تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

علی کردان استیضاح می‌شود

طرح استیضاح علی کردان وزیر کشور از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی به خاطر «داشتن مدرک تحصیلی غیرمعتبر» اعلام وصول شد.

۲۸ نماینده با استناد به مواد ۲۲۷ و ۲۲۸ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی درخواست استیضاح آقای کردان را امضاء کرده‌اند.
این استیضاح ۲۴مهرماه تحویل هیئت رئیسه شده بود.

به گزارش امروز یکشنبه خبرگزاری‌ها، این نمایندگان اعلام کرده‌اند که آقای کردان را به خاطر «داشتن مدرک تحصیلی غیرمعتبر، دریافت حقوق با مدرک غیر معتبر و عضویت در هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی با رتبه دانشیاری و با مدرک غیر معتبر» استیضاح خواهند کرد.

به اعتقاد این تعداد از نمایندگان، آقای کردان «شایستگی سمت وزارت کشور» را ندارد.
آنها همچنین افزوده‌اند که ادامه حضور وی در جایگاه وزارت کشور «موجب تضعیف نظام جمهوری اسلامی خواهد» شد.

با اعلام وصول این طرح استیضاح از سوی هیئت رئیسه، آقای کردان باید تا ۱۰ روز آینده برای دفاع از خود در صحن علنی مجلس حاضر شود.

در صورت استیضاح وزیر کشور، علی کردان اولین وزیر کابینه محمود احمدی‌نژاد خواهد بود که از سوی مجلس هشتم صلاحیتش برای ادامه تصدی یک وزارتخانه، مورد بررسی مجدد قرار می‌گیرد.

روند پیشبرد طرح استیضاح علی کردان یکی از سریع‌ترین طرح‌های استیضاح‌ در تاریخ مجلس شورای اسلامی است.
صلاحیت آقای کردان در حالی قرار است مورد بررسی مجدد قرار بگیرد که از زمان حضور وی در وزارت کشور کمتر از چهارماه می‌گذرد.

وی ۱۵ مردادماه امسال از سوی نمایندگان مجلس برای تصدی سمت وزارت کشور از مجلس شورای اسلامی رای اعتماد گرفته است.
درخواست استیضاح آقای کردان پس از آن مطرح می‌شود که وی پذیرفت مدرک تحصیلی‌اش از دانشگاه آکسفورد بریتانیا فاقد اعتبار است.

قرار بود شب گذشته وی دیداری با علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس داشته باشد که از شرکت در آن خودداری کرد و دلیل این خودداری را رسانه‌ای شدن این دیدار عنوان کرد.
آقای مطهری یکی از نمایندگان محافظه‌کار در مجلس است که پیگیری استیضاح وزیر کشور را بر عهده‌ دارد.

وی پیش از این قصد داشت محمود احمدی‌نژاد را به خاطر بی‌اعتنایی به اعتراض نمایندگان نسبت به سخنان اسفندیار رحیم مشایی معاون رئیس جمهور، به مجلس فرا‌ بخواند که بنا به دلایل نامعلومی موفق نشد.
آقای رحیم مشایی طی سخنانی مردم اسرائیل را دوست ملت ایران دانسته بود.


در همین رابطه:
استیضاح کردان تقدیم هیئت رئیسه مجلس شد
تلاش نمایندگان مجلس برای برکناری کردان
علی کردان: استعفا نکرده‌ام
درخواست برکناری کردان از سوی دو تشکل دانشجویی

نظرهای خوانندگان

جرا شما دوست دارید این مسئله را کم جلوه دهید. مدرک ایشان جعلی بوده است و بس. لطفا بفرمایید که ئدرک تحصیلی غیر معتبر چیست؟ یعنی ایشان تحصیل کرده است ولی مدرکش اعتبار ندارد؟ ایشان باید به عنوان شخصی که سند و مدرکی را جعل نموده تحویل دادستانی داده شودبخصوص که سالها هم به صورت خلاف از آن استفاده نموده است. اگر این کا را یکی از ما آدم های غیر ماورای طبیعی رخ می داد چه سرنوشتی در انتظارمان بود؟ حالا ایشان را به مقام وزارت میرسانند و شما هم این کلاهبردار را کسر خلاف میکنید. شما که در هلند نشسته اید و از آزادی آنجا بهره می برید چرا اینکار را می کنید؟؟؟؟

-- داریوش ، Oct 26, 2008

بسیار عجیب است.تقریبا همه اتفاق نظر دارند که کردان مدرک جعلی گرفته است.همه این سخن دکتر عباسپور و دکتر جاسپی را شنیدند که کردان هیچ مدرکی از دانشگاه ازاد نگرفته است. به بیان دیگر ایشان تنها یک فوق دیپلم دارد. و با این فوق دیپلم برای گرفتن مدرک دکتری اقدام کرده است. تازه مدعی عم هست که سرش را کلاه گذاشته اند و مدرک جعلی به او «فروخته اند». با همه این تفاصیل هنوز ایشان با پررویی هر چه تمامتر سمت خود را حفظ کرده و احمدی نژاد هم همچنان از وی حمایت می کند. در خبرها داشتیم که علی مطهری 2.5 ساعت با احمدی نژاد در این باره گفتگو داشت و نتوانست وی را قانع کند. یعنی رئیس جمهور با علم به دروغگو بودن کردان از وی حمایت می کند. راستی که از چنین دولتی چنین وزیری نیز باید به ظهور رسد. از کوزه همان برون تراود که دراوست.

-- مهتاب ، Oct 26, 2008

عوض علی کردان مدرک تحصیلی خود را دکترا عنوان نموده و این خلاف واقع است مدرک لیسانس و فوق لیسانس ایشان نیز فاقد اصالت است و هر یک روز که ایشان بر مسند وزارت هستند کلیه نمایندگان مجلس و دولت مسئول هستند، لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به دانشجویان گفته است که ما کار خودمان را بلدیم، در پاسخ میبایست بگویم که هر یک ساعت که این متقلب در مسند کار باشد گناهی نابخشودنی برای ایشان خواهد بود.

-- کیا ، Oct 26, 2008

آقا داریوش درود!
شاعر گفت:
گفت شیخا، خوب ورد آورده ای
لیک سوراخ دعلا گم کرده ای

دوست عزیز حتما روی سخنتان به گوینده ی تعبیر "نامعتبر" است که رادیو زمانه آن را با گیومه مشخص کرده است که نقل قول از سوی استیضاح کنندگان است و نظر زمانه نیست.
قاطی کردن "خبر" و "نظر" ، کار رسانه های محترم حکومتی است و رسانه ی حرفه ای باید و باید که دامن خود را به این کثافات آلوده و ملوث نسازد.
رادیو زمانه در این راه کوشیده و باز هم باید بیشتر بکوشد
بدرود

-- R ، Oct 26, 2008

جناب R یا رادیو زمانه عزیز شاید هم در این مقوله ورد شیخ را گمراه کرد که در این مقام از شما به خاطر حسن انجام وظیفه قدردانی باید بکنم اما برای این که اشخاصی مثل این حقیر سوراخ گم کرده به سوراخ بزنند در چنین مقاله هایی منبع و نقل قول از منبع را مرقوم فرمایید که حتی من هم اشتباها نقل قول را از نظر مبارک تشخیص بدهم.

-- داریوش ، Oct 27, 2008

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)