تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

«قطر از خون فلسطینیان سوءاستفاده می‌کند»

یک مقام ارشد سازمان آزادیبخش فلسطین روز جمعه امیر قطر را متهم به سوءاستفاده از مسأله فلسطین کرد.

یاسر عابد رَبُع از دستیاران ارشد محمود عباس، امیر قطر را متهم کرد که «از خون فلسطینیان برای منافع سیاسی خود استفاده می‌کند.»

عربستان سعودی و مصر با اجلاس رهبران کشورهای منطقه و عرب که برای بررسی بحران غزه در قطر تشکیل شده‌ مخالفت کرده‌اند ولی محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهوری ایران، بشار اسد رئیس جمهوری سوریه و خالد مشعل، از مقام‌های ارشد حماس در این اجلاس شرکت دارند.

یاسر عابد ربع در باره این اجلاس افزود: «نه امیر قطر و نه کس دیگر در مورد سرنوشت فلسطینیان نمی تواند تصمیم بگیرد.» وی افزود: «ظاهراً امیر قطر اهدافی دارد که می‌خواهد با بهره‌برداری از خون فلسطینیان به آن برسد.»

سازمان آزادیبخش فلسطین به رهبری محمود عباس با مواضع ایران و حماس در مسئله فلسطین مخالفند و برخورد آن‌ها نسبت به مسائل فلسطین و اسرائیل را تندروانه قلمداد می‌کنند.

حمایت از پیشنهاد بان کی مون

بنا بر گزارش‌ها، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روز جمعه از پیشنهاد دبیر کل سازمان ملل مبنی بر آتش‌بس یک جانبه اسرائیل، حمایت کرده‌است.

محمود عباس همچنین خواستار استقرار یک نیروی نظامی بین المللی در نوار غزه شد.

بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد، پیش از این خواستار پایان یافتن عملیات نظامی اسرائیل در نوار غزه شده بود. این درخواست در حالی عنوان شده که مذاکرات قاهره در مورد بحران غزه متوقف شده‌است.

Share

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)