تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

آیت‌الله جنتی: قطعنامه شورای امنیت مبتذل است

آیت‌الله احمد جنتی در خطبه‌های دوم نماز جمعه تهران به انتقاد از مصر و عربستان و نهادهای بین‌المللی در ارتباط با جنگ در غزه پرداخت و قطعنامه اخیر شورای امنیت را مبتذل دانست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) وی «بدترین کشورهای اسلامی» را عربستان و مصر دانست.

آیت‌الله جنتی گفت: « بدترین این کشورهای اسلامی عربستان و مصر ـ دو قدرت بزرگ منطقه ـ هستند. در گوشه‌ای از عربستان تظاهراتی شد اما فوراً دهان آن‌ها را بستند و خفه کردند و دیگر کسی نمی‌تواند نفس بکشد.»

وی افزود: «در مصر البته حرکت‌هایی شد، اما آن‌جا هم خفقان حاکم است. یک‌جا سرسپرده آمریکاست و یک‌جا هم‌پیمان اسرائیل است. مردم باید چه بکنند؟»

اشاره خطیب جمعه تهران به تظاهرات شیعیان قطیف در اعتراض به حملات اسرائیل به غزه بود که روز نهم دی‌ماه برگزار شد. در این تظاهرات، نیروهای امنیتی عربستان گروهی از تظاهرکنندگان را دستگیر کردند.
کشور عربستان که از سوی حکومتی سنی اداره می‌شود دارای یک اقلیت ۱۵ درصدی از شیعیان است که گاه دست به شورش می‌زنند.

امام جمعه موقت تهران افزود: «خداوند خیر بدهد که رئیس‌جمهور ونزوئلا غیرتمندانه و مردانه سفیر اسرائیل را بیرون کرد. سیاه باد روی حکام عربی که این قدر به اندازه این کشور غیراسلامی عرضه ندارند.»

آیت‌الله جنتی هم‌چنین با انتقاد شدید از اظهارات تزیپی لیونی وزیر امور خارجه اسرائیل گفت: «من هر وقت این زن را می‌بینم دلم می‌خواهد کسی گلوله‌ای خرج او کند. روی وزیر امور خارجه مصر سیاه باد که با این زن ـ کسی که می‌گوید جنگ ما دفاع از ارزش‌هاست ـ دست می‌دهد.»

وی با اشاره به حملات اسرائیل به غزه گفت: «این موضوع خواب را از چشم مردم غیرتمند گرفته‌است، انسان نمی‌تواند این صحنه‌ها را ببیند که کودکان را مثل گل روی زمین پرپر کرده‌اند و افراد بی‌سلاح را به شکلی وحشیانه به شهادت می‌رسانند.»

آیت‌الله جنتی با اشاره به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل آن را مبتذل خواند و درباره شورای امنیت و اتحادیه اروپا گفت: «شورای امنیت و اتحادیه اروپا که فاتحه‌شان خوانده‌است.»

وی در ادامه گفت: «قدر خودتان، نظام و اسلام و امام و رهبرتان را بدانید؛ دنیا در سراشیبی سقوط است، انسان بهتش می‌زند وقتی می‌بیند که یک رئیس‌جمهور دغدغه خود را پیدا کردن سگ برای دخترش عنوان می‌کند. واقعاً اوف بر او و کسانی که به او رای دادند، این‌ها کسانی هستند که می‌خواهند بر دنیا حکومت کنند؟»

Share

نظرهای خوانندگان

از حرف های جنتی چیزی جز تنفر و تندروی برداشت نمی شود.

-- هیچ کس ، Jan 16, 2009

با سیاست های استعماری مخالفم اما مایلم جمله ای رو در سخنرانی بالا توضیح بدم : دغدغه اوباما پیدا کردن سگ نیست بلکه تشویق مردم به نگهداری ازسگ های آواره و بی سرپناه برای حمایت از انجمن های دفاع از حقوق حیواناته . اتفاقا اوباما اگرفقط یک خصوصیت قابل تمجید داشته باشه همین حمایت از حقوق حیوانات بدون واهمه از تمسخر دیگرانه . افرادی که نسبت به حیوانات رحم و عطوفتی ندارند در مورد انسان های دیگر هم همانگونه خواهند بود .

-- ویرا ، Jan 16, 2009

آیت‌الله جنتی گفت: « بدترین این کشورهای اسلامی عربستان و مصر ـ دو قدرت بزرگ منطقه ـ هستند. در گوشه‌ای از عربستان تظاهراتی شد اما فوراً دهان آن‌ها را بستند و خفه کردند و دیگر کسی نمی‌تواند نفس بکشد.»

خیلی رو می خواد گفتن این حرف .

-- بدون نام ، Jan 17, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)