تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

تازه‌های نشر: «این دو حرف»

«این دو حرف» برگزیده گفتارها و گفتگوها با آیدین آغاشلو به همراه چند نوشته از سال‌های دور از وی، از سوی انتشارات دید در ۲۰۰۰ نسخه منتشر شد.

این کتاب، چهارشنبه گذشته در مراسمی با حضور آقای آغداشلو، بهرام بیضایی، بابک احمدی، عباس کیارستمی، احمدرضا احمدی و جمع زیادی از هنرمندان، نویسندگان و علاقمندان در خانه هنرمندان، رونمایی شده بود.

مقاله‌ها و مصاحبه‌های این کتاب، موضوع‌های مختلف و پراکنده‌ای از سینما، تئاتر، باستان‌شناسی، هنرهای ایرانی واسلامی و نقاشی تا خوشنویسی و گرافیک و شعر را دربر می‌گیرد.

«این دو حرف» چهارمین جلد از مجموعه مقاله‌هایی است که از آقای آغداشلو منتشر شده و هشتمین کتاب از مجموعه آثار وی است.

آغداشلو در مقدمه کتاب نوشته است: «مقاله‌های چاپ شده در این چهار جلد، همه مقاله‌هایی نیست که نوشته‌ام. بسیاری از آن‌هایی را که یا بیش از حد تخصصی بودند و یا دیگر به کار این روزها و روزگار نمی‌آمدند کنار گذاشته‌ام.»


وی در خصوص مقاله‌های قدیمی‌اش آورده است: «مقاله‌های قدیمی را بیش از آن‌که گمان کنم اهمیت ویژه‌ای دارند، به صورت دریچه‌هایی می‌بینم تا خود جوان پرشور و بی‌پروایم را دوباره تماشا کنم و شادمان و شگفت‌زده شوم از آن همه سخت‌جانی و جسارت و کار زیاد.»

آقای آغداشلو افزوده است: «مشغله اصلی‌ام همیشه بازشناسی و ارزش‌گذاری فرهنگ و هنر گذشته و معاصر ایران و جهان بوده و این دغدغه، مخصوصا وقت‌هایی که بیم آن می‌رفت موضوعی و اثری و آدمی در محاق جفا و فراموشی بغلطد و یا درست و در نگاهی منصفانه بررسی نشود، آشکار می‌شد و نگارنده جسارت اظهار عقیده را لازم می‌دید.»

«تک‌چهره‌ها»، «از خوشی‌ها و حسرت‌ها»، «آیدین آغداشلو»، «آقا لطفعلی صورتگر شیرازی»، «سال‌های آتش و برف»، «از پیدا و پنهان»، «گفتارها و گفت و گوهای دیگر» و «زمینی و آسمانی» از دیگر آثار منتشره آیدین آغداشلو هستند.

کتاب در چهار بخش و ۶۴۲ صفحه منتشر شده است.


در همین رابطه:
تازه‌های نشر: «فرزند پنجم»
تازه‌های نشر: «هوای قطبی»
تازه‌های نشر: «دو قدم این‌ور خط»
تازه‌های نشر: «عصیانگر»

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)