تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

پترائوس؛ فرمانده جدید آمریکا در خاورمیانه

ژنرال دیوید پترائوس به عنوان رئیس جدید فرماندهی مرکزی نیروهای ایالات متحده در خاورمیانه، به‌طور رسمی کار خود را آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری‌ها بر اساس وظایف مربوط به این پست، پترائوس برتمام پایگاه‌های آمریکا در خاورمیانه، شاخ آفریقا و آسیاس مرکزی از کنیا تا قزاقستان، نظارت خواهد داشت.

وی در مراسمی در پایگاه هوایی مک‌دل در ایالت فلوریدا با حضور رابرت گیتس این مسئولیت را تحویل گرفت و جانشین ژنرال مارتین دیمپسی شد.
دیمپسی پس از استعفای مایکل مولن فرمانده پیشین، به‌طور موقت سرپرست فرماندهی این مرکز بود.


پترائوس و دیمپسی؛ فرماندهان قدیم و جدید آمریکا در خاورمیانه

پترائوس ۵۵ ساله، در نخستین ماموریت خود در منطقه خاورمیانه قرار است به پاکستان سفر کند. مبارزه با افراطی‌گری در پاکستان و افغانستان از برنامه‌های اوست.
ایران، عراق، افغانستان، پاکستان، سوریه و لبنان از حساس‌ترین مناطق تحت نظارت وی هستند.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، پترائوس به خاطر کاهش خشونت در عراق، پیش‌تر مورد تشویق قرار گرفته بود. اما وی معتقد است که جنگ در این کشور همچنان جریان دارد. فرمانده جدید آمریکا در خاورمیانه، پیش‌تر با ارسال ۳۰ هزار نیروی نظامی به عراق، سطح خشونت ها در این کشور را به میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش داده بود.

رابرت گیتس وزیر دفاع ایالات متحده در مراسم واگذاری این سمت به ژنرال پترائوس، وی را مردی نامید که آمریکا در حال حاضر در مناطق مورد اشاره به او نیاز دارد.

جان مک‌کین و باراک اوباما نامزدان جمهوری‌خواه و دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، هر دو با اعزام نیروهای بیشتر به افغانستان برای جلوگیری از افراطی‌گری در این کشور موافق هستند.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)