تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

متکی: نتیجه انتخابات آمریکا برای ایران تفاوتی ندارد

وزیر امور خارجه‌ ایران در سخنان اخیر خود بر بی‌تفاوتی ایران در برابر نتیجه نهایی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تأکید کرد.

به گزارش ایسنا، منوچهر متکی در نشست اقتصادی اروپا و آسیای میانه در استانبول به خبرنگاران خارجی گفت: هر دو کاندیدای این انتخابات از تغییر حرف زده‌اند، اما هیچ یک این تغییرات را تعریف نکرده‌اند و من اطمینان دارم که هیچ یک شجاعت اجرای آن‌ها را نخواهد داشت.

متکی که نسبت به تغییر سیاست‌های داخلی و خارجی واشنگتن ناامید سخن می‌گفت، ادامه داد: مهم این نیست که چه کسی انتخاب می‌شود، بلکه مهم این است که آمریکا بعد از این رأی‌گیری چه کار خواهد کرد. ما در طول سی سال گذشته پنج رییس ‌جمهور آمریکا اعم از جمهوری‌خواه و دموکرات را امتحان کرده‌ایم و هیچ تفاوتی را مشاهده نکرده‌ایم.

وی تاکید کرد که انتخابات روز سه‌شنبه ممکن است «فرصت نهایی» برای رییس جمهوری بعدی آمریکا برای ایجاد تغییرات واقعی در سیاست خارجه این کشور باشد.

این در حالی است که هفته گذشته، علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی در سفر خود به بحرین گفته بود: تهران، باراک اوباما را در مقام ریاست جمهوری آمریکا بر رقیب وی ترجیح می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، لاریجانی در نشست خبری در این کشور ادامه داد: با این‌که می‌دانیم سیاست آمریکا چندان عوض نخواهد شد، با این حال ما اوباما را ترجیح می‌دهیم؛ زیرا او نرمش بیشتری دارد و معقول‌تر است. ولی آزمایش واقعی نه سخن، بلکه عمل خواهد بود.

نظرهای خوانندگان

در مقابل شما اقایان که ادعای اسلامی و روحانی گری هم دارید حتی گوسفند هم گرگ میشود.
یک نگاهی هم بد نیست به درون کشور بیندازید و کمی اوضاع به دستتون خواهد امد. هر چند که انتخابات امریکا علی رغم نفی شما مهم و تاثیر گزار هست ولی از درون است که این نظام برچیده خواهد شد. به امید ان روز !!!

-- بدون نام ، Oct 31, 2008

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)