تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

۳۰۰ نفر در زلزله پاکستان کشته‌شدند

سربازان پاکستانی به دنبال قربانیان حاصل از زلزله بلوچستان در جنوب غربی پاکستان هستند که تاکنون به ۳۰۰ نفر رسیده است.
به گزارش رویترز بسیاری از آوارگان در کوه ها پراکنده هستند و ممکن است که تعداد قربانیان زلزله باز هم افزایش یابد. زلزله ۶.۴ ریشتری بلوچستان باعث آواره شدن بیش از ۵۰ هزار نفر شده است.

دلاور خان رئیس بخش زیارت از ایالت بلوچستان به رویترز گفته است: «سربازان در تلاش هستند تا آوارگان را به مناطق امن منتقل کنند اما تاکنون تنها به پنج درصد از آوارگان رسیدگی شده است.»

وی با بیان اینکه ۹۵ درصد آوارگان بدون کمک مانده اند تاکید کرد: تنها ۱۵۰۰ چادر برای اسکان آوارگان فراهم شده و اگر کمک های امدادی به موقع نرسد، امکان بالا رفتن تعداد کشته شدگان وجود دارد.

مقامات دولتی پاکستان اعلام کرده اند با سرد شدن هوا در شب به چادر و پتو نیاز دارند. تاکنون عربستان سعوی صدمیلیون دلار به پاکستان کمک کرده است.

جهان بابا یکی از مجروحین زلزله به خبرگزاری فرانسه گفته است که بسیاری از مردم روستاها خواب بودند و پس از زلزله مقامات دولتی به کمک آن ها نیامده اند و بسیاری از روستاییان زیر آوار دفن شدند. جهان بابا با اشاره به کمبود امکانات گفته است که مردم زلزله زده به غذا؛ پتو، چادر و کمک های دارویی نیاز دارند.

بنا به نوشته بی بی سی نیوز، مقامات دولتی پاکستان کشته شدن ۳۰۰ نفر را تایید کرده اند اما جسد ۲۱۵ نفر به دست امده است. بازماندگان جسد قربانیان زلزله را دفن کرده اند و همین مسئله کار شمارش اجساد را با مشکل مواجه کرده است

همچنین کوهستانی بودن منطقه کار امدادرسانی را با مشکل مواجه کرده و ارتش پاکستان با استفاده از هلی کوپتر در جستجوی بازماندگان زلزله در میان کوه ها است.

شوک ناشی از این حادثه باعث شده تا بسیاری از مردم شهرها برای جستجوی بازماندگان خود شهر را ترک کرده وبه روستاها بروند.
این زلزله بامداد چهارشنبه در بخش زیارت استان بلوچستان روی داد. سه سال پیش نیز زلزله ۷.۶ ریشتری در شمال پاکستان بیش از ۷۳ هزار کشته بر جای گذاشت.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)