تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

پیشتازی اوباما در نظرسنجی‌ها

در حالی‌که تنها سه روز به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی مانده، باراک اوباما در اکثر نظرسنجی‌ها از رقیب جمهوری خواهش جلوتر است.

در نظرسنجی مشترک آسوشیتدپرس و یاهو، اوباما از حمایت ۵۱ درصد مردم برخوردار بوده و رقیبش جان مک‌کین، ۴۳ درصد آراء حمایتی را در اختیار دارد.

با این حال اعلام شده است که از هر هفت رای‌دهنده، هنوز یک نفر در خصوص شرکت در انتخابات تصمیم نگرفته و ممکن است با شرکت احتمالی این افراد در انتخابات، نتایج تغییر کند.


خبرگزاری رویترز هم نوشته است که در طول چند روز نظرسنجی، تعداد هواداران اوباما دائما افزایش داشته اما در مورد آقای مک‌کین، آراء افزایش چشمگیری نداشته و در بالاترین میزان خود به ۴۵ درصد رسیده است.

آراء اوباما در میان شرکت‌کنندگان مستقل در انتخابات ۱۵ درصد، زنان ۹ درصد و مردان ۵ درصد است. اما افرادی که متوسط درآمد سالانه‌شان بیش از ۱۰۰ هزار دلار است از مک‌کین حمایت می‌کنند.


نامزد جمهوری‌خواهان، در میان اسپانیایی تبارهای مقیم ایالات متحده که نقش مهمی در نتیجه انتخابات دارند نیز محبوبیتی ۲۶ درصدی دارد.

با این حال مشاوران مک‌کین می‌گویند که وی تنها با ۵ درصد اختلاف با اوباما در حال انجام فعالیت‌های انتخاباتی خود است.


آقای اوباما با این که بر اساس نظرسنجی‌ها در ایالات کلورادو، نیومکزیکو، نوادا، فلوریدا، کارولینای شمالی و آیووا پیشتاز است، در آریزونا زادگاه مک‌کین، جورجیا و داکوتای شمالی نیز تبلیغات تلویزیونی داشته تا آراء جمهوری‌خواهان را هم به خود اختصاص دهد.

در همین حال آرنولد شوارتزنگر فرماندار کالیفرنیا نیز با شرکت در برنامه‌ای تلویزیونی از مک‌کین حمایت کرد اما پیروزی وی در انتخابات را دشوار دانست.


در همین رابطه:
تمرکز اوباما و مک‌کین روی موضوعات اقتصادی
حمایت کالین پاول از باراک اوباما
حمله مک‌کین و پیروزی اوباما در آخرین مناظره

نظرهای خوانندگان

در این زمان جای خالی مارتین لوتر کینگ را حس میکنم. جقدر دوست داشتم که هفته دیگر ایشان را در میزگردها می دیدم ولی حیف که بشریت ایشان را خیلی ارزان از دست داد. اما چه خوب که هنوز ماندلا را داریم و دوستش داریم. سر تعظیم در برابرش فرود می آورم که او دنیا را عوض کرد و سیاهی را رنگ نوین ساخت و عشق به انسانیت را از دل سیاهی بیرون آورد. آفرین بر تو ای خدای سیاه! ماندلا

-- داریوش ، Nov 1, 2008

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)