تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

فرود هواپیمای آمریکایی بر روی رودخانه‌

یک هواپیمای مسافربری ایرباس شب گذشته (پنج‌شنبه‌شب) در رودخانه هادسون در نیویورک فرود اضطراری کرد.

به گزارش آسوشیتدپرس، تمامی ۱۵۵ سرنشین این هواپیما، اعم از مسافر و خدمه از این سانحه جان سالم به‌در برده‌اند.

مهارت خلبان این هواپیمای آ۳۲۰ در فرود آوردن هواپیما بر روی رودخانه باعث تحسین و تعجب زیادی شده‌است. اکنون از چزلی سالِن‌برگر، خلبان این هواپیما، در آمریکا به عنوان یک قهرمان یاد می‌شود.

هواپیمای ایرباس مذکور، بعد از ظهر پنج‌شنبه دقایقی پس از پرواز از فرودگاه لاگاردیا در کوئینز، با دسته‌ای از پرندگان برخورد کرد و در نتیجه هر دو موتور هواپیما از کار افتاد.

در آن لحظه از کابین خلبان، فرودگاه کوچکی در نیوجرسی دیده می‌شد و برج مراقبت تصمیم داشت این ایرباس را به سوی آن محل هدایت کند. اما تشخیص خلبان بر این قرار گرفت تا هواپیما را بر روی رودخانه هادسون بنشاند.

فرود بر آب با دشواری بسیاری روبه‌روست و در صورت شیب تند فرود، بدنه پس از برخورد با آب صدمه شدید می‌خورد و فرورفتن دماغه به زیر آب بقیه بدنه را نیز به زیر آب می‌کشد.

زمانی که سالن‌برگر مسافران را با پیام‌های خود برای فرود اضطراری آماده می‌کرد آتش و دود موتورها دیده می‌شد و بوی تند سوخت هواپیما وارد کابین سرنشینان شده‌بود.

خلبان سالن‌برگر سرانجام موفق شد دقیقاً با شیب درست، هواپیمای خود را بدون صدمه شدید بر روی رودخانه هودسون فرود آورد. از میان سرنشینان، پای یک زن مسافر شکست و جراحات بقیه مسافران سطحی بود.

Share

نظرهای خوانندگان

عجیب است آنان که امام زمان ندارند در این حوادث هیچ کسشان نمی میرد ما که داریم و خوبشم داریم همش مسافرامون میمیرند و در حرف میگیم که ماهر ترین خلبانها را داریم ؟؟!!

-- آرش ، Jan 17, 2009

آخه این خبر به چه درد کی می خوره ؟

-- علیرضا -اصفهان ، Jan 17, 2009

خوشحالم كه شاهد صحنه هاي دلخراش ديگه از اين قبيل نشديم. ما هم از اينخلبانان داريم. هموني كه چند سال پيش هواپيماي رو كه در حال سقوط بود به شنزارهاي كوير نزديك اصفهان هدايت كرد و رود آورد و همه سالم ماندند.

-- پرستو ، Jan 18, 2009

سلام
همه بدبختی ما از آدمایی که طرز تفکر( آرش) دارن

-- میلاد ، Apr 20, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)