تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

تصویب نهایی بودجه ۸۸

لایجه بودجه سال ۸۸ کل کشور به تصویب نهایی مجلس رسید.
به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، تصویب بودجه ۲۷۹ هزار میلیارد تومانی سال آینده کل کشور امروز، پنج‌شنبه، نهایی شد.

در بودجه سال ۸۸ مبلغ ۱۹ میلیارد دلار از درآمدهایی که قرار بود از محل افزایش قیمت سوخت خودروها عاید دولت شود حذف شده‌است.

به گزارش خبرگزاری فارس، تصویب نهایی بودجه پس از پنج روز بحث طولانی در مجلس صورت گرفت و مرحله بعدی، تأئید آن از سوی شورای نگهبان خواهد بود.

لایحه بودجه سال ۱۳۸۸ کل کشور با ۱۶۶ رای موافق، ۱۵ رای مخالف و پنج رای ممتنع از مجموع ۱۹۴ نماینده حاضر به تصویب رسید.

در بودجه سال ۸۸ مبلغ ۱۹ میلیارد دلار از درآمدهایی که قرار بود از محل افزایش قیمت سوخت خودروها عاید دولت شود حذف شده‌است.

نمایندگان مجلس، روز یک‌شنبه بودجه‌ای ۲۹۸ میلیارد دلاری را تأئید کرده بودند ولی یک روز پس از آن مابه‌التفاوت درآمد پیش‌بینی‌شده از افزایش قیمت حامل‌های انرژی را از آن کم کردند.

طرح حذف یارانه از حامل‌های انرژی، موسوم به طرح هدفمند کردن یارانه‌ها، که به عقیده گروهی از کارشناسان اقتصاد می‌توانست به تورم بی‌سابقه‌ای بینجامد، روز دوشنبه گذشته در مجلس به تصویب نرسید.


بودجه سال آینده که در مقایسه با بودجه ۳۰۷ میلیارد دلاری سال ۷۸ کاهش نشان می‌دهد در حالی نهایی می شود که ایران با تورم ۲۶ درصدی و کاهش شدید بهای نفت در بازار جهانی مواجه ‌است.

نفت خام، درصد بالایی از درآمدهای صادراتی ایران را تشکیل می‌دهد. بهای نفت اکنون ماه هاست که از ۱۴۷ دلار برای هر بشکه در تابستان گذشته به حدود ۴۰ دلار در هر بشکه سقوط کرده ‌است.

در همین رابطه:

تصویب کلیات بودجه سال ۸۸ در مجلس ایران

حذف طرح هدفمند کردن یارانه‌ها از بودجه ۸۸

Share

نظرهای خوانندگان

سختي ادامه تحصيل در خارج به سبک يک آقازاده

-- بدون نام ، Mar 12, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)