تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

جشن رونمایی «این دو حرفِ» آیدین آغداشلو

جشن رونمایی «این دو حرفِ» آیدین آغداشلو (سامان اقوامی، ایسنا)

بهرام بیضایی، بابک احمدی، عباس کیارستمی، احمدرضا احمدی، محمد احصایی و تعدادی دیگر از چهره‌های سرشناس فرهنگی و هنری در جشن رونمایی کتابِ «این دو حرفِ» آیدین آغداشلو در روز تولد ۶۸ سالگی این نقاش شرکت کردند.

احمدرضا احمدی، شاعر، در این مراسم که اجرایش برعهده‌ی رویا نونهالی بود، در وصف علاقه‌اش به آغداشلو، دوست ۴۵ ساله‌اش گفت: «من در این ۶۸ ساله همواره نگران چهار دست بوده‌ام؛ یکی دو دست اردشیر روحانی و دیگری دو دست آیدین آغداشلو.‌»

بهرام بیضایی، کارگردان و نمایشنامه‌نویس مشهور نیز درباره‌ی اغداشلو گفت: « آیدین کار کرد و آنچه را که درباره انهدامی که در یک قدمی‌اش ایستاده بود، با ساختن خودش احساس کرد و آن چه را که آینده قرار است از او بشنود را در تابلوهایش نقش بست . در زندگی آیدین آغداشلو، سازنده اصلی لحظه‌ای است که او بین تسلیم شدن در برابر انهدام، می‌ایستد. او در ده سالگی آیدین آغداشلو بودن را انتخاب می‌کند و در این میان مجموعه «خاطرات انهدام» مهمترین بخش از کارهای اوست که آنقدر مفهوم دارد که حتی می‌تواند نقاشی را دردل خود بگیرد.»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

بهرام بیضایی نمایشنامه نویس و فیلمساز ی است که زیاد کار می کند اما ضعیف و آبکی خلق می کند. ادعا و منم منم زیاد دارد اما خوب که نگاه می کنی مشتی شعار می بینی با ملاط ناسیونالیستی و شوونیستی، پوشیده در زبان آی- بیایید- ببینید- من- چقدر- دانشمندم. این ضعفهایش را کنار بگذاریم، می بینیم که "سیاستمدار" برجسته ی است. به سیاسی ها اغلب می تازد اما خودش اهل سیاست بازی با قدرت است. راز موفقیتش در زمان شاه و مصونیتش در این رژیم هم همین است. حالا هم که حسابی قاطی شده با مجالس تولد و بزرگداشت و غیره... که به این بهانه حرفهای جویده شده ی دیگران را از زبان خودش می گوید بدون آنکه اشاره ای کند که آخر دیگرانی هم بودند که حرفهای دانشمندانه ایشان را در اصلیتش گفتند و نوشتند.

-- بدون نام ، Nov 1, 2008

می خواستم بگویم که این تز انهدام و از این چیزا اصلن به آغذاشلو و بیضایی نمی آید، ایشان باید بروند به همان مفاخر ادبی بچسبند.

-- بدون نام ، Nov 1, 2008

behtare jaye kam biniye bozorgani mesle bahrame beizayee, golestanoi gheire be fekr behta kardane khodemun bashim.vassalam

-- بدون نام ، Nov 3, 2008

کاش نویسنده کامنتهای اولی ودومی می گفتند چه خاطره تلخی از نامبردگان دارند.

-- bigharaz ، Feb 3, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)