تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

محسن رضایی: اصول‌گرایان ائتلاف کنند

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، خواستار تشکیل ائتلاف از جناح‌های اصول‌گرا در ایران شد. وی شرایط ایران را برای ایجاد «طیف‌های فکری» به جای حزب و جناح، مناسب دانست.

به گزارش خبرگزاری فارس، محسن رضایی امروز جمعه این مطلب را در نشست افتتاحیه همایش استانی حزب توسعه و عدالت ایران اسلامی بیان کرد.

گفته‌های امروز فرمانده پیشین سپاه پاسداران دید تازه‌ای از صف‌بندی های درونی جناح اصول‌گرا در انتخابات آینده ریاست جمهوری ایران به دست می‌دهد.

محسن رضایی: حتی در بحث حزب که بین سیاست و جامعه است نتوانسته‌ایم به آن آرمان‌های خود دست پیدا کنیم

وی با بیان این که نظام جمهوری اسلامی «توانسته‌است به بخشی از آرمان‌های خود دست یابد» افزود: «یعنی در صنعت، علم، فرهنگ، روابط و مناسبات اجتماعی و حتی در بحث حزب که بین سیاست و جامعه است نتوانسته‌ایم به آن آرمان‌های خود دست پیدا کنیم که به این دلیل ما در جامعه‌سازی پیشرفت نداشته‌ایم.»

«فرق ما با کشورهای توسعه‌یافته مثل آمریکا»

محسن رضایی تأکید کرد که در کشورهای توسعه‌یافته به دلیل وجود احزاب قدرتمند از ائتلاف استفاده نمی‌کنند و افزود: «از آنجایی که در کشورهای توسعه‌یافته همچون آمریکا احزاب برای اداره کشور برنامه قوی دارند از همین رو از ائتلاف استفاده نمی‌کنند ولی چون در ایران ما جناح داریم، یک فردی که پیروز انتخابات می‌شود از همین اندک، تعداد کمی وارد دولت می‌شوند و بقیه در بیرون از دولت می‌مانند.»

وی ادامه داد: «بنابر این وقتی می‌گوییم طیف فکری، یعنی همین اصول‌گرایان در هر جناحی هستند، که اگر این‌ها با هم ائتلاف کنند این ائتلاف برنامه‌محور خواهد شد که در اداره کشور خوب است.»

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین میان دموکراسی و دولت ائتلافی منافاتی قائل نشد.

وی در این مورد گفت: «نظریه دولت ائتلافی با دموکراسی سازگاری دارد.» وی افزود: «ما حزب نداریم و جناح و طیف فکری داریم یعنی در هر طیفی یک عده هستند که به لحاظ فکری به هم نزدیک‌اند و همه می‌خواهند به انتخابات دست پیدا کنند که در این صورت تکثر غیر منطقی اتفاق می‌افتد.»

پیش از این علی اکبر ناطق نوری، رئیس دفتر بازرسی رهبری و علی لاریجانی رئیس مجلس نیز با طرح‌هایی در جهت ائتلاف جناح اصول‌گرا در ایران گام برداشته‌اند که با ناکامی مواجه شده‌است.

به نظر برخی تحلیل گران، انحصارگرایی دولت احمدی‌نژاد در میان جناح‌های اصول‌گرا از موانع پیش پای این گونه ائتلاف‌ها ارزیابی می‌شود.

Share

نظرهای خوانندگان

بالاخره، یکی از سران نظام پیدا شد که بگوید حکومت اسلامی در هیچ زمینه ای به آرمان های خود در این مدت ٣٠ سال دست نیافته است! «یعنی در صنعت، علم، فرهنگ، روابط و مناسبات اجتماعی و حتی در بحث حزب که بین سیاست و جامعه است نتوانسته‌ایم به آن آرمان‌های خود دست پیدا کنیم که به این دلیل ما در جامعه‌سازی پیشرفت نداشته‌ایم.»
آن فریادهایی هم که در رابطه با برنامه هسته ای می کشید چیزی جز علم قرض گرفته شده از غرب نیست. نتیجه این آرمان خواهی که صدور انقلاب اسلامی بود منتهی به نکبت و رنج و بدبختی و سقوط اخلاق ملت ایران شد! حال شماها چگونه می توانید جبران این آبروریزی بزرگ را کنید، یک علامت ؟ بسیار بزرگی است، باندازه بزرگی ثروتی است که در این مدت ٣٠ سال از جیب این ملت ربوده شده است.
آرمان نظامی،

-- Arman Nezami ، Mar 13, 2009

صنعت ؛ علم فرهنگ ؛ حزب = سیاست ؛ و جامعه دیگر چه چیزی مانده که موفقیت برایش در نظر بگیرید . اما یک چیز مانده است چاپلوسی ؛ زندانی ؛ سنگ سار ؛ اعدام ؛ شکنجه ؛ فحاشی ؛ اعدام کودکان ؛ نقض حقوق بشر ؛ قتلهای زنجیره ای بی اعتبار کردن قوه ی قضائیه ؛ دزدی مسئولان نظام ؛ و ... از این دست جمهوری اسلامی موفقیتهای بی نظیری داشته است ؛ حالا هم که این طیفها به جان هم افتاده اند فقط به این دلیل است که دیگر کفگیر به ته دیگ خورده است . هر چه خورده اید باید بالا بیائید .

-- farhad ، Mar 14, 2009

همه اين بگو مگوهادروغ و جنجال سياسي براي فريب اين امت خدا جو وامام دوست است كه اين بار يك بخشدار به جاي ريس جمهوري جا بزنن

-- ناشناس به دليل امنيتي ، Mar 15, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)