تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

تصویب کلیات بودجه سال ۸۸ در مجلس ایران

نمایندگان مجلس ایران به کلیات لایحه بودجه سال ۱۳۸۸ رای مثبت دادند.

بررسی این لایحه از صبح امروز یکشنبه در دستور کار نمایندگان مجلس قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری‌ها، لایحه بودجه سال ۸۸ پس از آن‌که ۱۰ نماینده موافق و مخالف در صحن علنی مجلس درباره کلیات آن اظهارنظر کردند، به تصویب نمایندگان مجلس رسید.

۱۴۸ نفر از ۲۳۴ نماینده حاضر در مجلس به کلیات این لایجه رای داده‌اند که با این مصوبه، بررسی جزئیات بیشتر این لایحه در دستور کار آتی مجلس قرار گرفت.

۵۶ نماینده مجلس نیز با کلیات لایحه بودجه ۸۸ نیز مخالفت کرده و ۱۴ نفر دیگر هم به آن رای ممتنع دادند.


جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی

به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، قرار است مجلس در سه نوبت کاری جزئیات لایحه بودجه را مورد رسیدگی قرار دهد.

نمایندگان در جریان رسیدگی به این لایحه ابتدا منابع درآمدی لایحه بودجه را مورد رسیدگی قرار خواهند داد و سپس به بررسی بندهای هزینه‌ای و مصارف بودجه می‌پردازند.

بر اساس گزارش کمیسیون تلفیق، رقم کل لایحه بودجه سال آینده ‪ ۲۹۸/۸‬هزار میلیارد تومان است.

پیش‌بینی می‌شود که کار بررسی این بودجه در هفته جاری پایان یابد.

لایحه بودجه سال ۸۸ به خاطر گنجانده شدن طرح تحول اقتصادی در آن موافقان و مخالفان زیادی دارد.
در جلسه علنی امروز مجلس نیز بخشی از اظهارات نمایندگان موافق و مخالف به این موضوع اختصاص داشت.

لایحه بودجه سال ۸۸ پس از آن‌که ۱۰ نماینده موافق و مخالف در صحن علنی مجلس درباره کلیات آن اظهارنظر کردند، به تصویب نمایندگان مجلس رسید

پیش‌تر محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهوری در نامه‌ای از علی لاریجانی رئیس مجلس خواسته بود که کمیسیون تلفیق ملاحظات دولت در طرح تحول اقتصادی را مدنظر داشته باشند.

در صورتی که بودجه سال ۸۸ همراه با طرح تحول اقتصادی به تائید نهایی نمایندگاه برسد، از سال آینده قیمت حامل‌های انرژی در ایران به تدریج آزاد خواهد شد.

گزارش‌ها حکایت از آن دارد که دولت در این لایحه پیش‌بینی کرده است که با حذف یارانه حامل‌های انرژی به هر نفر، ۱۷ تا ۲۲ هزار تومان به طور نقدی پرداخت کند.

بخش مقدماتی اجرای این سیاست دو ماه پیش از این با توزیع فرم‌هایی در ایران که به گفته آقای احمدی‌نژاد بیش از ۶۰ میلیون نفر آن را پر کرده‌اند، انجام شده است.

بنابر این گزارش، پرداخت نقدى یارانه به هفت دهک اول درآمدى کشور تعلق خواهد گرفت.

Share


در همین رابطه:
درخواست استرداد لایحه حذف یارانه‌ها

نظرهای خوانندگان

بودجه خلاصه به جائی رسید دولت که نتوانسته بودحتی در جمع و تفریق بودجه عدد های معادلاتش را برابر کند حال ببینیم آیا مجلس می تواند ماری بکند ؟ اما آن چیز که مسلم است بیش ا ٣١ سال است که اقتصاد ایران با تورم روبرو ست و امثال که حتی قبل از اینکه بودجه تصویب شود با کسری . پس این کسری که بین ٢٥ تا ٣٥ درصد است انشاءالله ما که می خواستیم ژاپن خاورمیانه بشویم حالا باید آقایان به زیمبابوه ی خاورمیانه هم قانع باشند . و فقط می توانیم بگوئیم دست مریزاد.! آخر عاقبت کسانی که می گفتند : « هی نگوئید اقتصاد ؛ خر هم اقتصاد داره ؛ خروس هم اقتصاد داره » یا « خدای باری تعالی هم کارگره » و یا « ما نه طرفدار فئودال هستیم و نه طرفدار سرمایه دار » حالا بیش از ٣٠ درصد جمعیت با فقر و فحشاء و گرسنگی روبرویند اما دولت حاضر نیست بودجه ی نظامی ؛ قوه ی قضائیه و بوروکراسی دولتی را کاهش دهد . فقط می توانیم بگوئیم « خدا تهش را خیر کند »

-- farhad ، Mar 8, 2009

یعنی سال آینه با برداشتن تدریجی یارانه های انرژی و احتیاج دولت به نقدینگی و کمبود ارز و در نتیجه محدود شدن واردات ،باید در انتظار سونامی
تورمی باشیم. در ضمن اگر شصت میلیون پرسشنامه ها را پر کردند ، چقدر از بچه ها باید این پرسشنامه ها را پر کرده باشند، البته احتمالهای دیگری
نیز متوان در نظر گرفت،یکی اعتراف وزیر کشور دوران آقای خاتمی است که در مملکت ٧٠ میلیونی ، ٩٠ میلیون شناسنامه وجود دارد.

-- شادی.خ ، Mar 8, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)