تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

تلاش نمایندگان مجلس برای برکناری کردان

در پی اعتراف وزیر کشور به داشتن مدرک تحصیلی جعلی، تلاش‌ نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای برکناری، استعفا یا استیضاح وی افزایش یافته است.

خبرگزاری‌ها امروز (یکشنبه) به نقل از صحن علنی مجلس گزارش می‌دهند که نمایندگان قصد دارند با ارسال نامه‌ای از رئیس جمهور بخواهند که در خصوص سرنوشت آقای کردان در وزارت کشور تصمیم‌گیری کند.

آن‌طور که خبرگزاری مهر به نقل از رضا رحیمی نسب نماینده خرم آباد در مجلس آورده، در این نامه از آقای احمدی‌نژاد خواسته شده است که درباره سه گزینه برکناری، استعفاء و استیضاح وزیر کشور تصمیم‌گیری کند.

به گفته آقای رحیمی نسب این نامه به احتمال فراوان سه‌شنبه آینده با تکمیل شدن امضا‌ها به نهاد ریاست جمهوری ارسال خواهد شد.

خبرگزاری مهر همچنین در گزارش دیگری به نقل از روح‌الله جانی عباسپور نماینده بوئین‌زهرا، اعلام کرده که طرح استیضاح آقای کردان با ۳۰ امضاء تقدیم هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی شده است.

این طرح قرار است چهارشنبه هفته آینده از سوی هیئت رئیسه اعلام وصول شود.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی از هفته گذشته تا شنبه هفته جاری مهلت داده بودند تا سرنوشت حضور آقای کردان در وزارت کشور مشخص شود.
نمایندگان مجلس خواستار برکناری وی از مقام خود هستند.

این خبرگزاری همچنین به نقل از شنیده‌های خبرنگار خود در مجلس اعلام کرده که آقای کردان از سمت خود استعفا کرده است.
خبر استعفای آقای کردان پیش‌تر از سوی روزنامه کارگزاران تکذیب شده بود.

این برای دومین بار است که گزارش‌هایی مبنی بر استعفای وزیر کشور در رسانه‌های ایران منتشر می‌شود.

در پیوند با این گزارش، محمدرضا میرتاج‌الدینی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی نیز امروز اعلام کرده که اولویت مجلس، استعفای آقای کردان است و نه استیضاح.

تلاش‌ها برای برکناری وزیر کشور کابینه نهم در حالی افزایش یافته که برخی رسانه‌ها در روز‌های اخیر اعلام کرده‌اند که آقای احمدی‌نژاد از حمایت همه‌جانبه خود از علی کردان خبر داده است.

آقای کردان در جریان گرفتن رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی برای تصدی وزارت کشور، متهم به داشتن مدرک جعلی از دانشگاه آکسفورد شد.
پس از آن‌که دانشگاه آکسفورد صدور چنین مدرکی را تائید نکرد، در نهایت ماه گذشته آقای کردان پذیرفت که مدرکش جعلی و فاقد اعتبار است.

نظرهای خوانندگان

یکی از فرمایشات رهبری به دولت این بود که شما خیلی بهانه ساز هستید و با اشتباهاتتان بهانه بدست دیگران میدهید
مثل اینکه هنوز دولت متوجه نشده که اگر توده های ملت یکی یکی بی اعتماد شوند با توجه به فشار زیادی که به مردم وارد میشود احتمال خطر وجود دارد

-- بدون نام ، Oct 13, 2008

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)