تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

سه سال زندان، به خاطر پرتاب کفش به بوش

پرتاب‌کننده کفش به سوی جرج بوش، محکوم به سه سال زندان شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، اعلام این حکم، امروز پنج‌شنبه باعث به هم خوردن فضای این دادگاه شد.

منتظر الزیدی خبرنگار شبکه تلویزیونی البغدادیه در آذرماه و در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک رئیس‌جمهور آمریکا و نخست‌وزیر عراق، کفش‌های خود را به سمت جورج بوش پرتاب کرد.

وی علت این اقدام را «اعتراض به کشته شدن هزاران عراقی بعد از حمله نیروهای خارجی به رهبری آمریکا به عراق» عنوان کرد.

وکیل مدافع منتظر الزیدی امروز پنج‌شنبه گفت: «ما انتظار چنین تصمیمی را از دادگاه داشتیم زیرا بر اساس قانون کیفری عراق او را محکوم به اهانت به یک مقام خارجی به هنگام دیدار رسمی کرده‌اند.» با این‌حال وی از پیگیری روند قضایی از سوی موکل خود خبر داد.

بنا بر این گزارش، پس از اعلام حکم دادگاه، خانواده منتظر الزیدی با فریاد و اعتراض جو دادگاه را به هم ریختند و دادگاه را متهم به «آمریکایی بودن» کردند.

دفتر نخست‌وزیر عراق، پیش از این گزارش داده بود که خبرنگار نام‌برده طی نامه‌ای به نوری المالکی از این کار خود پوزش خواسته است.

عمل پرتاب کفش به سوی افراد در کشورهای عربی از بزرگ‌ترین اهانت‌ها به ‌شمار می‌آید. پرتاب کفش توسط این خبرنگار عراقی از سوی رسانه‌های محافظه‌کار ایران با تشویق و تمجید زیاد روبه‌رو شد.

Share

نظرهای خوانندگان

من که نزديک به پنجاه سال از عمرم را صرف خبرنگاري وتهيه تصاوير خبري کرده ام ودر تمام اين نيم قرن درهاي بسياري با عزت واحترام به رويم بازبوده است،احساس ميکنم که اقدام رزيلانه الزيدي نه تنها توهين به يک رييس جمهور که تحقير جامعه بزرگ رسانه هاي همگاني است که او کارت خبرنگاري يکي از آنها را داشت وبه اعتبار آن توانسته بود در کنفرانس مطبوعاتي حضور يابد .وبه گمان من سزاي عمل سخيف او بايد بيش از سه سال زندان باشد.

-- شاهد ، Mar 12, 2009

نمی توان منکر خیلی از اقدامات نادرست جرج بوش بود اما این کار سخیفانه در پوشش یک خبرنگار جای حکمی حتی بسیار سختگیرانه تر را دارد هم چنین حمایت رسانه ای از طرف رسانه های ایران که بسیار بچه گانه به نظر می رسید!

-- امین کیا ، Mar 13, 2009

جناب شاهد آیا این نسخه برای کسانی که در مقابل احمدی نژاد هم شبه چنین کارهایی را انجام می دهند هم می پیچید!!!
با این قضیه جمهوری اسلامی هم دل رحم تر از شماست هم از عراقی ها!! چون بعضا چند روز بازداشت می کنند بعد ول می کنند!!

-- م ، Mar 13, 2009

اگر این کار در اروپا اتفاق میافتاد امکان نداشت حکم این شخص سه سال زندان بود. مطمئننا فقط جریمه ی نقدی و یا کمتر از دو ماه زندان جزای او بود. من شخصا بسیار خوشحال شدم که این خبرنگار شجاع به سمت جرج بوش کفش پرت کرد. حیف که بهش نخورد.

-- فرح ، Mar 13, 2009

اگه انجا بود این آقای الزیدی رو درسته توی روعن داغ سرخ می کردن برای عبرت سایر خبرنگاران که بفهمن به مقامات بسیار محترم جمهوری اسلامی نازکتر از گل نباید گفت .

-- مهرداد ، Mar 13, 2009

اين کامنت نه در دفاع از (شاهد) است ونه در جواب(م) : هر شهروندي ميتواند رهبران کشورش را مورد اعتراض يا بازخواست قرار دهد،ولي حمله فيزيکي وفحاشي يک بيگانه به رييس جمهور يک کشور ،حمله مستقيم به اکثريت راي دهندگان آن کشور است که رهبرشان را آزادانه انتخاب کرده اند،حتي اگر احمدي نژاد باشد.

-- بدون نام ، Mar 13, 2009

اقای شاهد شما از کجا باخبر شدین که ایشون با کارت خبرنگاری دوستش وارد شده؟ ایشون خودشون خبرنگار بودن. به نظرم بسیار کار خوبی کرد.
مشخصه که اعتراضی که مجرای درست و دموکراتیکی برای ابرازش نباشه اینطور نمود خواهد داشت. اعتراضی که به نظرم واقعا حق این خبرنگار بود. فراموش نکنیم که این خبرنگار قبلا توسط نیروهای امریکایی زندانی بوده.

-- مخبر ، Mar 13, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)