تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

«طرح مهندسی شادی در جمهوری اسلامی»

معاون وزیر کشور ایران خواستار ارائه طرحی به نام «مهندسی شادی» شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عباس محتاج در این باره افزود: «مهندسی شادی باید در نظام جمهوری اسلامی ایران طراحی شود تا مردم و مسئولانی که در کشور زندگی می‌کنند شادی واقعی را درک کنند. البته این طرح با شادی کشورهای غربی کاملا متفاوت خواهد بود.»

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور که در گردهمایی سالانه شورای تأمین استان مازندران سخن می‌گفت به دستورالعمل امنیتی جشن چهارشنبه‌سوری نیز اشاره کرد.

به گزارش ایرنا، عباس محتاج در این باره گفت: « همه مسؤولان ذی‌ربط علاوه بر اینکه اقدامات و دستورالعمل کلی را باید اجرا کنند، باید به مقتضیات هر استان فعالیت‌های امنیتی را برنامه‌ریزی و اجرا کنند.»

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور افزود: «معتقدیم مردم باید شادی واقعی را داشته باشند نه اینکه همانند برخی از جوامع غربی به شادی مصنوعی دچار شده باشند.»


عباس محتاج

جشن چهارشنبه‌سوری که در آخرین چهارشنبه هر سال در میان ایرانیان با افروختن آتش برگزار می‌شود، از زمان انقلاب ۱۳۵۷ از جشن‌های مورد مناقشه در جمهوری اسلامی بوده‌است. این جشن از رسوم باستانی ایرانیان و مربوط به دوره پیش از اسلام است.

«مهندسی شادی در صدا و سیما»

به گزارش تارنمای خبری شبستان (خبرگزاری تخصصی حوزه دین)، امروز جمعه رئیس سازمان صدا و سیما نیز از طرح «مهندسی شادی» سخن گفت.

مهندس سید عزت‌الله ضرغامی که در مشهد سخن می‌گفت، در جلسه پیشنهادهای مدیران فرهنگی آستان قدس رضوی «مطالعه و بررسی مباحثی همچون مهندسی شادی جوانان در مناسبت‌های مختلف را شایسته پیگیری جدی و برنامه‌ریزی اصولی» دانست.

وی ابراز امیدواری کرد با افتتاح و بهره‌برداری از صدا و سیمای حرم رضوی، با مشارکت آستان قدس رضوی به این موضوع و موضوعات دیگر از جمله «راه‌های مبارزه با خرافه‌پرستی و غیره» اهتمام ویژه‌ای صورت گیرد.

به نقل از تارنمای حوزه ریاست سازمان صدا و سیما، رئیس این سازمان با تأکید بر اینکه صدا و سیما و آستان قدس رضوی یک مأموریت مشترک فرهنگی دارند اضافه کرد: «آستان قدس رضوی می‌تواند پشتوانه علمی مناظره‌های مبنایی در موضوع‌های اعتقادی را فراهم کند و در ساختار مهندسی شادی و فرهنگ شادمانی با صدا و سیما مشارکت کند.»

Share

نظرهای خوانندگان

به ديدن عکس اين جناب شادی من که پريد!

-- بيژن ، Mar 6, 2009

هر دم از این باغ بری می رسد!

-- پوریا ، Mar 6, 2009

واقعا گیر موجودات جالبی افتادیما

-- فراز ، Mar 7, 2009

واقعا نمی بینند که نظام مقدس جمهوری اسلامی زمینه ساز شکوفایی و بروز چه استعداد هایی شده؟

-- سهیلی ، Mar 7, 2009

امنیت یا گرسنگی.یا مهندسی شادی.
آقای سردار ودریادار محتاج
هجوم اراذل و اوباش به اورژانس بیمارستان شهدای عشایر خرم آباد در قلب استان لرستان.

عده ای از اراذل و اوباش با درگیری و ایجاد رعب و وحشت و تخریب تجهیزات درمانی اورژانس بیمارستان شهدای عشایر خرم آباد را از ارایه خدمات به بیماران ساقط کردند.

