تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

ساخت‌وسازهای غیرقانونی دولتی تخریب می‌شود

استاندار تهران از مقابله تازه با تصرف غیر قانونی اراضی ملی در اطراف تهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، مرتضی تمدن همچنین گفت که ستادی برای رسیدگی به امور زمین‌خواری و ساخت‌وسازهای غیر مجاز تاسیس شده است.

مرتضی تمدن افزود: «در سال‌های گذشته زمین خواران و افراد سودجو و فرصت‌طلب احساس کردند که تهران بهشت آنهاست، ولی دستگاه‌های اجرایی با قوانینی که در اختیار دارند باید این بهشت را به جهنمی برای آن‌ها تبدیل کنند.»

استاندار تهران اظهار داشت: «برخی تعاونی‌هایی که آمدند بعضی اراضی را در شرق و شمال شرق تهران گرفته و در آنجا استقرار پیدا کردند، براساس قانون این کار را انجام نداده‌اند. بنابراین باید این اراضی را حتما پس دهند و هرگز برای آنها سند صادر نخواهد شد.»

وی افزود: «در محدوده‌هایی که متعاقبا اعلام می‌شود، اینگونه اراضی حتماً به فضای سبز تبدیل می‌شود تا مردم بتوانند در تهران نفس بکشند.»

مرتضی تمدن با تأیید این نکته که برخی تصرفات غیرقانونی از سوی برخی دستگاه‌های دولتی صورت گرفته‌است، افزود: «همه این ساخت‌وسازها چه دولتی و چه خصوصی با استفاده از راهکارهای قانونی تخریب می‌شود.»

وی تأکید کرد: «ساخت و سازهای غیر مجاز را با استناد به حکم قانون و با هماهنگی دستگاه قضایی در اراضی ملی، تخریب می‌کنیم.»

استاندار تهران در مورد آن دسته از ساخت‌وسازهای غیرقانونی که قانوناً سند گرفته و مالک قانونی زمین به‌شمار آمده‌اند گفت: «آن‌ها اگر در محدوده‌هایی که ما برای اجرای کمربند سبز تهران پیش بینی کردیم «از شرق، شمال شرق به سمت غرب تهران» باشند، در جاهایی که این اراضی باشند با هماهنگی وزارت مسکن و شهرسازی برای انها باید چاره‌اندیشی کنیم.


وی اظهار داشت: «برای رفع مشکل در اینگونه اراضی زمین معوض در جایی دیگری به آنها داده می‌شود و این اراضی به فضای سبز تبدیل خواهند شد.»

برخی از واحدهای نظامی و غیر نظامی طی سال‌های گذشته همواره به ساخت‌وساز غیرقانونی در ازتفاعات پیرامون شهر تهران مشغول بوده‌اند.
اکثر این ساخت‌وسازها با تغییر کاربری فضاهای سبز، آموزشی و بهداشتی همراه بوده‌است.

به گفته شهرداری تهران این ساخت‌وسازهای غیرقانونی در زمین‌هایی که کاربری فضای سبز دارند، ایجاد معضلات ترافیکی، نازیبا شدن منظر عمومی و مبلمان شهری و ایجاد اختلال در نظام صنفی را به دنبال داشته‌است.

براساس قانون، هیچ نهاد و ارگانی در شهر تهران حق ساخت وساز در ارتفاعات ۱۴۰۰ متر بالاتر از سطح دریا را ندارد اما شمار زیادی از پروژه‌های مسکونی غیرقانونی نهادهای حکومتی در ارتفاعات بالای ۱۴۰۰ متر به اجرا درآمده‌است.

بنا به گزارش ها، در سال ۱۳۸۱ در اثر اعتراض شهرداری منطقه ۲۲ تهران (شمال غرب) به ساخت‌وسازهای نهادهای نظامی در بخش وسیعی از اراضی بالا دست شهرک شهید باقری، مأموران این نهاد نظامی پرسنل و شهردار منطقه ۲۲ را چندین بار مورد ضرب و شتم قرار داده و پس از حمله به شهرداری، ساختمان شهرداری منطقه ۲۲ را مدتی در تصرف خود نگه داشتند.

Share

نظرهای خوانندگان

خدا را شکر که رافت و عطوفت اسلامی همراه با مقررات اسلام ناااااااااااب محمدی حکمفرماست . در این اقدامات قانونمند ارگان نظامی کشت و کشتاری هم شده ؟

-- ایرانی ، Jan 17, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)