تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

ادامه بازداشت دانشجویان دانشگاه شیراز

کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران اعلام کرد که حمدالله نامجو و آلما رنجبر از دانشجویان دانشگاه شیراز در روزهای ۲۵ و ۲۶ دی‌ماه پس از حضور در اداره اطلاعات شیراز دستگیر شدند.

این دو دانشجو از جمله دانشجویانی هستند که در ۱۶ دی‌ماه سال جاری برای حضور در اداره اطلاعات احضاریه کتبی دریافت کرده بودند. یونس میرحسینی نیز جداگانه به اداره اطلاعات احضار شده‌است.

گزارش شده که دانشجویان بازداشت‌شده با اتهام «اقدام علیه امنیت ملی» و «توهین به مسئولین» مواجه شده‌اند.

بنا به گزارش کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران،طبق اطلاعات رسیده از دانشگاه شیراز، مرتباً به اسماعیل جلیلوند و یونس میرحسینی برای حضور در اداره اطلاعات شیراز تلفن می‌شود و خانواده‌های آن‌ها نیز با تلفن تهدید می‌شوند که فرزندانشان را به اداره اطلاعات بفرستند.

از مجموع ۱۵ دانشجوی احضارشده، ۱۱ نفر بازداشت شده‌اند و در حال حاضر ۷ نفر در بازداشت به‌سر می‌برند. خانواده دانشجویان بازداشتی از وضعیت سلامتی و محل نگهداری فرزندانشان بی اطلاع هستند.

کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران می گوید که بارها از مقامات ایرانی خواسته است که به آزار و اذیت و محاکمه دانشجویان پایان دهند و بدون تخطی به حقوق بنیادین و آزادی آکادمیک آن‌ها، بگذارند که به تحصیل خود ادامه بدهند.

یونس میر حسینی، دانشجوی رشته حقوق بشر دانشگاه شیراز است که در سال ۱۳۸۶ در جریان بزرگداشت روز دانشجو برای مدت ۱۴ روز بازداشت شد .پس از محاکمه، او را به ۳ سال حبس تعلیقی محکوم کردند. یونس میرحسینی در حال حاضر با احضاریه جدید مواجه شده که احتمالاً منجر به طولانی شدن دوره حبس او در حکم قبلی خواهد شد.

خبر مرتبط:

بازداشت شش دانشجوی دانشگاه شیراز

Share

نظرهای خوانندگان

در کشور ما آزادی نزدیک به مطلق هست!!!
فقط چند تا کوچولو فاصله داره.
باور کنید!

-- ارسطو ، Jan 17, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)