‌های پیش است.

افزایش میزان خودروها در سال جاری و نیز افزایش جمعیت، این راهبندان‌ها را تشدید کرده‌است. ترافیک سنگین خیابان‌های شهرهای ایران که در تهران طی این هفته گاه تا نیمه‌شب نیز ادامه می‌یابد تأثیر زیادی بر کاهش حس شادی مردم در نوروز گذاشته‌است.

در همین رابطه:
«طرح مهندسی شادی در جمهوری اسلامی»

Share

نظرهای خوانندگان

برگزاري نوروز زير امر ودستور ومراقبت و (خنده دار تراز همه)ارشاد بزرگان جمهوري اسلامي، جمشيد جم را در گورش يا هرجا که هست ميلرزاند!

-- بدون نام ، Mar 13, 2009

خوب یه دفه حکومت نظامی اعلام کنید تموم شه بره دیگه

-- بدون نام ، Mar 13, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)