اوباش با استفاده از قمه و شمشیر در داخل اورژانس به جان هم افتادند که علاوه بر یکدیگر تعدادی از پرسنل اورژانس و بیماران بستری در این بخش و همراهان آنان را نیز مجروح کردند.

در آشوبگری مهاجمان تجهیزات اتاق عمل و بخشی از وسایل درمانی اورژانس تخریب و جهت خدمات دهی به بیماران غیر قابل استفاده شد.بر اثر این تهاجم وحشیانه تجهیزات پزشکی بیمارستان با استفاده از صندلی و سایر وسایل مورد اصابت قرار گرفت به گونه ای که قطعات شکسته شده و خونابه در سطح اورژانس پراکنده شد.در این ماجرا اکسیژن بیماران تحت معالجه قطع و سیستم اکسیژن و کپسول های آن و نیز مانیتورهای نمایش قلب و بسیاری دیگر از وسایل پزشکی از کار افتاده شد.

خانم باجلان سوپر وایزر بیمارستان گفت: انگار اورژانس شهدای عشایر خرم آباد غزه بوده که چنین آسیب دیده است و بارها شاهد این رفتار ها بوده ایم و این بار اول نیست و متاسفانه بار آخر هم نبوده است.

دکتر امرایی مدیر عامل این بیمارستان گفت:برخی ماموران معتقدند اینگونه وحشی گری ها امری عادیست که این نوع نگرش جای تاسف دارد زیرا این رفتار ها ممکن است به دلیل تکرار برای عده ای جنبه عادی و رایج پیدا کرده باشد لیکن هر آنچه که سبب سلب آرامش دیگران شود و روند زندگی عادی را مختل کند نا امنی تلقی شده و وظیفه متولیان تامین امنیت است که با این افراد برخورد کنند.

عزیز کلهر شاعر ملی که لباسهایش خون آلود بود گفت: اوباش نا امنی را در اورژانس به حدی رساندند که برخی بیماران بدحال از جمله فردی که پایش آتلبندی شده بود مجبور به فرار شدند.

منبع : صدای ملت

-- شادی باشمشیر ، Mar 7, 2009

اين حضرات بهتر است اول به معالجه عزادارى
ملت از دست خودشان بپردازند، مهندسى شادى پيشكش!

-- كيوان ، Mar 7, 2009

همین آقایون رو هر از گاهی بیارن تو تلویزیون و سخنرانی های زنده ازشون پخش کنن خود به خود فضای جامعه پرنشاط می شه. نیازی به مهندسی نیست.

-- کاوه ، Mar 7, 2009

[جالب است ما که هر شب در تلویزیون و حسینیه ها شاهد عزا داری و به سر زدن هستیم ، مگر شادی هم وجود دارد؟

-- m.a ، Mar 7, 2009

اگر حرفهای عباس محتاج(عجب فامیلی!!) و ضرغامی رو بریزیم روی هم می‌شه نتیجه گرفت که قصد دارند چهارشنبه سوری را زیر نظر آستان قدس رضوی برگزار کنند!!! چه شود

-- مازیار ، Mar 7, 2009

ظاهرا اين يه جور عادت شده كه اول مشكلي براي مردم ايجاد ميشه مثلا مراسم عزاداري هر روز هفته برگزار ميشه و افسردگي در روح مردم رخنه مي‌كنه و سپس براي از بين بردن تبعات مشكلات راه حلهاي مضحكي مثل مهندسي شادي طرح مي‌شه كه دولت را به هر شكلي كه شده دلسوز مردم نشان بده! به اين آقايان بفرماييد دست از پخش شبانه روزي نوحه خواني و عزاداري از تلويزيون و راديو برداريد، مهندسي شادي پيشكش، ما خودمان مي‌دانيم چطور شادي كنيم، نيازي به مرحمت شما نيست!‏

-- آرمان ، Mar 8, 2009

ميخواهند شادي را نيز دولتي کنند !

-- بدون نام ، Mar 13, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)